Rozā vilciena labdarības fonds ar kustību "Pupkultūra" ir uzsācis plašu krūts vēža apzināšanās kampaņu Rīgas starptautiskajā lidostā.

Kustība "Pupkultūra" pārņem Rīgas lidostu

Rozā vilciena labdarības fonds ar kustību "Pupkultūra" ir uzsācis plašu krūts vēža apzināšanās kampaņu Rīgas starptautiskajā lidostā.

Dzīvesstils

FOTO: "Pupkultūra" piezemējas Rīgas lidostā - aicinājums pievērst uzmanību krūts vēža profilaksei

Ziņu nodaļa

Jauns.lv

Rozā vilciena labdarības fonds ar kustību Pupkultūra ir uzsācis plašu krūts vēža apzināšanās kampaņu Rīgas starptautiskajā lidostā, pievēršot uzmanību sieviešu veselībai vienā no drošākajām vietām galvaspilsētā.

FOTO: "Pupkultūra" piezemējas Rīgas lidostā - aici...

Ceļotāji, kas dodas uz C iekāpšanas sektoru, sastapsies ar košu vizuālu instalāciju – 411 papīra lidmašīnas, kas rūpīgi salocītas ar rokām. Šīs lidmašīnas ir veltījums 411 sievietēm Latvijā, kuras pagājušajā gadā zaudēja cīņu ar krūts vēzi. Instalācija kalpo kā smags, bet poētisks atgādinājums par steidzamo nepieciešamību rūpēties par krūšu veselību. “Mēs nodomājām, kā būtu, ja sieviešu krūšu drošība tiktu uztverta tikpat nopietni kā lidostas drošība?" saka koncepta autore Sintija Popena no aģentūras "McCann Rīga".

Lidostas apmeklētāja Mari (44) no Norvēģijas, kura personīgi aplūkoja instalāciju, dalījās savās izjūtās: "Sākumā es domāju, ka tā ir vienkārši skaista dekorācija. Taču, izlasot vēstījumu, tas mani dziļi aizkustināja. Es uzreiz nolēmu pierakstīties uz pārbaudi pie sava ārsta."

Pie Ielidošanas, bagāžas saņemšanas zonā, uzmanību piesaista vēl viena instalācija: 7 spilgti rozā čemodāni kopā ar 1 melnu čemodānu, kas parāda satraucošo statistiku – katra astotā sieviete Latvijā savas dzīves laikā saslims ar krūts vēzi. Šī kontrastējošā vizuālā prezentācija kalpo kā aicinājums uz agrīnu diagnostiku un regulārām veselības pārbaudēm.

"Mēs lepojamies, ka šāda nozīmīga iniciatīva, kas veicina sieviešu veselības apzināšanos, ir atradusi mājvietu mūsu lidostā un Media Port ar prieku atbalsta šīs idejas īstenošanu. Ceram, ka šīs instalācijas ne tikai iedvesmos apmeklētājus, bet arī mudinās viņus veikt praktiskus soļus, lai rūpētos par savu veselību," saka Aina Mihejeva–Bebre, "Media Port" pārdošanas direktore.

Kampaņa, kas tika īstenota ar ERGO, VC4, Always, Novartis, Rīgas lidostas, MediaPort un Urberg atbalstu, ir vērsta uz to, lai krūts vēža apzināšanās kļūtu par svarīgu prioritāti.

"Ienesot krūšu veselības jautājumus tik intensīvā un drošā vidē, mēs ceram iedvesmot sievietes prioritizēt savu veselību ar tādu pašu modrību, kādu pieliekam ceļojumu drošībai," norāda Zinta Uskale, "Rozā vilciena" fonda dibinātāja.

Rīgas lidostas viesi tiek aicināti fotografēt instalācijas un dalīties ar tām sociālajos medijos, izmantojot tēmturi #Pupkultūra. Kampaņas laikā arī tiek piedāvāta iespēja ziedot tieši, iegādājoties simboliskas ziedojumu biļetes – Ekonomiskajā, Biznesa vai Pirmās klases – mājaslapā pupkultura.lv. Visi ziedojumi tiek novirzīti, lai atbalstītu sievietes, kuras skāris krūts vēzis.

Par labdarības fondu “Rozā vilciens”

Rozā vilciena labdarības fonds ir veltīts krūts vēža apzināšanai un atbalstam sievietēm, veicinot profilakses pasākumus, agrīnu diagnostiku un aprūpi. Ar kustību Pupkultūra fonds ir apņēmies samazināt krūts vēža mirstības rādītājus un uzlabot sieviešu veselību visā Latvijā.

Kampaņas "Tavu krūšu drošībai" atklāšanas pasākums

30. septembrī tiek sākta kampaņa "Tavu krūšu drošībai", kuras laikā ar ārsta rīkojumu sievietes no 40 gadu vecuma varēs ...