Vecāki bērniem algo privātskolotājus. Slikti skolotāji vai netalantīgi bērni?
foto: Shutterstock
"Privātskolotāju kults pārvēršas par skolotāju biznesu. Konsultācijas (mācību priekšmetos skolā) tikai parādu nokārtošanai. Rīgas skolotājiem otrā nodarbošanās ir privātstundas," uzskata kāda skolnieka mamma.
Bērni

Vecāki bērniem algo privātskolotājus. Slikti skolotāji vai netalantīgi bērni?

Mammamuntetiem.lv

Kāpēc skolēniem aizvien biežāk nepieciešamas privātstundas – tā ir bērnu nespēja apgūt vielu stundā, skolotāju neprasme izskaidrot priekšmetu vai varbūt tiekšanās pēc izciliem rezultātiem kādā mācību priekšmetā? Šo jautājums skaidrots radioraidījumā "Ģimenes studija".

Vecāki bērniem algo privātskolotājus. Slikti skolo...

Privātstundas, lai uzlabotu skolēnu zināšanas kādā mācību priekšmetā, jo ne vienmēr stundās var iegūt padziļinātas zināšanas, var uzskatīt par labu izvēli un lielisku motivāciju. Citādi, ja kādā mācību priekšmetā lielākai klases daļai nepieciešams privātskolotājs.
 
Kāda mamma stāsta, ka viņas bērns mācās 6. klasē, un vairāk nekā 90 % klases bērnu vecāku izmanto privātskolotāja pakalpojumus matemātikā, to vecāki noskaidrojuši sapulcē. Mamma uzskata, ka tam par iemeslu ir skolotāja neieinteresētība. “Privātskolotāju kults pārvēršas par skolotāju biznesu. Konsultācijas (mācību priekšmetos skolā) tikai parādu nokārtošanai. Mums vairs stundas nav vajadzīgas, ar privātskolotāju 15 minūtēs (bērns) apgūst vielu. Rīgas skolotājiem otrā nodarbošanās ir privātstundas.”
 
Siguldas Valsts ģimnāzijā ir noskaidrots, ka 20 – 23% skolēnu izmanto  privātskolotāju pakalpojumus – pamatā 9. un 12. klases skolēni, citās klasēs privātskolotāju pakalpojumus izmantojošo skolēnu skaits ir niecīgs.

Privātskolotāja Daina uzsver, ka vienmēr bijuši bērni, kuri nespēj uztver mācību vielu, netiek līdzi klases mācību tempam, dažreiz privātskolotāju meklē bērni, kuriem nepieciešamas citas mācību metodes. Ja skolēns nav mācījies regulāri, tad ir neiespējami pirms eksāmeniem sasniegt labu līmeni.

“Nav katastrofāli vairāk privātskolotāju, nekā tas bija agrāk. Senāk privātskolnieki teica, ka viņam grūti uztvert vielu, tagad privātskolēns nāk un saka, ka slikts skolotājs, tāpēc meklē privātskolotāju. Vēl svarīgi – vai skolēns pats meklē palīdzību vai vecāki vēlas, lai būtu privātskolotājs.”