Mode
2021. gada 26. februāris, 10:16

GLAMI: modes preču apgrozījums internetā Latvijā 2020.gadā sasniedza 112 miljonus eiro

Reklāmas projekts

Jauns.lv

Modes preču tiešsaistes tirdzniecības apgrozījums pērn Latvijā audzis par 25 miljoniem eiro jeb 28 procentiem (87 miljonu eiro apgrozījums 2019.gadā un 112 miljonu eiro apgrozījums 2020.gadā), liecina modes preču meklētājprogrammas Glami dati.

Neapšaubāmi Covid-19 pandēmija bija viens no galvenajiem e-komercijas virzītājiem, taču vienlaikus tā atstāja būtisku negatīvu ietekmi uz tirdzniecību veikalos, kuros apgrozījums bija par 20 procentiem jeb 143 miljoniem eiro mazāks nekā aizpērn (729 miljoni eiro 2019.gadā un 586 miljoni eiro 2020.gadā). Kopumā 2020.gadā Latvijā modes preču tirdzniecības apgrozījums samazinājies teju par 15 procentiem.

foto: Publicitātes foto

Paredzams, ka šogad modes preču tirdzniecība internetā Latvijā augs vēl par 18 procentiem, sasniedzot 132 miljonu eiro apgrozījumu. Savukārt 2023.gadā Glami eksperti paredz, ka 18 procenti no visām modes precēm Latvijā tiks iegādātas internetā (pašlaik tie ir 16 procenti), sasniedzot 164 miljonu eiro apgrozījumu.

“Modes industrija bija viena no tām, kuru vissmagāk skāra pandēmijas mazināšanas ierobežojumi. Uzņēmumi, kuri paļāvās uz tradicionālajiem pārdošanas ieņēmumiem, pēkšņi attapās bez klientiem, un tas būtiski ietekmēja to finansiālo dzīvotspēju. Pārdošana internetā spēja daļēji kompensēt šos zaudējumus, taču ne pilnībā,” sacīja Pīters Hupka (Peter Hupka), Glami menedžeris Baltijas valstīs. 

“E-komercijas attīstību paātrināja gan Covid-19 efekts, gan mūsu modes preču meklētājprogramma. Glami nodrošināja būtisku pienesumu mūsu klientu – interneta veikalu – tiešsaistes mārketinga kampaņām, palīdzot aizvest uz e-veikaliem tos potenciālos pircējus, par kuriem bija vislielākā iespēja, ka tie kaut ko iegādāsies,” komentē P.Hupka un turpina: “Kopš 2020.gada jūnijā ienācām Baltijas tirgū, 5 miljoni klikšķu Glami meklētājrīkā ir rezultējušies 2 miljonu eiro ienākumos mūsu klientiem. Esam cieši apņēmušies arī 2021.gadā turpināt koncentrēt vienā vietā visus modes internetveikalus, lai palīdzētu interneta lietotājiem atrast labākos piedāvājumus, bet e-veikaliem – īstos pircējus.”

Kā rāda Glami meklētāko atslēgas vārdu un reāli veikto pirkumu dati, mājsēde un strādāšana no mājām nav ietekmējusi Latvijas sieviešu apģērbu izvēles. Visvairāk Latvijas sievietes 2020.gadā meklējušas dažādas kleitas – vispieprasītākās bija punktotas kleitas un kleitas ar rakstiem. Tāpat meklētāko preču TOP 5 rāda, ka šai aukstajai ziemai Latvijas sievietes gatavojušās nopietni, un īpašā cieņā šogad bijis stepēts tirkīza mētelis ar kapuci, kā arī silta, bēša jaka.

Savukārt, vispieprasītākās modes preču kategorijas pērn Latvijā bija svārki, kleitas, sieviešu apavi un zābaki, kā arī jakas un mēteļi.

Top 5 preces (pēc pasūtījumu skaita)

foto: Publicitātes foto
  • Sieviešu kleita
  • Stepēts tirkīza mētelis ar kapuci
  • Silta, bēša jaka
  • Svītraina kleita
  • Rakstaina kleita

TOP 10 meklētākās preču kategroijas

  • Kleitas
  • Sieviešu jakas un mēteļi
  • Sieviešu apavi
  • Sieviešu jakas
  • Svārki
  • Sportiskas kleitas
  • Sieviešu apģērbi
  • Sieviešu mēteļi
  • Sieviešu apģērbi un apavi
  • Sieviešu zābaki un puszābaki

Par GLAMI

GLAMI tika dibināts 2013.gada oktobrī Čehijā, un īsā laikā uzņēmums ir kļuvis par starptautisku modes preču meklētājprogrammu, kurā tiek vienkopus apkopota visa informācija par aktuālāko modi. 2019.gadā “Deloitte Technology” uzņēmumu izaugsmes vērtējums “Fast 50” atzina Glami par 20. visātrāk augošo uzņēmumu Centrāleiropā. Pašlaik glami.lv apvieno vienuviet vairāk kā 1500 modes zīmolu, ieskaitot arī vairākus pieprasītus Latvijas zīmolus.

GLAMI ir daļa no “Inspigroup” grupas ar pārstāvniecībām 17 valstīs – Čehijā, Vācijā, Francijā, Krievijā, Slovākijā, Rumānijā, Ungārijā, Grieķijā, Turcijā, Bulgārijā, Horvātijā, Slovēnijā, Brazīlijā, Spānijā un tagad arī Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.

Raksts sadarbībā ar GLAMI.com