foto: Publicitātes
FOTO: "Lido" personālam jauni latviska dizaina unisex formastērpi
"Lido" darbiniece jaunajā tērpā.
2019. gada 24. septembris, 20:52

FOTO: "Lido" personālam jauni latviska dizaina unisex formastērpi

Jauns.lv

Jaunajā LIDO restorānā “Alfā” latviskā identitāte jaunas izpausmes formas guvusi ne tikai dabas elementiem piesātinātajā interjerā un Pasaules virtuves ēdienkartē, bet arī darbinieku formastērpos. Tos radījusi viena no spilgtākajām Latvijas modes zvaigznēm, zīmola NOLO izveidotāja un modes dizainere Viktorija Joniene, portālu Jauns.lv informēja uzņēmuma pārstāvji.

play icon
Klausīties ziņas
info about playing item

Dizainere Viktorija Joniene apģērbj "Lido" personālu jaunās formās

gallery icon
7

Izskatam ir nozīme – vismaz restorānu biznesā 

Uzņēmumā, kur strādā tik daudz darbinieku (jaunajā LIDO restorānā ir teju 80 darbavietas), turklāt sabiedriskās ēdināšanas sektorā, vizuālajam izskatam, kas veido pirmo iespaidu, ir milzīga nozīme. “LIDO restorānos lielākā daļa darbinieku pastāvīgi atrodas kontaktā ar klientiem, viņi pārstāv zīmolu un atspoguļo uzņēmuma iekšējo kultūru. Tāpēc formastērpiem restorānā jāizskatās ne tikai glītiem un stilīgiem, bet arī ļoti koptiem un kārtīgiem, jo tas būs signāls apmeklētājiem, ka arī virtuvē un ledusskapjos izskatās tieši tāpat. Ja man būtu jānosauc galvenie kritēriji, kas jāņem vērā, radot formastērpus ēdināšanas uzņēmuma darbiniekiem, estētiskais aspekts būtu pēdējā vietā,” atzīst dizainere, kurai ir liela pieredze sabiedriskās ēdināšanas darba specifikā – viņai pašai savulaik piederējuši četri restorāni. Šo pieredzi viņa uzsver kā priekšrocību arī sadarbībā ar LIDO, pieņemot izaicinājumu un radot viegli kopjamus apģērbus no izturīgiem materiāliem, kurus var bieži mazgāt un kas tomēr nezaudē izskatu unfunkcionalitāti.

Dodamies pilnīga unisex virzienā

Izrādās, arī formastērpiem ir savas modes tendences! Viktorija saka – tās mainās līdz ar vispārējām modes tendencēm. “Mode kļūst aizvien demokrātiskāka un izteikti utilitāra. Tas atspoguļojas arī formastērpos, vienīgi te jāņem vērā papildu apstākļi. Jārēķinās, ka apģērbu var gadīties bieži notraipīt, tam ir jābūt ļoti ērtam, tāpēc te nederēs kombinezoni un kleitas. Ja bikses jāmazgā reizi nedēļā, tad priekšauts – reizi divās dienās, bet krekli teju katru dienu. Tas viss bija jāņem vērā, katram darbiniekam radot formastērpu no vairākām sastāvdaļām, kur neiztrūkstoša, protams, ir arī cepure,” stāsta tērpu autore.

LIDO darbinieku – sieviešu un vīriešu – formastērpi ir līdzīgi; atšķiras tikai dažas funkcionālasdetaļas; vīriešu formastērpa sastāvā ir bikses un tradicionāls priekšauts, bet sievietēm – legingi un aptinamie svārki, kurus var viegli pielāgot vajadzīgajam izmēram un kas pilda arī priekšauta funkciju.

“Tas parāda vēl vienu modes tendenci – mēs strauji dodamies pilnīga unisex virzienā. Jau tagad ir iespējams valkāt pretējam dzimumam domātu apģērbu, ja tas patīk un der,” stāsta dizainere. 

Katrai krāsai ir sava nozīme 

Ņemot vērā jaunā restorāna konceptu un interjerā izmantotās krāsas, formastērpiem izvēlētamelna, četru veidu pelēka un balta krāsa. “Baltais ir svinīgs, spodrs, vienmēr labi izskatās un irpietiekami formāls. Savukārt melnais ir piemērots darba apģērbam un viegli kopjams,” stāsta Viktorija Joniene. Iedvesmu jauno tērpu dizainam Viktorijai devušas pirms kāda laika Brīvdabas muzeja gadatirgū iegādātās koka latvju rakstu zīmes. Izmantojot mūsdienīgas formas un siluetus, latviskums panākts ar priekšautu apdruku, pievienojot nedaudz industriālas lences un metāliskus pusriņķus, kas lieliski sasaucas ar NOLO rokrakstu. Moderns, vienkāršs, bet efektīgs risinājums!” ar gandarījumu stāsta dizainere.

Sabiedrībā zināmi cilvēki brokasto jaunajā "Lido" tirdzniecības parkā "Alfa"

gallery icon
56
recent icon

Jaunākās

popular icon

Populārākās