Latviešu elektromobilim veiksmīgākais Dakaras posms, "RE Autoclub" jau trīsdesmitniekā
Citi sporta veidi

Latviešu elektromobilim veiksmīgākais Dakaras posms, "RE Autoclub" jau trīsdesmitniekā

Jauns.lv

Slavenā "Dakaras" rallijreida ceturtajā posmā vieglo automobiļu klasē trešdien Latvijas ekipāža Māris Saukāns un Andris Dambis ierindojās 86. vietā.

Latviešu elektromobilim veiksmīgākais Dakaras posm...
"OSCar eO" elektropiedziņas automobilis šajā gadā Dakarā uz augstām vietām necer, bet vēlas tikt līdz finišam, ko šāda veida transporta līdzekļi pasaules prestižākajā rallijreidā vēl nav paveikuši.
"OSCar eO" elektropiedziņas automobilis šajā gadā Dakarā uz augstām vietām necer, bet vēlas tikt līdz finišam, ko šāda veida transporta līdzekļi pasaules prestižākajā rallijreidā vēl nav paveikuši.

Kā zināms, Saukāns/Dambis rallijreidā startē ar elektropiedziņas automašīnu "OSCar eO".

326 kilometrus garo posmu Latvijas ekipāža veica sešās stundās 58 minūtēs un 35 sekundēs, par trim stundām deviņām minūtēm un divām sekundēm atpaliekot no uzvaru izcīnījušā francūža Stefana Petransela ar "Mini" automašīnu. Savukārt citi "Team Latvia" pārstāvji vieglo automašīnu klasē krievs Antons Grigorovs un latvietis Ainārs Princis ierindojās 91.pozīcijā, uzvarētājam zaudējot trīs stundas 24 minūtes un 35 sekundes. Tikmēr labākās Latvijas komandas "RE Autoclub" sagatavotās "Mitsubishi" automašīnas ar krievu braucējiem trešajā posmā atkal ierindojās augstākās pozīcijās - Iļja Kuzņecovs/Romāns Jelagins ieņēma 24.vietu, Antons Meļņikovs/Antons Nikolajevs izcīnīja 28.pozīciju. Savukārt izstājušies Aleksandrs Terentjevs/Aleksandrs Terentjevs juniors.

Kā pavēstīja "RE Autoclub" menedžeris Raimonds Elbakjans, Terentjeviem radušās problēmas ar elektroniku, tomēr līdz nākamā posma sākumam tās tikšot atrisinātas un ekipāža atgriezīsies trasē.

Posmā otro vietu izcīnīja argentīnietis Orlando Terranova ("Toyota"), kurš atpalika par piecām minūtēm un 19 sekundēm, bet vēl par gandrīz pusotru minūti lēnāks bija DĀR autobraucējs Žinels de Viljērs ("Toyota").

Kopvērtējumā pēc četriem posmiem līderpozīciju pārņēma 46 gadus vecais Petransels, kurš karjeras laikā sešas reizes uzvarējis motociklu klasē, bet trīs reizes vieglo automašīnu vidū. Viņš tagad par piecām minūtēm un 41 sekundi apsteidz de Viljēru, bet vēl par 63 sekundēm atpaliek spānis Nani Roma ar "Mini" mašīnu.

Līdzšinējais līderis Kšištofs Holovcičs ("Mini") no Polijas finišēja piektajā vietā un kopvērtējumā atkrita uz ceturto vietu, bet pašreizējais čempions katarietis Nasers Salehs Al Atija ("Hummer") automašīnas defekta dēļ zaudēja vismaz 15 minūtes, finišēja 16.pozīcijā un kopvērtējumā atkrita no otrās uz septīto pozīciju.

No "Team Latvia" ekipāžām joprojām augstākā vietā atrodas elektromobīli pavadošie Grigorovs/Princis, kuri Peterhanselam zaudē 13 stundas 36 minūtes un 45 sekundes, kas dod 109.vietu, bet Saukāns/Dambis zaudē vēl gandrīz 13 minūtes un atrodas vienu pozīciju zemāk.

Kā ziņots, abas ekipāžas pēc otrā posma saņēma trīs stundu sodus par neiekļaušanos laika limitā.

Tikmēr Kuzņecovs/Jelagins kopvērtējumā jau pakāpušies uz 22. vietu, bet Meļņikovs/Nikolajevs atrodas 27. pozīcijā. Sacensības vēl turpina 119 ekipāžas.

Tikmēr motociklu klasē ceturtajā posmā uzvarēja pašreizējais čempions Marks Koma no Spānijas (KTM), kurš par divām minūtēm un divām sekundēm apsteidza kopvērtējuma līderi Francijas sportistu Sirilu Desprē (KTM). Tikmēr trešais finišēja Franss Verhoevens ("Sherco") no Nīderlandes.

Kopvērtējumā tagad Desprē apsteidz Komu par astoņām minūtēm un desmit sekundēm.

Savukārt smago automašīnu klasē ceturtajā posmā pēdējā, 61.vietā palika "Team Latvia" pavadošā ekipāža francūzis Žans-Šarls Morī ar stūrmaņiem Žanu-Klodu Kakē no Beļģijas un Kasparu Dambi no Latvijas, uzvarētājam Žerardam de Rojam no Nīderlandes zaudējot trīs stundas 28 minūtes un četras sekundes. Savukārt finišu nesasniedza "RE Autoclub" sagatavotā automašīna ar krieviem Dmitriju Pavlovu, Oļegu Uperenko un latvieti Gintu Cīruli.

Kopvērtējumā līderpozīciju pārņēma de Rojs, bet Morī ekipāža arī kopvērtējumā atrodas pēdējā, 61.pozīcijā.

Kopā "Dakaras" rallijreida sacensībās "Team Latvia" sastāvā ir 20 cilvēki, kas atbild par trim sporta automašīnām, trim tehniskajām un vienu žurnālistu automašīnu.

Kā ziņots, "OSCar eO" ir nopietna sporta mašīna ar četriem velkošiem riteņiem, vienu elektromotoru, 210 kilovatiem, 800 ņūtonmetriem, vienu elektrisko ģeneratoru, vienu iekšdedzes motoru, kas iedzen šo ģeneratoru, 240 litru benzīnbāku un, galvenais, - ar 160 maziem akumulatoriem, kas dod 600 voltu strāvas spriegumu. Savukārt "RE Autoclub" jau vairāk nekā 20 gadus ir vieni no vadošajiem apvidus automašīnu tehniskās apkopes un remonta, sporta automašīnu būves un sagatavošanas veicējiem. Ne tikai Latvijas, bet arī citu valstu autosportisti pat pirms pasaules mēroga sacensībām bieži uztic savas sporta mašīnas tieši "RE Autoclub".

Dienvidamerikā notiekošajā "Dakaras" rallijreidā nepiedalās Latvijas motosportisti Jānis un Einārs Vinteri, kuriem neizdevās savākt nepieciešamo finansējumu, lai nodrošinātu pilnvērtīgu startu sacensībās.

Iepriekšējos divos gados prestižajās daudzdienu sacensībās neviens no Latvijas sportistiem nestartēja.

Sacensības risināsies līdz 15.janvārim.

Jau vēstīts, ka nopietni tika izvērtēta šī gada rallijreida atgriešanās Āfrikas kontinentā, taču, ņemot vērā pēdējo divu gadu pieredzi, kad tas veiksmīgi risinājās Argentīnā un Čīlē, organizatori pieņēma lēmumu nemainīt sacensību norises vietu. Rallijreids no 1979. līdz 2007.gadam 29 reizes norisinājās Āfrikā. 2008.gadā tas drošības iemeslu dēļ tika atcelts, bet 2009. un 2010.gadā risinājās Argentīnā un Čīlē.

Dakaras rallijā iepazīstina ar elektropiedziņas automašīnu "OSCar eO"

LETA/Foto: Edijs Pālens/LETA