Hercogienes Ketrīnas saderināšanās kleita pieliek punktu tērpa dizaineres karjerai
Zīmola „Issa” vadošā dizainere Daniela Helejela nebija informēta, ka saderināšanās paziņošanas dienā Ketia Midltone būs ģērbusies viņu firmas radītā tērpā. Pieprasījums pēc zilās kleitas bija milzīgs.

Hercogienes Ketrīnas saderināšanās kleita pieliek punktu tērpa dizaineres karjerai

Jauns.lv

Kad princis Viljams 2010. gada novembrī paziņoja par saderināšanos ar Keitu Midltoni, visas sabiedrības uzmanība bija pievērsta 12 karātu safīra saderināšanās gredzenam un tumši zilajai kleitai, kas izskatījās tik perfekti un piestāvēja rotaslietai. Kā pa šo laiku klājies tērpa autorei?

Kleitas – kas vienā acumirklī iemantoja popularitāti – autore ir zīmola „Issa” tā laika vadošā dizainere Daniela Helejela. Lai gan pēc prinča Viljama un Keitas Midltones saderināšanās izziņošanas zīmols saņēma milzu pieprasījumu pēc identiskām kleitām, tagad modes dizaineres bizness ir izputējis. Kāpēc tā? Vajadzēja taču būt tieši pretēji – piedzīvot vēl neredzētu uzplaukumu, jo pieprasījums pēkšņi bija galvu reibinošs.

Nesenā intervijā ar žurnālu „You” dizainere atklāj, ka „Keitas efekts” viņas zīmolu pazudināja un 2015. gadā tas beidza pastāvēt.

Prinča Viljama un Keitas Midltones saderināšanās 2010. gadā

Saderināšanās dienā Keita Midltone bija ģērbusies zīmola „Issa” vadošās dizaineres Danielas Helejelas radītā tērpā, kas lieliski saskanēja ar 12 karātu ...

Lai gan Danielas Helejelas apģērbu zīmolu bija iecienījušās tādas slavenības kā Madonna, Kailija Minoga un Elizabete Hērlija, modes nams jau 2008. gadā un 2009. gadā bija nonācis finansiālās grūtībās.

„Tikai gadu pirms [Ketrīnas saderināšanās ar princi] zīmols bija uz finansu krīzes robežas,” norāda māksliniece. „Zīmols „Issa” bija atradis savu vietu modes pasaulē, mums bija lojāli klienti, taču 2008. gadā un 2009. gadā firmu piemeklēja nopietnas finansiālas nepatikšanas. Kad Keita uzvilka šo kleitu, viss mainījās.”

Lai cik dīvaini nebūtu, šīs izmaiņas nebija uz labu. Zīmols „Issa” piedzīvoja milzīgu pieprasījumu pēc kleitas, kas bija mugurā Ketrīnai, paziņojot par saderināšanos. To izpirka piecu minūšu laikā un veica vēl tūkstošiem jaunu pasūtījumu.

Helejelai un viņas komandai nebija ne jausmas, ka topošā hercogiene saderināšanās paziņošanas dienai izvēlēsies viņu zīmola darinātu tērpu. Līdz ar to viņiem nebija laika saražot pietiekami daudz šādu tērpu, kas varētu apmierināt lielo pieprasījumu. Šādu pasūtījumu lērumu zīmols vēl nekad agrāk nebija pieredzējis, lai gan Ketrīna šī modes nama tērpos bija izgājusi sabiedrībā arī agrāk.

  „Tajā rītā es kā parasti biju devusies uz jogas nodarbību, kad man piezvanīja draudzene un pastāstīja par karalisko saderināšanos,” atceras dizainere. „Tas bija ļoti aizraujoši. Mums studijā nebija televizora un arī „Instagram” vēl nebija popularitātes virsotnēs. Taču mēs drīz vien uzzinājām, ka Keita bija ģērbusies „Issa” kleitā. No četriem pēcpusdienā sāka pienākt neskaitāmi tālruņa zvani, kas nerimās. Tas bija vājprāts.”

Interese par tumši zilo kleitu nerimās arī vairākas nedēļas pēc izziņotās saderināšanās. Tūlīt pēc fakta par karalisko saderināšanos, zīmola „Issa” pārdošanas rādītāji dubultojās, taču Helejelas bizness (un kapitāls) nebija gatavs tik straujam pieaugumam.

„Man nebija nepieciešamās naudas, lai apmaksātu ražošanu šādā apmērā,” norāda dizainere. „Banka atteicās izsniegt man kredītu un rūpnīca kliegtin kliedza, lai apmaksāju rēķinus. Man bija nepieciešams investors.”

Princis Viljams un Keita atzīmē savu piekto kāzu gadadienu 

Daniela Helejela vienu arī atrada – Kamillu Al Fajedu, princeses Diānas drauga Dodi Al Fajeda pusmāsu. 2011. gada jūlijā Al Fajeda iegādājās 51 procentu kompānijas akciju. Taču Al Fajedu ģimene – it īpaši tās tēvs Mohameds Al Fajeds – bija ļoti kritiski noskaņota pret karalisko ģimeni, īpaši pēc traģiskā negadījuma Parīzē, kad autoavārijā bojā gāja Dodi Al Fajeds un princese Diāna. Lai gan Ketrīna turpināja nēsāt „Issa” apģērbus arī laulības sākumposmā, viņa šī zīmola tērpus sāka izvēlēties aizvien retāk un retāk.

Hercogienes Ketrīnas lieliskā garderobe 2016. gadā

Beigu beigās finansu problēmas noveda līdz uzņēmuma kraham. Tika ievēlēts jauns „Issa” vadītājs, ar kuru Helejelai bieži bija konflikti, un viņa 2013. gadā darbu šajā firmā pameta, savukārt divus gadus vēlāk pastāvēšanu izbeidza arī pats zīmols.

„Es pametu darbu, jo nespēju vairs tā strādāt,” norāda dizainere. „Situācija kļuva tik stresaina, ka mani mati nosirmoja un sāka izkrist. Es jutos pilnībā sagrauta. Man bija lielisks bizness, kuru pati biju izveidojusi desmit gadu laikā. Par ko tas pārvērtās, bija sirdi plosoši.”

Helejela paņēma radošo atvaļinājumu, vairs nestrādāja pie modes dizaina un veltīja laiku ģimenei un ceļošanai. Tagad viņa atkal atgriezusies modes pasaulē, piesakot savu jauno zīmolu „Dhela”. Pati dizainere atzīst, ka pateicoties materiālam un stilam, jaunā kolekcija nedaudz atgādina „Issa” produkciju. „Dhela” pirmā kolekcija pārdošanā nonākuši šomēnes.

„Tērpu dizains ir tas, ar ko es nodarbojos un tas, ko mīlu. Jūtos ļoti laimīga, ka atkal varu atgriezties,” norāda dizainere Daniela Helejela.


Kasjauns.lv / Foto: Vida Press, Video: Reuters