"Gucci" radošais direktors pamet itāļu modes namu
foto: Ovidiu Hrubaru / Alamy/ Vida Press
Losandželosa, Kalifornija — 2019. gada 2. novembris: Alesandro Mišels ierodas 2019. gada LACMA mākslas un filmu gala pasākumā, ko prezentēja "Gucci".
Mode

"Gucci" radošais direktors pamet itāļu modes namu

Jauns.lv

Alesandro Mišels atstāj "Gucci" pēc septiņiem radošā direktora darba gadiem itāļu modes namā. Dizaineris atkal panāca sajūsmu par grezno itāļu modes namu un gandrīz trīskāršoja zīmola ieņēmumus savā darbības laikā, raksta "The Guardian".

"Gucci" radošais direktors pamet itāļu modes namu...

Par aiziešanu trešdien paziņoja franču grupa "Kering", kurai daudzu luksusa zīmolu vidū pieder arī "Gucci". Mišels radošā direktora lomu "Gucci" modes namā ieņēma kopš 2015. gada.

Paziņojumā "Kering" priekšsēdētājs un izpilddirektors Fransuā Anrī Pino pateicās Mišelam par viņa septiņu gadu vadīšanas laiku.

"Viņa aizraušanās, iztēle, atjautība un kultūra izvirzīja "Gucci" centrālajā vietā, kur zīmolam ir vieta," viņš teica.

"Kering" gan nav atklājis, kurš būs Mišela pēctecis.

"Gucci" izpilddirektora Marko Bizari (Marco Bizzarri) atbalstītā Mišela iecelšanu no aksesuāru nodaļas vadītāja par radošo direktoru 2015. gadā. Tas sacēla īstu vētru modes industrijā.

Tomēr viņš ātri palīdzēja zīmolam virzīties uz priekšu un atkal izraisīja sajūsmu ap luksusa itāļu modes namu.

Ieņēmumi uzņēmumā "Gucci" gandrīz trīskāršojās, kamēr viņš strādāja šajā amatā, no 3,9 miljardiem eiro 2015. gadā līdz 9,7 miljardiem eiro 2021. gadā. Reizēm ceturkšņa pieauguma tempi tuvojās 50%.

"Gucci" un Harija Staila kolekcija "HA HA HA"

Harijs Stails laiž klajā sadarbības kolekciju ar “Gucci”

Dziedātājs Harijs Stails kopā ar modes namu “Gucci” laidis klajā kapsulas kolekciju ar nosaukumu “HA HA HA”.

Izvērtējot Itālijas modes nama vēsturi, Mišels apvienoja "Gucci" klasiku ar modernāku estētiku.

Viņa dzimumu plūstošā pieeja (kopš 2017. gada "Gucci" ir kopā prezentējis vīriešu un sieviešu kolekcijas) un eklektiskas apdruku, krāsu un faktūru kakofonijas izmantošana piesaistīja jaunu un jaunāku patērētāju paaudzi Eiropā, ASV un Ķīnā.

Loafers ar pūkainu oderi un somām, kas rotātas ar dubulto "G" logotipu, ātri vien pārņēma visu modes mīļu pasauli. 

Savas valdīšanas laikā viņš piesaistīja slavenību fanu leģionus, tostarp Lady Gaga, Beyoncé, Billie Eilish, Dakota Johnson un Jodie Turner-Smith.

Tomēr kopš 2017. gada ieņēmumu pieauguma temps bija nepārtraukti samazinājies.

2021. gada oktobrī tika atklāts, ka pārdošanas apjoms trešajā ceturksnī pieauga par 3,8%, kas ir zemāks par analītiķu prognozēm. 

Modes nama darbinieki vainoja zīmola nogurumu līdzās pandēmijas sekām, īpaši tādos pamattirgos kā Āzija.

Salīdzinot ar citiem luksusa konkurentiem, tostarp LVMH un "Hermès", "Kering" akcijām ir bijuši sliktāki rezultāti.

"Gucci" centieni apkarot šo lejupslīdi ietvēra ikgadējo izstāžu grafika samazināšanu, ikgadējo kruīzu un pirmsrudens kolekciju samazināšanu.

Modes nams arī uzsāka virkni sadarbības ar tādiem negaidītiem zīmoliem kā "Adidas" un “Hacker Project” ar "Balenciaga".

2017. gadā dziedātājs Harijs Stails tika nosaukts par "Gucci" vēstnesi. Viņš piedalījās vairākās kampaņās un tikai šomēnes izdeva sadarbības kolekciju ar nosaukumu "Ha Ha Ha".