Atklāj Latvijas modes nedēļu "Modes manifestācija." FOTO
Ar konkursa "Jaunie talanti" dalībnieku skati šodien tiek atklāta Latvijas modes nedēļa "Modes manifestācija." Tās ietvaros tiks demonstrēti Latvijas mākslas akadēmijas (LMA), Rīgas Dizaina un mākslas vidusskolas (RDMV) un Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) studentu darbi. Skates turpināsies ar sevi jau pieteikušo modes zīmolu Cecinanina, IN by Inga Nipane un Helen Chaude jaunākajām kolekcijām. Vakara noslēgumā īpašais viesis ir Uzbekistānas vadošais modes zīmols MarU, ar kuru tiek pieteikta starpvalstu sadarbības uzsākšanas platforma.
Konkursa “Jaunie talanti” ietvaros šodien būs redzamas 10 modes dizaina studentu skates. Konkursā ir pārstāvēti studenti no LMA (Melānija Vilka, Ineta Urtāne, Laima Jurča, Anete Agneta Krišjanova), RDMV (Madara Nusbauma, Jevgēnija Ņekazakova, Džeims Miezis) un RTU studiju programmas “Materiālu tehnoloģija un dizains” (Anna Elizabete Kasparsone, Jeļizaveta Brovkina, Agnese Ozola).
Pēc jaunu modes dizaineru konkursa sekos sevi Latvijas modes tirgū jau pieteikušie zīmoli Cecinanina, IN by Inga Nipane, kā arī līdz šim ar šaurāku auditoriju strādājošais zīmols Helen Chaude, kas mainījis savu stratēģiju un turpmāk radīs komerciālas kolekcijas Latvijas un ārzemju tirgum. Un vakara noslēgumā īpašais viesis – modes zīmols MarU no Uzbekistānas, ar kura dalību LMN uzsāk veidot starpvalstu sadarbības platformu. Tā ietvers divpusējās sadarbības veidošanu ar dažādu valstu diplomātiskajiem korpusiem un modes dizaineru apvienībām, lai kopīgiem spēkiem veicinātu abu valstu modes dizaineru dalību otras valsts organizētajās modes nedēļās, modes showroom, tirdzniecības izstādēs un koprades projektos, tādējādi sniedzot ieguldījumu modes uzņēmumu un industrijas attīstībā.
Atklāj Latvijas modes nedēļu "Modes manifestācija"
SANDA FELDBERGA, LMA
Kolekcijas iedvesma ir 3D bioprintētās superacis. Tās tēma ir risināta caur taustes un redzes maņas orgānu uztveri un to spēju analizēt apkārtējo vidi. Iegūstot informāciju par priekšmeta formu, virsmas īpatnībām, lielumu un pārvietošanos. Tauste – saburzīts palags, raupja marle, vēss metāls. Redze – dienasgaismas spuldze, stikls, attālums.
ANETE AGNETE KRIŠJĀNOVA, LMA
Tērpu kolekcijas tapšanu un nosaukuma izvēli iedvesmoja citāts no grāmatas Kad Nīče raudāja. Apvienojot ērtu, sportisku tērpu un slāvu pasaku pasaules cienīgus elementus un krāsas, tiek radīti sirreālu sapņotāju tēli.
INETA URTĀNE, LMA
UNKNO ir spēle no angļu vārda unknown (nepazīstams un nezināms) saīsinājuma. UNKNO koncepts un vērtība ir modes valkājamība, tā ir funkcionāla kolekcija, kurā dominē grafīta pelēkās toņu nianses un īpatnēji zaļais. Kolekcijas pamatā ir ideja par klasiska krekla transformāciju.
LAIMA JURČA, LMA
Kolekcijas CONSTRUCTIONISM BACKGROUND mērķis ir atspoguļot 20.gadsimta sākuma Krievijas konstruktīvistu idejas mūsdienu modē, kas mijiedarbojas ar dizaneres personīgajām bērnības atmiņām, dzīvojot Krievijas pierobežā pēcpadomju laikā.
MELĀNIJA VILKA, LMA
Kolekcijas PACOSHARK iedvesma ir gūta no šķietami mierīgām un pareizām būtnēm, aiz kurām patiesībā slēpjas kas vairāk. Katrā sievietē mīt HAIZIVS, kas attiecīgajā dzīves situācijā var izdarīt visu nepieciešamo. Spēku, kas mīt sievietē, simbolizē sarkanais tonis, tas ienāk pakāpeniski, veidojot simbiozi ar haizivs apdrukām, kas savukārt stāsta par sievietes mainību.
DŽEIMS MIEZIS, RDMV
Par galveno iedvesmas avotu tika izvēlēta Ivara Heinrihsona daiļrade, aizgūstot pretmetu principu (ekspresīvais un mierīgais), kas apģērbā izpaužas izvēlētajā materiālu krāsu gammā, konstruktīvajā risinājumā, kā arī radītajā koptēlā, veidojot to ar minimālisma stila raksturu. Kolekcijas galvenais mērķis bija stilistiski paplašināt robežas klasiskajā vīriešu garderobē.
MADARA NUSBAUMA, RDMV
Kolekcijas nosaukums ir TILEIDYLLE (tail-a-dail). Par kolekcijas iedvesmas avotu tika izvēlēta Neles Zirnītes grafika oforta tehnikā, ar kuras palīdzību tika noteikta niansētā tonalitāte audumu izvēlē un grafisko izpildījumu, kas tika panākts, izšujot flīžu krustiņus uz izstrādātā dizaina, veidojot brīvu grafisku ornamentu.
