FOTO: cilvēki internetā paliek bez vārdiem, ieraugot ķīniešu ražotu pakaļdarinājumu ikoniskiem apaviem
Kāds apavu sfēras blogeris savā “Instagram” kontā dalījies ar fotogrāfijām, ko aplūkojot, atliek vien sajūsmināties par Ķīnas viltojumu ražotāju spējām noreaģēt ik reizi, kad pasaulslaveni, kvalitatīvi un pieprasīti zīmolu rada ko jaunu.
Blogeris Žana Karloss darbojas stilīgu sporta un ielas apavu jomā. Sociālajā tīklā “Instagram”, kur vīrietis ik pa laikam dalās ar kārdinošām apavu fotogrāfijām, viņam ir vairāk nekā 95 000 sekotāju.
Pirms kāda laika Žans savā kontā ievietoja fotogrāfiju ar ekskluzīvā franču zīmola “Dior” un pasaulslavenā basketbola kultūras zīmola "Air Jordan" kā arī zīmola "Nike" kopā radīto, ikonisko “Air Jordan 1 High OG Dior” apavu modeli, kura pāri bija pamanījies iegūt savā rīcībā.
"Nike" ikoniskais apavu zīmols "Air Jordan" tika radīts 1984. gadā, basketbola leģendai Maiklam Džordanam un pēcāk zīmola apavi kļuva pieejami arī patērētājiem. Džordans joprojām saņem daļu no "Jordan" zīmola ienākumiem.
Konkrēti "Air Jordan 1 High OG Dior" apavu ražošana sākta vien šī gada aprīlī, saražoto vienību skaits plānots ļoti ierobežots un viena pāra cena iespaidīga - ap 1800 eiro. Līdz ar to tie būs pieejami vien ļoti šauram patērētāju lokam.
Blogeris pa virsu fotogrāfijai, kurā atrāda vērtīgos, unikālos apavus, izmantojot “Instagram” funkciju, uzrakstīja savu lietotājvārdu, kā tas ir pieņemts (@solebyjc).
Grūti iedomāties vīrieša izbrīnu, kad pēc vairākiem mēnešiem viņam izdevās uziet lētus, Ķīnā ražotus "Air Jordan" un "Dior" radītā apavu dizaina pakaļdarinājumus, kuriem, nozogot zīmola identitāti, teju vai precīzi nokopēts un klāt piešūts arī Žana “Instagram” lietotājvārds.
No tā izriet, ka pakaļdarinājuma ražotāji, kā vismaz vienu no iedvesmas avotiem, izmantojuši Žana “Instagram” foto.
“Pavisam jauns līmenis, sasodīts,” par redzēto spriež citi sociālo tīklu lietotāji.
Pats blogeris tikmēr aicina cilvēkus uzmanīties un saprast, ka konkrētā dizaina apavi ir apbrīnojams, taču tik un tā, lēts pakaļdarinājums.
Intersanti, ka ikoniskie apavi sākumā nebūt netika atzinīgi vērtēti, turklāt kāds basketbola komentētājs tos nosauca par neglītākajām krosenēm visā NBA.
Gadiem ejot, "Jordan" zīmols kļuva par basketbola un brīvā laika apavu flagmani visā pasaulē. Deviņdesmitajos gados cilvēki stāvēja rindās, lai tiktu pie jaunākajiem modeļiem, kas savā ziņā apliecināja viņu turību, jo apavi bija krietni dārgāki nekā vairums analogu. Tomēr Maikla Džordana kults ļāva "Air Jordan" gūt milzu popularitāti ASV un visā pasaulē. Šis zīmols ļoti populārs ir joprojām - teju 20 gadus kopš pats Maikls Džordans ir beidzis basketbola karjeru.
Interesanti, ka tikko izsolē pārdoti Maikla Džordana pirmajā NBA sezonā valkātie "Jordan 1" apavi, kurus pats basketbola leģenda bija arī parakstījis - kāds laimīgais tos ieguva savā īpašumā par 560 000 ASV dolāru (aptuveni 512 000 eiro).
Vērts pieminēt, ka "Air Jordan 1 High OG Dior" apavu ražošana uzsākta teju vienlaicīgi ar kinokompānijas "ESPN Films" un filmu/TV straumēšanas servisa "Netflix" kopražotās dokumentālās filmas "The Last Dance" pirmizrādīšanu.
Dokumentālā filma ir stāsts par leģendārā "Chicago Bulls" basketbolista Maikla Džordana karjeru, koncentrējoties tieši uz pēdējo NBA sezonu Čikāgas klubā, un jau paguvusi izpelnīties gan fanu, gan kritiķu atzinību.