Diks Peidžs: “Slikts meikaps ir neatbilstošs meikaps”
Kāda ir pasaulslavena meikapa mākslinieka ikdiena? Kā top jaunās dekoratīvās kosmētikas kolekcijas? Ielūkojāmies Lielbritānijā dzimušā un Ņujorkā dzīvojošā Shiseido dekoratīvās kosmētikas līnijas mākslinieciskā direktora Dika Peidža ikdienā.
Starptautiski pazīstamais mākslinieks ir strādājis ar fotogrāfiem, kuru vārdi ir zīmoli paši par sevi: Michael Thompson, Inez Van Lamsweerde, Vinoodh Matadin, Juergen Teller, Philip Lorca Di Corcia un Mario Sorrenti. Viņš ir piedalījies Yves Saint Laurent, Marc Jacobs, Gap, Banana Republic un Miu Miu reklāmu radīšanā, sadarbojies ar žurnāliem Allure, W, Flair, Harper’s Bazaar, Vogue, Visionaire, V un Pop. Viņa klientu vidū ir aktrises Džuliana Mūra un Houpa Deivisa, modele Imana... Diks Peidžs ir galvenais meikapa mākslinieks Michael Kors, Narciso Rodriguez, Marc by Marc Jacobs un Band of Outsiders modes skatēs. Neskatoties uz sasniegumu sarakstu, slavenais meikapa mākslinieks ir ļoti vienkāršs, atvērts, arī ģērbjas ļoti vienkārši. Saskarsmē ar presi ir komunikabls un mēdz ļoti aizrautīgi stāstīt par to, kā tapuši jaunie Shiseido dekoratīvās kosmētikas produkti, kāda atmosfēra valda modes skašu aizkulisēs, un vienmēr uzsver, ka grims ir spēle, ko nevajag uztvert pārāk nopietni, tāpēc tajā nav nekādu noteikumu. Arī mūsu pēdējās tikšanās laikā šovasar Diks Peidžs atgādināja: “Nav nekādu modes tendenču meikapā un nav nekādu likumu! Pirms dažām sezonām Ņujorkas modes nedēļas laikā vairāki žurnālisti jautāja, ko domāju par vaigu sārtumu tendencēm, jo citi meikapa mākslinieki, redz, teikuši, ka šobrīd vaigu sārtums totāli nav modē. Muļķības! Visam ir sava vieta. Visskaistākās lietas ir nepareizas. Un viss ir relatīvi. Meikaps ir slikts, ja nepiestāv cilvēka personībai vai neatbilst fotosesijas iecerei.”
Pasaulslavenā meikapa mākslinieka Dika Peidža ikdiena
Atpūta
“Manas brīvdienas ir atkarīgas no tā, vai esmu pilsētas dzīvoklī vai Longailendā. Vairums brīvdienu sākas ar tējas tasi kopā ar Džeimsu, kam seko pastaiga ar suni,” joko meikapa mākslinieks. Diks Peidžs dzīvo kopā ar savu laulāto draugu Džeimsu un itāliešu spinones šķirnes suni Radžo.
“Ja esam pilsētā, dodos uz fermeru tirdziņu vai vienkārši iepirkt pārtiku dienai. Ir jāapdara arī sīki mājas darbi, piemēram, jāizmazgā veļa. Protams, ļoti daudz laika pavadu, lasot blogus un visādas blēņas internetā, arī jāatbild uz interviju jautājumiem, kas iebirst e-pastā. Bet pārsvarā man brīvdienas nozīmē relaksēšanos – vienkārši klausos mūziku, lasu, gatavoju ēst… Nekad nezinu, kad būs jādodas strādāt divas nedēļas no vietas, tāpēc atpūsties ir ļoti svarīgi.”
Darbs
“Man neeksistē caurmēra darba dienas jēdziens. Mana darba diena var būt ļoti dažāda: fotosesija žurnālam vai reklāmai, darbs kādā šovā vai modes skates aizkulisēs, jaunu meikapa produktu radīšana. Tā var sākties ekstrēmi agri, bet mēdz iekļauties arī standartā – no pulksten 9 līdz 17. Protams, mans darbs ietver ceļošanu. Ceļoju ļoti daudz. Cik reizes šogad? Patiešām vairs nevaru saskaitīt. Ceļošana palīdz neieslīgt rutīnā.
Shiseido dekoratīvās kosmētikas radīšana, darbs pie jauniem toņiem arī ir mana ikdiena. Ar to lielākoties nodarbojos savā studijā Soho nama augšējā stāvā. Tā ir liela, gaiša telpa, bijusī gleznotāja darbnīca. Šeit jaucu toņus, dažādas tekstūras, līdz izdodas tāds rezultāts, kas pašam patīk. Mans mērķis ir izveidot ideālu dekoratīvās kosmētikas līniju, produktus, ar kuriem pats gribu strādāt, lai toņi būtu bezgala skaisti, tekstūras izsmalcinātas, lai tie vienlaikus būtu gan mākslinieciski, gan uz jaunākajiem zinātniskajiem atklājumiem balstīti. Fotogrāfijās redzams, kā izstrādāju jaunus lūpu meikapa līdzekļus.”
Iedvesma
“Jaunu meikapa toņu radīšanai mani var iedvesmot jebkas. Dažreiz pavisam nejaušas lietas piesaista uzmanību un liek aizdomāties. Mūzika, grāmatas, vienkārša pastaiga pilsētā, filmas, nejauši uzietas lietas internetā, ceļošana, ēst gatavošana – mani iedvesmo viss. Dažreiz šīs nodarbes iedvesmo arī tāpēc, ka vienlaikus ir meditatīvas. Ēst gatavošana, piemēram, ir relaksējoša – jā, es koncentrējos uz to, ko daru, taču process pats par sevi attīra prātu. Līdz ar to galvā iešaujas kas jauns.”
Meikapa mākslinieks daudz fotografē, ķerot mirkļus, kas viņu pēc tam iedvesmo konkrētu toņu vai dekoratīvās kosmētikas palešu toņu salikumu radīšanai. Tāpēc Shiseido preses relīzēs meikapa produktu aprakstus mēdz pavadīt dažādas iedvesmas bildes.
“Šī viršu fotogrāfija ir fotografēta kādā purvājā Skotijā, kurp ar Džeimsu bijām devušies brīvdienās. Man ļoti iepatikās krāsa un arī tekstūra.”
Pastaiga.lv / Foto no publicitātes materiāliem