JEVGENIJA ŅEKAZAKOVA, RDMV
Kolekcijas LEDUSPUĶE iedvesmas avots ir Latvijas mākslinieces Kristīnes Luīzes Avotiņas glezniecība. Kleitas tika veidotas tā, lai izceltu valkātājas augumu un ekstravaganto būtību, parādītu formu turošā materiāla faktūras un krāsu saspēli.
JEĻIZAVETA BROVKINA, RTU
Kolekcijas „Kārumniece” iedvesmas avots ir Diora laika sieviete ar viņa radīto new look siluetu tērpos. „Kārumniece”, līdzīgi Diora laika sievietēm, vēlas uzsvērt savu sievišķību un mīlestību pret kleitām, pretstatā vēlāko gadu un mūsdienu bikšu mīlēm.
ANNA ELIZABETE KASPARSONE, RTU
ET DIEU CREA LA FEMME ir pavasara-vasaras sieviešu tērpu kolekcija, kuras tēla pamatā ir franču kino un seksualitātes ikona Bridžita Bardo. Kolekcija vēsta par sievietes manifestāciju, par spēka un trausluma savstarpējo mijiedarbību, kas interpretēta lina un gaisīgā šifona audumā.
AGNESE OZOLA, RTU
Iedvesmojoties no graciozās Maskavas Lielā teātra prīma balerīnas, baletmeistares un aktrises Maijas Pļiseckas un noslēpumainā un jutekliskā Melnā gulbja, radusies elegantu vakartērpu kolekcija BLACK BEAUTY, kurā klasiskais melnais izceļ sievišķīgās auguma līnijas, kas apvienojumā ar īpašiem dekoriem dod pamatu sievietei svinīgos pasākumos justies īpašai un neatkārtojamai.
CECINANINA
2017. gada pavasara/vasaras kolekcija domāta radošām, pārgalvīgām sievietēm, kas nebaidās izcelties ar ekstravagantu stilu, mīl dekoratīvus musturus un izšuvumus, drosmīgi kombinē dažāda auduma un piegriezuma apģērbus. Kolekciju papildinās latviešu dizaineru aksesuāri – zīmola ANNA KRUZ somas (dizainere Anna Krūze) un Lindas Zeiles rotaslietas.
IN BY INGA NIPANE
2016. gada rudens/ziemas kolekcijas galvenie motīvi ir strīpas un kontrasti – dažādi kontrastaini krāsu un audumu faktūru savienojumi, sākot no rupjas vilnas ar mežģīnēm un bārkstīm, gan plāns zīds ar mākslīgo kažokādu un trikotāžu.
HELEN CHAUDE
Zīmola pavasara/vasaras kolekcija POMPADUU ir sievišķības un koķetērijas atspoguļojums. Tā radīta sievietes pārliecības, dabiskā skaistuma un individualitātes uzsvēršanai, ticot, ka, sievišķība spēj pārvēst katru dienu par īpašu piedzīvojumu un skaistums patiesi var glābt pasauli.
MarU, Uzbekistāna
Modes zīmola MarU radītāja ir Uzbekistānas modes dizainere Marhamata Umarova, kura veiksmīgi sevi ir pierādījusi savā valstī, kļūstot par vadošo modes dizaineri. Zīmols simbolizē Uzbekistānas tradīciju un modernās vides savienojumu, tāpēc zīmola moto – „Ar cieņu pret tradīcijām un harmonijā ar mūsdienīgo”. Zīmola mērķauditorija ir sievietes, kuras pēc saviem pasaules uzskatiem un rakstura ir harmoniski attīstītas personības, kuras izvēlās apģērbu, lai paspilgtinātu vai izceltu savu iekšējo pasauli.
Latvijas modes nedēļa MODES MANIFESTĀCIJA (LMN) norisinās no 19. līdz 22. oktobrim. Tajā ikviens var pārliecināties par Latvijas modes zīmolu daudzveidību, vērojot 20 dažādu zīmolu kolekcijas. Modes skatēs ir pārstāvēti gan iemīļoto pašmāju modes mākslinieku, gan strauju attīstību piedzīvojušo modes zīmolu, gan jauno talantu radītie tērpi. Modes nedēļas norises vieta ir VEF Radošā kvartāla 7. korpuss Ūnijas ielā 4. Uz modes skatēm aicināts ikviens interesents. Biļetes pieejamas Biļešu servisa tirdzniecības vietās.
LMN ir Latvijas modes dizaineru un zīmolu jaunradīto vērtību demonstrēšanas un popularizēšanas platforma plašam Latvijas modes zīmolu spektram. Tā sniedz Latvijas mērogā unikālu iespēju jebkurā attīstības stadijā esošam modes zīmolam izrādīt plašai publikai savu jaunāko kolekciju. LMN mērķis ir palielināt sabiedrības informētību par Latvijas modi, lai veicinātu modes zīmolu pieejamību plašai sabiedrībai Latvijā un ārzemēs. LMN 2016. gadā ir saņēmusi valstiski nozīmīga kultūras pasākuma statusu Valsts kultūrkapitāla fondā, jo īsteno Latvijas kultūras telpai nozīmīgu projektu.
LMN organizators ir biedrība Latvijas Modes palāta – modes profesionāļu lielākā un aktīvākā nevalstiskā organizācija Latvijā, kas dibināta 2010. gadā. Tās mērķis ir attīstīt un veicināt Latvijas modes industrijas izaugsmi, organizējot modes skates, diskusijas, prezentācijas, kontaktu biržas, tādējādi sniedzot iespēju Latvijas modes dizaineriem un zīmoliem piedāvāt jaunās kolekcijas plašam klientu segmentam vietējā un starptautiskajā mērogā, kā arī atbalstīt Latvijas modes patēriņu sabiedrībā.