Skandāls modes biznesā: Māra Sleja iedrošina modeles runāt par "Amoralle" "netīro veļu"
Tīši vai netīši, bet ar pamatīgu publisku spērienu zem jostasvietas modele un TV seja Māra Sleja pārtraukusi sadarbību ar Latvijas seksīgāko modes zīmolu "Amoralle" un tā īpašnieci Inesi Ozolu.
Nesen Māra Sleja ar sociālo tīklu starpniecību publiski vēstīja par ilggadējās sadarbības pārtraukšanu ar zīmolu Amoralle, kam vairāku gadu garumā modes skatēs bijusi vadošā modele, faktiski – zīmola seja.
Pateicas visiem bijušajiem darbiniekiem
Savu paziņojumu Māra Sleja spilgtināja ar daudznozīmīgu pavadtekstu: „Paldies pacietīgajām šuvējām, cilvēcīgajam grāmatvedības departamentam un visiem radošajiem cilvēkiem, kas agrāk strādāja šajā uzņēmumā. Lai jums veicas!” Modeles pievienotā fotogrāfija, kurā viņa ar kolēģēm demonstrē Amoralles tērpus modes skatē, koriģēta ar trekni pārvilktu melnu svītru.
Māras vēstījums izraisīja lavīnveida publikas reakciju, un sociālie tīkli tika pārpludināti ar atbalsta vārdiem modeles lēmumam. „Likumsakarīgi. Malacis, Māra! Es kopš skates dienas gaidu, kad kāda modele publiski paudīs savu nostāju pret šo firmu. Apsveicams solis,” Māras ierakstu komentēja Gundega Šimkuse.
„Šobrīd situācija ir diezgan jutīga, tāpēc no plašākiem komentāriem diemžēl atteikšos. Vienīgais, ko varu apliecināt, ka, manuprāt, visi komentāri, kas ir zem šī mana ieraksta, ļoti labi atspoguļo situāciju, kas jau kādu laiku ir Latvijas modes industrijā ap zīmolu Amoralle.
Aizvien turpinu darboties kā modele, sadarboties ar citiem zīmoliem. Manā radošajā pasaulē viss notiek, bet ar savu paziņojumu vēlējos pateikt, ka šis posms ir noslēgts, un tie, kas zina iekšējo informāciju, saprot, kas un kā,” Kas Jauns izteicās Māra Sleja, atzīdama, ka plašākiem paskaidrojumiem, viņasprāt, nav īstais brīdis.
Konflikts esot par attieksmi un naudu
Tikmēr citas modeles, kuras nevēlējās publiskot savus vārdus, atklāja, ka galvenais iemesls Māras Slejas konfliktam ar zīmolu Amoralle ir uzņēmuma vadības attieksme un atlīdzības apmēra lietas, kas neapmierinot arī lielāko daļu pārējo modeļu.
„Modeles pret Amoralli sacēlās pēc pēdējās skates, kas notika 1. novembrī Hanzas peronā Rīgas modes nedēļā. Šajā dienā mūs, rupji sakot, morāli izvaroja – izmantoja līdz pēdējam.
Vairums modeļu rēķinājās ar darbu tikai Rīgas modes nedēļas skatē, taču realitātē gandrīz visām bez iepriekšēja brīdinājuma slodze tika palielināta trīskārši. Tas notika tā: kad pa dienu ieradāmies sagatavoties vakarā gaidāmajai modes skatei, mums paziņoja, ka būs ne tikai jāpiedalās modes skatē, bet arī jāpiedalās filmēšanā VEF. Un kāpēc vispār par gandrīz pusotru stundu aizkavējās Amoralles modes skates sākums? Tāpēc, ka mūs vēl aizsūtīja uz Operu, lai arī tur nodemonstrētu ekstra modes skati.
