Divi tēti, divas mammas - "Dolce&Gabbana" izlaiž preces ar viendzimuma pāru un bērnu attēliem. FOTO
Itāļu modes nams "Dolce&Gabbana" gatavojas izlaist rokassomiņas ar viendzimuma pāru un bērnu attēliem.
Pagājušajā gadā dizainers Domeniko Dolče negatīvi izteicās par surogātmāšu izmantošanu, lai laistu pasaulē geju un lesbiešu pāru bērnus.
"Kad bērns piedzimst, tam ir māte un tēvs," intervijā žurnālam "Panorama" sacīja dizainers Dolče. "Vai vismaz tā tam vajadzētu būt. Tāpēc mani nepārliecina ķīmija, sintētiskie bērni, īrējamās dzemdes, no kataloga izvēlētā sperma."
Dolče saņēma nopēlumu no interneta lietotājiem. Britu mūziķis Eltons Džons aicināja boikotēt "Dolce&Gabbana" preces, taču tikai vienu dienu pēc boikota pieteikšanas tika nofotografēts ar zīmola somu.
"Dolce&Gabbana" sociālā tīkla "Instagram" kontā ievietoti attēli ar rokassomiņām un T-krekliem, uz kuriem attēloti viendzimuma pāri ar bērniem.
Nedēļas nogalē Itālijā notika vērienīgs protests pret Itālijas valdības ieceri legalizēt viendzimuma pāru savienības.
Itālija, kur tradicionāli lielu ietekmi bauda katoļu baznīca, ir pēdējā no rietumvalstīm, kur tādā vai citādā veidā nav juridiski atzīta geju kopdzīve. Taču to darīt Romu mudinājusi gan pašas Itālijas Konstitucionālā tiesa, gan Eiropas Cilvēktiesību tiesa (ECT).
Pretinieki nobažījušies, ka līdz ar to tiktu legalizēti arī surogātmāšu pakalpojumi, kas patlaban Itālijā ir aizliegti. Protestā vairākkārt tika piesaukta Dolčes pirms gada minētā frāze "īrējamās dzemdes".
Kāds interneta komentētājs nodēvēja zīmolu par "Volta&Gabbana", ar vārdu spēles palīdzību pārmetot dizaineriem kažoka mešanu uz otru pusi.
Dolče un Stefano Gabana pēc attiecību izbeigšanās palika biznesa partneri. Viņi rīkojuši modes skates ar modeļu-grūtnieču piedalīšanos, kā arī tirgo T-kreklus ar zīmējumu, kurā viņi attēloti ar saviem mājdzīvniekiem, un uzrakstu "#dgfamily".