Serģis: Jonass uz jaunā "Honda" motocikla jūtas drošāk
Latvijas motosportists Pauls Jonass šosezon brauks ar "Honda" motociklu, uz kura jūtās drošāk nekā uz pagājušās sezonas spēkrata, preses konferencē trešdien pastāstīja Jonasa menedžeris Kristers Serģis, kurš ir arī starp pasaules motokrosa čempionāta posma Latvijā organizētājiem.
Iepriekš Latvijas motosportists brauca ar KTM rūpnīcas motocikliem, taču šajā sezonā viņš brauks ar "Honda" ražotu motociklu. Tāpat pagājušas sezonas sākums Jonasam nebija veiksmīgs, jo jau pašā sākumā viņš iedzīvojās savainojumā, kā arī sezonas noslēgumā nevarēja startēt pēdējā posmā, jo kvalifikācijas sacensībās piedzīvoja kritienu.
"Pagājušais gads bija salīdzinoši grūts, jo viņš satraumēja roku, tika veikta operācija, un diezgan mazu laiku sanāca pavadīt uz motocikla. Īsti līdz galam ar to neatrada kopīgu valodu," preses konferencē norādīja sportista menedžeris.
"Ceram, ka ar "Honda" motociklu viņam izdosies labāk. Jonass nesaka, ka tagad brauc ātrāk, bet jūtas drošāk. Pagājusī nebija pati veiksmīgākā sezona," turpināja Serģis. "Viņš pats saprot, ka pirmā sezonas daļa būs grūta, lai pierastu pie jaunā motocikla, bet viņam ir divu gadu līgums, kuru laikā arī skatīsimies, kā veiksies."
"Standing Construct Husqvarna" vienību pārstāvošais Jonass šobrīd ir nedaudz apslimis, taču komandā viņš ir iedzīvojies labi un drīzumā arī aizvadīs pirmās sacensības šosezon.
"Ar komandu viņš ir apmierināts un trenējas. Pēc divām nedēļām startēs pirmajā Itālijas čempionāta posmā. Motocikls it kā ir apgūts, bet dažas nianses vēl ir palikušas," atklāja menedžeris. "Pauls strādā kopā ar vienu no "Husqvarna" fiziskās sagatavošanas treneriem, bet braukšanā viņš ir atgriezies pie Marka de Rūvera, ar kuru strādāja jau iepriekš. Cerams, ka sezonas sākums neizvērtīsies tikpat neveiksmīgs kā pagājušajā gadā."
Serģis arī pastāstīja, ka Jonass joprojām trenējas kopā ar Intaru Berkuli, taču pieņemts lēmums piesaistīt vēl vienu fiziskās sagatavotības treneri, kurš varētu vairāk palīdzēt sportistam ikdienā.
"Arī šogad viņš strādā kopā ar Berkuli, kā arī slēpo," teica Serģis. "Problēma ir tāda, ka viņš visu laiku bija viens pats, un ir grūti vienatnē strādāt, trenēties un pildīt uzdevumus zālē. Arī sarežģīti, ja treneris nav visu laiku blakus. Tāpēc nonācām pie secinājuma, ka ir nepieciešams treneris Beļģijā, kur Pauls uzturas praktiski visu laiku. "Husqvarna" treneris ir pietiekami jauns un progresīvs, darbojas kopā ar braucējiem, un tas var iedot papildu emocionālo lādiņu. Tagad, pamainot trenerus, var just, ka Jonasam ir jauns emociju vilnis."
13.janvārī Jonasam apritēja 26 gadi, un Serģis neslēpa, ka šis ir labākais vecums profesionālam sportistam, lai sasniegtu augstus rezultātus.
"Sportistam 25 vai 26 gadi ir labākais vecums, kad jau esi gana pieredzējis, bet fiziski vēl spēcīgs, tāpēc vēl vismaz trīs, četrus gadus viņš varēs startēt augstākajā līmeni, ja vien, protams, arī pats to gribēs," piebilda menedžeris.
Šogad pasaules čempionātā motokrosā, prestižākajā MXGP klasē sacenšoties arī Jonasam, paredzēti 19 posmi, Eiropas čempionātā 125 kubikcentimetru klasē (EMX125), kur startē Jānis Mārtiņš Reišulis, būs desmit posmi, bet EMX250 klasē, kurā piedalīsies Kārlis Alberts Reišulis, - 11 posmi.
"MXGP Latvija" plānots kā pasaules meistarsacīkšu sezonas septītais posms un norisināsies 4.jūnijā.