Noslēdzies žurnāla “Pastaiga” t-kreklu konkurss “Uzrunā pasauli latviski”
Konkursa “Uzrunā pasauli latviski” uzvarētāji.
Dzīvesstils

Noslēdzies žurnāla “Pastaiga” t-kreklu konkurss “Uzrunā pasauli latviski”

Jauns.lv

Noslēdzies konkurss par t-kreklu dizaina izveidi ar latviešu dzejas rindām „Uzrunā pasauli latviski!”, ko organizēja žurnāls „Pastaiga” sadarbībā ar konceptveikalu „Taste Latvia” un Nacionālās rakstniecības atbalsta fondu.

Noslēdzies žurnāla “Pastaiga” t-kreklu konkurss “U...

Konkursā piedalījās 23 dalībnieki, kuru vidū bija gan pazīstami modes dizaineri, gan modes dizaina studenti, arī grafiskie dizaineri un citu radošu profesiju pārstāvji, katrs izvēloties no vienpadsmit pazīstamu Latvijas dzejnieku iesniegtajām dzejas rindām trīs citātus un izmantojot tos t-kreklu kolekcijas dizaina izstrādē. Žūrija atzina, ka nav iespējams izcelt vienu vislabāko kolekciju, tāpēc pieņemts kompromiss – noteikti trīs uzvarētāji – Baiba Linga-Bērziņa (t-krekls ar uzrakstu „tikai mistika/ mana iztika” (Jānis Rokpelnis)), Indra Salceviča (t-krekls ar uzrakstu „Bez savas valodas tu esi sūds.” (Guntars Godiņš)) un Madara Pūce (t-krekls ar uzrakstu „Vai tik Antiņš nenovēlos?” (Uldis Bērziņš)). Visu trīs uzvarētāju t-krekli tuvākajā laikā tiks saražoti un ievietoti tirdzniecībā konceptveikalos „Taste Latvia”, kā arī saņems žurnāla „Pastaiga” gada abonementus. Žurnāla „Pastaiga” lasītāju simpātiju balvu ieguva Indras Salcevičas krekls, ar kura attēlu dalījās 112 „Pastaigas” facebook profila apmeklētāju. Kopumā facebook ziņu par šo konkursu apskatījās 8000 lietotāji.

T-kreklu skices izvērtēja kompetenta žūrija, kuras sastāvā bija modes dizainere Keita, žurnāla „Pastaiga” galvenā redaktore Inita Saulīte-Zandere, konceptveikalu „Taste Latvia” īpašniece Dita Danosa, Nacionālās rakstniecības atbalsta fonda dibinātāja Liāna Langa, „Skudras metropole” vadītāja Gundega Skudriņa, reklāmas speciālists Andris Rubīns un fotogrāfs Gatis Rozenfelds.

„Uzrunā pasauli latviski!” aicināja modes un stila žurnāls „Pastaiga”, atgādinot, ka mode ir vizuāls medijs, tāpēc ar tās palīdzību varam paust savu attieksmi par/pret dažādiem procesiem sabiedrībā. „Var valkāt uz sava t-krekla svešas valsts simbolus, bet var ¬– uzrakstu Rīga. Var paust savu nostāju ar citātiem svešvalodās, bet var arī – latviski un, citējot pašmāju autorus,” uzsvēra žurnāla “Pastaiga” galvenā redaktore Inita Saulīte-Zandere. Konceptveikalu „Taste Latvia” īpašniece Dita Danosa atzīst, ka ir apmierināta ar konkursa rezultātiem un cer, ka uzvarētāju t-krekli patiks arī pircējiem. „Prieks, ka žūrija nosliecās par labu trīs autoru t-kreklu skicēm, tādējādi iegūstot  trīs dažādas stilistikas t-kreklu dizainus. Ceram, ka šie t-krekli ar latviešu rakstnieku citātu vizualizāciju uzrunās gan jauniešus, gan visus pārējos, un šī veidosies par sava veida tendenci valkājamajā modē Latvijā.”

 „Dažādu paaudžu latviešu dzejnieku aforistiskie dzejas citāti uz t-krekliem ir lieliska ideja, kā popularizēt latviešu dzeju un tās autorus,” akcentē Nacionālās rakstniecības atbalsta fonda vadītāja, dzejniece Liāna Langa. „Esam gandarīti par iespēju sadarboties ar izdevniecības „Rīgas Viļņi” modes un dzīvesstila žurnālu „Pastaiga” un konceptveikaliem „Taste Latvia”, kas rosinājuši šo inteliģento, atraktīvo projektu, paužot mīlestību pret mūsu – latviešu dzeju. Ceru, ka valkāt dzeju uz apģērba šovasar būs vispieprasītākā mode!" Starp Nacionālās rakstniecības atbalsta fonda piedāvātajiem citātiem bija dzejnieku Knuta Skujenieka, Guntara Godiņa, Jāņa Rokpeļņa, Ulža Bērziņa, Ineses Zanderes, Edvīna Raupa, Ingas Gailes, Kārļa Vērdiņa, Annas Auziņas, Liānas Langas un Eduarda Aivara rindas.

Izdevniecība “Rīgas Viļņi” mediju tirgū aktīvi darbojas jau 15 gadus, un ir viens no straujāk augošajiem un lielākajiem mediju uzņēmumiem Latvijā. Izdevniecība “Rīgas Viļņi” izdod populāros žurnālus “Kas Jauns”, “Rīgas Viļņi”, “Otkrito”, “Patiesā Dzīve”, “Sīrups”, “Pastaiga”, “Pastaiga.ru”, “100 labi padomi”, “OK!”, avīzi “Laimīgā Programma” un „Kas Jauns Avīze”, kā arī veido interneta portālus kasjauns.lv un otkrito.lv.

Konceptveikali „Taste Latvia” pastāv jau vairāk kā divus gadus. Koncepts veidots, lai patērētājiem reprezentētu Latvijas modes un dizaina preces kā kopumu. Taste Latvia sortimentā labākais un aktuālākais no Latvijas vadošo modes zīmolu apģērbu un aksesuāru kolekcijām pieaugušajiem un bērniem, kā arī Latvijas dizaina mājaslietas. Konceptveikali „Taste Latvia” atrodas t/c „Galerija Centrs” 4.stāvā un t/p „Spice” 2.stāvā.

Nacionālās rakstniecības atbalsta fonds ir sabiedriska organizācija, kas dibināta 2012. gadā ar mērķi atbalstīt un veicināt jaunu latviešu oriģināldarbu tapšanu prozas, dzejas, dramaturģijas un bērnu literatūras žanros un veicināt sabiedrības izpratni par nacionālās literatūras un valodas nozīmību. Fonda patrons ir Valsts prezidents Andris Bērziņš.

Kasjauns.lv/Publicitātes foto