Paziņotas jauno modes dizaineru konkursa "Modes manifestācija 2022" finālistes
Ir paziņotas jauno modes dizaineru konkursa Modes Manifestācija 2022 finālistes, kuras piedalīsies konkursa finālā 15. decembrī plkst. 19.00 Spīķeru koncertzālē Rīgā, kuras tiešraide būs redzama jauns.lv. Finālam kvalificējušās deviņas kolekcijas, kas pārstāv Rīgas Dizaina un mākslas vidusskolu, Daugavpils Dizaina un mākslas vidusskolu “Saules skola”, Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskolu, Latvijas Mākslas akadēmiju un Rīgas Tehnisko universitāti.
Konkursam tika saņemti 19 pieteikumi, no kuriem deviņi bija vidējās profesionālās izglītības ietvaros radītie studenšu darbi, astoņi bakalaura un divi maģistra studiju laikā radītie darbi. Pozitīvi vērtējama plašā izglītības iestāžu pārstāvība vidējās profesionālās izglītības kategorijā, kur, katru gadu pārstāvētajai Rīgas Dizaina un mākslas vidusskolai, pievienojās Daugavpils Dizaina un mākslas vidusskola “Saules skola”, Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola un Rīgas Stila un modes tehnikums. Savukārt bakalaura un maģistra studiju kategorijā pieteikumi tika saņemti no Latvijas Mākslas akadēmijas, Rīgas Tehniskās universitātes un Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas studentēm vai absolventēm.
Vidējās profesionālās izglītības kategorijā finālā tikusi Rīgas Dizaina un mākslas vidusskolas absolventes Madaras Dāvidas kolekcija. Daugavpils Dizaina un mākslas vidusskola “Saules skola” finālā tiks pārstāvēta ar divām kolekcijām, kuru autores ir Marita Kovko un Dana Lukaševiča. Šogad pirmo reizi finālistu vidū ir Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskolas kvalifikācijas darbs, kura autore ir Nikola Anna Ekšteine. Latvijas Mākslas akadēmija finālā būs pārstāvēta ar četrām kolekcijām, no kurām trīs ir bakalauru studiju darbi, kuru autores ir Alise Sedliņa-Brūdere, Džeina Lubāne un Sigrija Mintika, un Jūlijas Volkinšteines kolekcija radīta maģistra studiju ietvaros. Finālā tikusi arī Rīgas Tehniskās universitātes materiālu tehnoloģijas un dizaina bakalaura programmas studentes Aļisas Ļeksunovas kolekcija.
Konkursantu darbos šogad padziļināti risināta ilgtspējības tēma; kā nenodarīt tālāku bojājumu videi, reizē nezaudējot radošumu un rūpējoties par valkātāja emocionālo nepieciešamību pēc ekspresivitātes. Rezultātā vērojama pretošanās tendencēm un fokuss uz dizainu, kas būs aktuāls gadiem. Darbu autori eksperimentē ar unisex konceptu, dabiskiem un lietotiem materiāliem, kā arī bezatlikuma šūšanas tehnoloģijām.
Dalībnieku kolekcijas konkursa finālā vērtēs starptautiska žūrija. Tās priekšsēdētāja - profesore Ļuba Popova (Liubov Popova) no Milānas Jaunās Mākslas akadēmijas (NABA-Nuova Accademia di Belle Arti).
Konkursa ietvaros nākošnedēļ notiks izglītojošas sarunas un lekcijas par aktuālām modes industrijas tēmām. 12. decembrī plkst.16.00 tiešsaistē notiks saruna "Kā mainīt modes patērētāju uzvedību?", kurā sarunas dalībnieces būs ilgtspējīgas modes pētniece Dace Akule, modes dizainere un LMA asociētā profesore Agnese Narņicka un Stockmann pārdošanas un lietotāju pieredzes vadītāja Jana Lipovska. 16.decembrī plkst. 16.00 tiešsaistē būs lekcija "Jaunākie modes virzieni" / "The Latest Fashion Directions'', kuru vadīs modes žurnāliste un profesore Ļuba Popova (Liubov Popova).
Konkursa balvu fonds ietver stipendiju uzvarētājiem EUR 500 apmērā kolekcijas komercializācijai, modes mārketinga un menedžmenta divu nedēļu kursu apmeklējumu Milānas Jaunajā mākslas akadēmijā (NABA-Nuova Accademia di Belle Arti Milano), publikācijas Lilit LOOK, Pastaiga un citos medijos, kā arī speciālās balvas.
Konkursa organizators ir Latvijas Modes palāta sadarbībā ar NABA - Nuova Accademia di Belle Arti un Latvijas Dizaina centru. Konkursa mediju partneri ir TV24, žurnāls Pastaiga, Lilit LOOK un Radio SWH. Konkurss tiek finansēts ar Valsts kultūrkapitāla fonda atbalstu.
Jauno modes dizaineru konkursa organizēšanas tradīciju 2016. gadā iedibināja biedrība Latvijas Modes palāta (LMP). Tās mērķis ir attīstīt un veicināt Latvijas modes industrijas izaugsmi, organizējot dažāda rakstura pasākumus - modes skates, diskusijas, prezentācijas, kontaktu biržas, u.c., vienlaikus arī izglītojot plašu sabiedrību par modes ilgtspējību un atbildīgu modes produktu patēriņu.