No amorālas un nosodītas līdz modes lietai -  aicina uz kosmētikas vēsturei veltītu lekciju
foto: Publicitātes foto

No amorālas un nosodītas līdz modes lietai - aicina uz kosmētikas vēsturei veltītu lekciju

Pastaiga

21. aprīlī plkst. 18.30 Modes muzejā notiks 20. gadsimta kosmētikas vēsturei veltīta lekcija. Tajā būs iespēja uzzināt, kad un kā kosmētika no aizliegtā augļa pārvērtās par modes lietu un kļuva par ikdienas sabiedroto dāmu rokassomiņās, ko stāsta un par ko klusē slaveni kosmētikas zīmoli, kādi ir visu laiku leģendārākie makeup produkti, kā un kāpēc 100 gadu laikā mainījušās grima tendences.

Lekcijas autore, Modes muzeja darbiniece, vēsturniece un vizāžiste Karīna Augustāne, atzīst: “Kosmētika ir visintriģējošākais stāsts modes un skaistuma pasaulē. Skaistuma ideāli te ir iekapsulēti krēma bundžiņās, ēnu paletēs un smaržu flakonos. Tie veido zīmolus, ko iekāro miljoniem cilvēku.”

foto: Publicitātes foto

Čārlzs Darvins savulaik atklāja, ka vienoti skaistuma kritēriji nepastāv, taču viņš vēl nezināja, kas ir kosmētika. Un studējis viņš bija bioloģiju, nevis mārketingu. Mūsdienu kosmētikas tirgus ir milzīgs bizness, ko darbina reklāmas kampaņas un aizvien jauni produkti un sastāvdaļas. Kā tas veidojās? Kā radās? Lekcijā varēsiet uzzināt patiesus stāstus par cilvēkiem, kuri stāvējuši aiz spožajām un krāsainajām kosmētikas reklāmām no pašiem pirmsākumiem – tie, kas radīja tādus zīmolus kā “Shiseido”, “Elizabeth Arden”, “Max Factor”, “Estée Lauder”, “L’Oreal” un daudzus citus.

foto: Publicitātes foto

Modes un kosmētikas tendences parasti iet roku rokā – pētot modes vēsturi, lieliski iespējams pamanīt mainīgās tendences skaistuma standartos un attieksmē pret dekoratīvo kosmētiku. Kā krāsoja acis 30. gados? Un kāda lūpu forma bija modē 50. gados? Kā radās nagu laka? Uzzināsim visas makeup tendences pēdējos 100 gados! Tāpat arī to, kuri kosmētikas produkti pirmie nokļuva dāmu rokassomiņās.

foto: Publicitātes foto

Vēl ne tik sen kosmētiku uzskatīja par tabu smalko aprindu dāmām. Lekcijā tās autore Karīna Augustāne stāstīs, kā no amorālas un nosodītas parādības kosmētika veidojās par modes pasaules neatņemamu sastāvdaļu. Tādi modes nami kā “Dior”, “Chanel”, “Yves Saint Laurent” un citi ir radījuši kulta kosmētikas produktus un bestsellerus, un mūsdienās kosmētikas produkti kļuvuši par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu.