Abonē 2025. gadam ar atlaidēm līdz 57% un saņem garantētas dāvanas 55€ vērtībā!

Abonēt žurnālu
F-1 piloti pirms Malaizijas "Grand Prix" atvēsinās, sasaldējot apakšveļu
Niko Hilkenbergam ir ļoti interesants veids kā atvēsināties.
Citi sporta veidi

F-1 piloti pirms Malaizijas "Grand Prix" atvēsinās, sasaldējot apakšveļu

Jauns.lv

Vācu pilots Niko Hilkenbergs atvēsinās, sasaldējot savu apakšveļu, soms Valteri Botas uzskata, ka klimats ir kā saunā, un Gido van der Garde saka, ka piloti dzer tik daudz, ka visu laiku vajag uz labierīcībām.

F-1 piloti pirms Malaizijas "Grand Prix" atvēsinās...

Tāda ir dzīve pilsētā, kur norisināsies viens no grūtākajiem Pirmās formulas (F-1) posmiem - Malaizijas "Grand Prix" - Sepangas trasē Kualalumpurā.

Abrazīvā un riepas sasmalcinošā trase vēl nav viss, tropiskais stāvoklis Sepangas sacīkšu trasē ir unikāls izaicinājums F-1 pilotiem. Trase ir būvēta vietā, kur kādreiz atradās džungļi, tikai trīs grādu attālumā no ekvatora.

Pirmajā treniņbraucienā piektdien karstums trasē sasniedzis 33 grādus pēc Celsija un mašīnās tika sasniegts 41 grāds - temperatūra, kāda vidēji ir vannā.

"Es neizbaudu šo karstumu un mitrumu, bet trase ir laba," izteicies vienības "Lotus" somu braucējs Kimi Raikonens, kurš uzvarējis Sepangas trasē 2003. un 2008.gadā.

"Šeit ir 36 grādi pēc Celsija un varētu būt 80% mitrums, svīstu kā traks," tiešāks bija Lūiss Hamiltons savā mikrobloga vietnes "Twitter" kontā. "Bet šeit ir skaisti. Rīt būs iespēja doties uz "Petronas" dvīņu torņiem. Nevaru sagaidīt."

Skatītāji visapkārt pie sejas tur ledusaukstus dzērienus un sēž ēnā zem palmām, tikmēr paši piloti izteikušies, ka ēd sālītus ēdienus, dzer ļoti daudz ūdens un pat iet karsēties, lai varētu pierast pie laikapstākļiem.

"Te nav īpaši daudz, kā trenēties, lai pierastu," pastāstījis "Marussia" jaunais braucējs Makss Čiltons. "Tu vari iet karsēties, kas palīdzēs, bet galvenais ir pārliecināties, lai ķermenī vienmēr būtu maksimāli daudz ūdens."

Vienīgais atvieglojums ir lietus vētras, kas ir tik stipras, ka padara braukšanu bīstamu vai neiespējamu. Piektdienas otrajā treniņbraucienā pēkšņi sākās lietusgāzes.

Hilkenbergs aklimatizējies, spēlējot tenisu pusdienas saulē, un vēl viņam ir īpašs triks - iemērkt savu apakšveļu ūdenī un ielikt to saldētavā, kas sniedz pāris minūtes ledus aukstuma.

"Tu lieto daudz sālīta ēdiena un dienas laikā izdzer ļoti daudz šķidruma," izteicās "Caterham" pilots van der Garde. "Es domāju, ka mēs izdzeram apmēram piecus sešus litrus, līdz ar to bieži nākas doties uz tualeti."

Botass, kuram šī ir pirmā sezonā "Williams" komandā, nāk no sniegotās puses Somijā, bet tomēr pat viņam Malaizija atgādina par dzimteni - somu pilots atceras par mājām, kurās ir saunas. "Protams, mums Somijā ir saunas. Varbūt tas man palīdz šajā karstumā."

Jebkura papildu sagatavošanās būs noderīga svētdienas sacensībām, kad pilotiem trasē nāksies sastapties gan ar lietusgāzēm, gan karstumu.

Malaizijas posms 2009.gadā nerimstošo vētru dēļ tika priekšlaicīgi apturēts, bet pagājušajā gadā to uz laiku pārtrauca smagas lietusgāzes.

LETA, Foto: AFP/LETA