Slavenajam fotogrāfam Bilam Kaningemam veltīta filma
“Melnais gulbis bija pērnā rudens modes filma, savukārt šā pavasara modes filma pilnīgi noteikti ir Bils Kaningems Ņujorka!”
Ar šādiem un līdzīgiem sajūsmas izsaucieniem modes blogos un preses izdevumos tika pieteikta populārajam The New York Times fotogrāfam Bilam Kaningemam veltītās dokumentālās filmas debija Ņujorkā. Savulaik sācis strādāt par modes žurnālistu Chicago Tribune un Women’s Wear Daily, Bils Kaningems iepazīstināja amerikāņus ar Azedinu Alaiju un Žanu Polu Gotjē. Vienlaikus viņš fotografēja cilvēkus Ņujorkas ielās. Kā jau tas mēdz notikt, fotogrāfija, kurai bija lemts kļūt par viņa karjeras fundamentu, bija liktenīga nejaušība. Kādā 1978. gada dienā viņa uzmanību piesaistījis kādas sievietes mētelis un tā plecu līnija. Tikai fotografējot, viņš pamanījis, ka citu garāmgājēju uzmanību piesaista pati sieviete – Grēta Garbo. Fotogrāfiju publicēja Times, un tā bija pirmā reize izdevuma vēsturē, kad tas publicēja kādas slavenības fotogrāfiju bez šīs personas atļaujas. Kaningems, kuram šomēnes aprit 82, jau vairākas dekādes dokumentē ielas modes tendences un Ņujorkas augstākās sabiedrības suarejas Time’s Style sadaļās On the Street un Evening Hours. Viņa fotogrāfijas, komentāri un prognozes ir spilgtas sava laika modes, sociālo strāvojumu un kaislību zīmes. Savā ziņā viņš dēvējams par netitulētu sociālo antropologu. Ne velti amerikāņu dizainers Oskars de la Renta reiz izteicies: “Vairāk nekā jebkuram citam šajā pilsētā viņam pieder visa pēdējo 40 un 50 gadu Ņujorkas vizuālā vēsture.”
Vairāk par filmu http://zeitgeistfilms.com/billcunninghamnewyork/
Una Meistere, Pastaigai / Foto no publicitātes materiāliem