foto: Shutterstock
Trešdaļa Latvijas iedzīvotāju nekad nav saņēmuši dāvanu vai ziedus Valentīna dienā
Vairāk nekā 80% aptaujāto atzinuši, ka vislabākā dāvana, ko šajos svētkos var sniegt viens otram, ir kopā pavadītais laiks un nedalīta uzmanība.
Dzīvesstils
2022. gada 8. februāris, 18:15

Trešdaļa Latvijas iedzīvotāju nekad nav saņēmuši dāvanu vai ziedus Valentīna dienā

Jauns.lv / LETA

Trešdaļa jeb 32% Latvijas iedzīvotāju nekad nav saņēmuši dāvanu vai ziedus Valentīna dienā, liecina pētījumu aģentūras "Norstat" un modes un izklaides centra "Rīga Plaza" veiktās aptaujas dati.

Dāvanu vai ziedus Valentīna dienā nav saņēmuši 42% aptaujāto vīriešu un 23% aptaujāto sieviešu, kas liecina, ka sievietes šajos svētkos tiek iepriecinātas biežāk.

Aptaujā noskaidrots, ka 23% Latvijas vīriešu par labāko dāvanu partnerei Valentīna dienā uzskata ziedus, 19% vīriešu par labāko dāvanu uzskata romantiskas vakariņas, turpretī 25% aptaujāto Latvijas sieviešu par labāko dāvanu uzskata romantiskas vakariņas, vēl 25% - īpaši plānotu randiņu, bet 12% - kopīgu ceļojumu.

17% vīriešu un 10% sieviešu atzīmēja, ka Valentīna dienā nav nepieciešams īpaši iepriecināt savu partneri. Vairums iedzīvotāju norāda, ka mīlestība ir būtiska ikdienā un tai nav nepieciešams speciāls svētku datums.

Vairāk nekā 80% aptaujāto atzinuši, ka vislabākā dāvana, ko šajos svētkos var sniegt viens otram, ir kopā pavadītais laiks un nedalīta uzmanība.

Aptaujas dati atklāj, ka Latvijas iedzīvotāju iecienītākās romantiskas tikšanās vietas ir kafejnīcā pie kafijas krūzes, tā atzīmēja 29% respondentu. Pastaigu vai pikniku dabā kā iecienītāko romantiskas tikšanās veidu atzīmēja 27% aptaujāto, 20% minēja romantiskās vakariņās divatā, 10% minēja aktīvo atpūtu pie dabas, bet 9% respondentu kā romantisku tikšanās vietu minēja kultūras pasākumu.

Aptaujā noskaidrots, ka respondenti vecumā no 18 līdz 39 gadiem dod priekšroku pastaigai vai piknikam, bet respondenti vecumā virs 40 gadiem biežāk izvēlas sarunas brīvā gaisotnē kafejnīcā. Ekstrēmām aktivitātēm romantiskas tikšanās laikā priekšroku dod respondenti vecumā no 30 līdz 49 gadiem.