Ar mērķi valdīt Parīzē - modes duets victoria/tomas
Pavisam nejauši, klaiņojot internetā, atklājām interesantu jaunu modes duetu victoria/tomas, kas izrādījās daļēji mūsējie – Latvijā augušais Tomass Bērziņš un maskaviete Viktorija Feldmane nu dzīvo un strādā Parīzē. Iepazīstieties! Arī – www.victoriatomas.com .
Kā nokļuvāt modē?
Viktorija: Kopš bērnības ģimenei apgalvoju, ka grasos būt dizainere. Nezināju, kādā jomā, bet – dizainere. Tēvs teica, ka šajā profesijā nepieciešams zīmēšanas talants, un vecāki izlēma, ka man jāstudē mākslas skolā. Pat pēc dažādām skolām un universitātēm, zīmēšanas studijām, grafiskā dizaina un foto apguves es vēl joprojām nesaistīju savu dzīvi ar modes dizainu. Līdz beidzot, otro gadu studējot mākslas skolā Valensā Dienvidfrancijā, sapratu, ka ir laiks krāmēt koferus un doties uz Parīzi, uz ESMOD studēt modes dizainu.
Tomass: Mans stāsts ir pretējs. Visa apkārtējā vide lika man pievērsties modei, sākot ar mammu un ģimeni un beidzot ar draugiem. Man ļoti patika zīmēt, bet nekad apģērbu vai modes skices. Studiju sākumā Parīzē, kad sāku saprast modes ainu, atbildību un nianses, pārliecinājos, ka tas ir mans īstais lauciņš.
victoria/tomas
Kā paši satikāties?
V. un T.: Iepazināmies skolā, pirmā studiju gada noslēgumā. Atklājām, ka mums ir līdzīgs redzējums, mūs vieno aroda mīlestība. Jau skolā jutām gaisā virmojošo augsto sacensības garu, bet mums sadarbība veicās bez jelkādas konkurences. Viens otram palīdzējām, un ar laiku divu cilvēku darbs saauga vienā un izplūda robežas starp “mans” un “tavs”.
Mūsu mērķis nav veidot aizgrābjošus un pārsteidzošus tērpus. Vēlamies, lai īpašā sajūta rodas, tērpu uzvelkot. Tam jābūt gan skaistam, gan praktiskam. Tādēļ veidojam transformējamu apģērbu, kas ir pārveidojams atkarībā no valkātāja. Tas ir domāts personībai, kas neseko mūsdienu pasaules nosacījumiem, bet izvēlas, ieklausoties savās sajūtās, personībai ar noformulējušos stila izjūtu, unikālu gaumi un dziļu iekšējo pasauli. Katram apģērba gabalam ir savs stāsts, un viena no būtiskākajām lietām ir materiāls.
Kas ir jūsu kolekciju iedvesmas avots?
Abi: Bieži – pašu emocijas. Būtisks, reizēm pat vissvarīgākais iedvesmas avots ir materiāls. Šīs sezonas kolekcijai iedvesmoja Ansela Adamsa 1942. gada fotogrāfija Yosemite Valley, Clearing Winter Storm. Iesēdās mūsu apziņā ar dziļumu un detaļām. Tas ir stāsts par cilvēku, kurš nolēmis sasniegt visaugstāko kalna virsotni, bet, pārvarējis visas grūtības un to sasniedzis, pamana aiz tās divreiz augstāku kalnu. Stāsts ir par to, cik neprognozējama var būt nākotne, par riska uzņemšanos, cīņu ar bailēm un neapstāšanos, lai uzkāptu vēl augstāk. Tā arī sadalījām kolekciju trīs daļās: ceļa sākums, kalna virsotne – klints un sniegs – un mākoņu metamorfozes.
Kas jums visvairāk palīdzējis attīstīties?
Abi: Neapšaubāmi – stažēšanās dažādos modes namos, sākot ar mazāk zināmiem vārdiem un beidzot ar Alexander McQueen, Rick Owens, Gareth Pugh, Alexander Wang, Valerian Hughes Haute Couture, Emporio Armani, Ungaro. Darījām visu – modeļu ģērbšanu, šūšanas, izpētes darbus utt. Šovrūmu laikā bija iespēja saprast modes komerciālo pusi.
Izdevās kādu no dizaineriem satikt arī personīgi?
V.: Man bija tā laime aprunāties ar Aleksandru Makvīnu 2008. gadā. Viņš bija neticami draudzīgs un uzmanīgs. Savukārt Riks Ouvens gan dizainā, gan dzīvē ir ļoti spēcīga personība.
T.: Ņujorkas laikā biju Aleksandra Vanga komandā, un attiecības, kas tur valda, ir gandrīz kā ģimenē. Smaids un humors kopā ar “viņš zina, ko vēlas”.
Kas ir jūsu autoritātes?
Abi: Maison Martin Margiela. Viņš lika cilvēkiem valkāt neordinārus tērpus ikdienas dzīvē. Rick Owens – ādas konstrukcijas un unikālā tumšā atmosfēra. Aleksandrs Vangs – tik jauns, talantīgs, tik oriģināli transformējis ikdienas ielu stilu. Damir Doma – viņa dabiskums.
Jūsu nākotnes plāni?
Abi: Attīstīsim savu zīmolu, cik vien spēsim. Skaidrs, ka pagaidām esam pašā ceļa sākumā, lieki nesteidzamies, jo apzināmies, ka esam vēl ļoti jauni. Vēlamies būt pārliecināti par to, ko darām. Modē par problēmu kļūst dizaineru pārbagātība. Daudzi ir sākuši ar spēcīgām kolekcijām, saņēmuši lieliskas atsauksmes, bet jau pēc pāris sezonām zaudē intensitāti. Sarežģītākais – atrast līdzsvaru starp klientu un zīmola garu. Mēs mīlam mūsu profesiju, baudām dzīvi, darot lietas, par kurām esam sapņojuši. Mūsu plāns ir valdīt Parīzē un internetā!
Pastaiga.lv / Foto: Boriss Feldmans