Par to, ka arī tas būs jādara, mūs pabrīdināja tikai desmit minūtes pirms izbraukšanas. Vēlāk uzzinājām, ka šī skate Operā bija aizrunāta jau aptuveni pirms mēneša. Interesanti zināt, kāpēc laikus netika brīdinātas arī modeles? Visticamāk tādēļ, lai apstulbinātu ar pēkšņu situācijas maiņu, kurā uz steigas pamata varētu žigli pārliecināt atkal strādāt par simbolisku atlīdzību,” atklāj kāda no modes skates dalībniecēm.
Rīgas modes nedēļa: "Amoralle" pavasaris/vasara 2020
"Amoralle" zīmolu raksturo sievišķība, greznas detaļas un auguma formu izceļoši silueti. Katrs modelis tiek darināts ar rokām no augstākās kvalitātes ...
„Bija meitenes, kas sākumā bija gatavas par Amoralles „netīro veļu” izklāstīt masu medijiem, taču galu galā, nevēloties liekus konfliktus, tomēr izlēma klusēt. Diemžēl samaksa par darbu, kurā publikai jādemonstrē ne tikai veļa, naktskrekli un kleitas, bet arī savi krūšu gali, daļai modeļu nepārsniedz 30 eiro par modes skati.
Pieprasa, lai meitene būtu kā perfekta Victoria’s Secret modele – ar vaksāciju, manikīru, pedikīru –, bet tas, ko par to iedod, ir pazemojoši graši. „Tu taču esi tik sievišķīga, tik skaista,” – lūk, ar šādiem glaimiem tiekam apvārdotas. Kad prasām lielāku samaksu un piemaksu par papildu darbiem, tad tiekam... pie komplimentiem.
Arī par mūsu fotogrāfiju un video izmantošanu reklāmās nevienam neko nepiemaksā,” dalībnieču neapmierinātību ar uzņēmuma attieksmi raksturo viena no Amoralles modelēm, retoriski pavaicājot: „Kāds zina, kāpēc Amoralles veikalā, piemēram, tik bieži mainās darbinieki?”
"Amoralle" viedoklis par šo situāciju
Žurnāls "Kas Jauns" lūdza zīmola "Amoralle" vadības viedokli par šo situāciju. Publicējam saņemto atbildi:
"Paldies, ka šī tēma tiek pacelta un tiek lūgts mūsu komentārs, jo jau ilgi un pacietīgi nolūkojāmies uz Amoralle vārda ļaunprātīgu nomelnošanu.
Amoralle pienesums modes industrijā Latvijā un globālā mērogā 12 gadu garumā ir veidojies stipras komandas sastāvā. Modeļu darbs vienmēr ir bijis nozīmīgs. Esam novērtējuši Māras Slejas darbu kā ikvienas modeles ieguldījumu. Vienmēr esam ievērojuši godīgas un cieņpilnas sadarbības principus.
Modeļu atalgojumu nosaka aģentūra vai modele personīgi, un tas tiek apstiprināts pirms darba uzsākšanas. Ja gadījumā darba laikā tiek veikts papildus darbs, par to tiek piemērota papildus samaksa.
Arī šajā gadījumā ar visām modelēm esam norēķinājušies gan
par dalību modes skatē, gan par dalību Operā, gan par minēto
papildus filmēšanu.
Jebkura mūsu sadarbība ir notikusi labprātīgas vienošanās
ietvaros. Atalgojumu nosaka tirgus situācija un profesionalitāte.
Vienmēr par paveikto darbu esam norēķinājušies pilnā apmērā.
Modeles modes skatē, kā arī pārējos minētajos darbos vienmēr ir piekritušas no brīvas gribas. Tādēļ šāda reakcija un nepatiess
situācijas izklāsts mums nav pieņemams. Amoralle no sirds tic, ka sievišķība iedvesmo pasauli un goda un cieņas aizkaršanai tajā nav vietas.
Šobrīd vadība padziļināti izskata situāciju un tiek lemts par
tiesvedības uzsākšanu.
Vēlam Mārai Slejai veiksmi un panākumus tālākajā ceļā Latvijas
modes industrijā!"