Mode
2021. gada 31. maijs, 17:33

Starptautiski atzītā modes dizainere Laima Jurča: esiet godīgi pret sevi!

Karlīna Timofejeva

Starptautiski atzītā modes dizainere Laima Jurča savas karjeras sākumā spilgti debitēja tieši Latvijas Mākslas akadēmijas (LMA) modes skatē. Tagad viņai ir tapušas vairākas kolekcijas, gūtas uzvaras konkursos visā pasaulē un zīmols “LAIMA JURČA” iestājas par ilgtspējīgu un kvalitatīvu modi ar atbildību pret lietotāju un vidi, sniedzot iespēju lietot unikālu dizaina apģērbu ar autores radītām audumu apdrukām, detaļām un formām. Jautājām Laimai Jurčai padomu veiksmes atslēgas atrašanai.

play icon
Klausīties ziņas
info about playing item

Laima, kas, tavuprāt, ir veiksmīga zīmola atslēga?

Manuprāt, viena no veiksmes atslēgām ir godīgums pret sevi un apkārtējiem. Godīgums un apzinātība ir svarīga jau pašos pamatos, veidojot zīmolu vai jebkādu citu produktu, projektu vai pasākumu. Man būtiski ir atbildēt uz jautājumiem - Kāpēc es to daru? Kādu pienesumu ar savu zīmolu sniegšu apkārtējai pasaulei? Ko es esmu gatava upurēt vai ziedot sava mērķa labā? Kad pati sev atbildu uz šiem jautājumiem, jūtu pārliecību un stabilitāti, kas arī ir papildinošās veiksmes atslēgas komponentes - dod spēju nemitīgi augt un pilnveidoties un neļaujoties stagnācijai.

Vai apzināti un mērķtiecīgi veidoji savu zīmolu kāds tas ir šobrīd, vai tas izveidojies organiski pats no sevis?

Esmu diezgan droša, ka mans zīmols šāds ir izveidojies organiski. Sākotnēji, LMA studiju laikā, radot kolekcijas, (kas tagad arī kalpo par pamatu manam zīmolam un tā identitātei), es vēl nedomāju par to, vai tas attīstīsies zīmolā. Strādājot pie kolekcijām, galvenais bija domāt par koncepciju un vēstījumu, tādējādi apzinoties sev un pasaulei svarīgas tēmas, meklējot radošos instrumentus un izteiksmes formas, ar kuru palīdzību komunicēt.

foto: Kristīne Madjare
Laima Jurča.

Kas ir visizaicinošākais sava zīmola radīšanā un attīstīšanā?

Vislielākais izaicinājums, šķiet, ir oficiālā jeb formālā daļa, kad tiek dibināts uzņēmums un radošais darbs iegūst citu formu, integrējoties biznesa vidē. Posmā, kad notiek šī transformācija, ir ļoti daudz iekšēju neskaidrību un šaubu, jo līdz tam bija ierasts veidot kolekcijas, raugoties tikai caur māksliniecisko prizmu un tik daudz nedomājot par apģērba valkātāju. Ar laiku šaubas pazūd, jo paplašinās redzesloks. Sapratu, ka arī manam zīmolam, tieši tādam, kāds tas ir, ir sava vieta un cilvēki, kas to spēj pienācīgi novērtēt. Tādēļ uzskatu, ka arī zīmolam nemitīgi ir jāaug un jāattīstās, jāpieņem jauni izaicinājumi, taču  jāsaglabā kodols - esence.

foto: Kristīne Madjare
Laima Jurča.

Tu šobrīd esi prestižā “36th International Festival of Fashion, Photography and Fashion Accessories – Hyères”  konkursa fināliste un gatavojies nozīmīgajam finālam, kurš norisināsies oktobrī Francijā. Kā notiek Tavs gatavošanās process?

Šis ir ļoti, ļoti intensīvs un saspringts laiks, jo konkurss piedāvā patiešām iespaidīgas un plašas sadarbību iespējas, bet laika tās visas  īstenot tieši tā, kā gribētos, ir ļoti maz. Kā viena no iespaidīgākajām ir sadarbība ar zīmoliem “M19”, “Chanel atelier Lesage”, kur man bija klātienes tikšanās Parīzē ar ataljē “Lesage” radošo direktoru Hūbertu Barjē (Hubert Barrier). Tas ir neticami, ka par mūsu kolekciju es saņēmu ļoti pozitīvus vārdus no tik ietekmīga cilvēka! “Lesage” veidos izšuvumus mūsu kolekcijai - pagājušajā nedēļā jau nosūtīju audumu un ar nepacietību gaidu rezultātu!

Kā arī, esot Parīzē, apmeklējām “Chloé” zīmola arhīvu un showroom, jo viens no uzdevumiem ir radīt apģērbu komplektu, kas ieturēts “Chloé” zīmola tradīcijās - “Chloé” balvai. Tāpat šobrīt tiek pasūtīti audumi no “PremièreVision” un citiem konkursa atbalstītājiem.

foto: Kristīne Madjare
Laima Jurča.

Kopumā konkurss paredz vairākas balvas un sadarbības, pie kā šobrīd intensīvi strādājam kopā ar manu kolekcijas līdzautori gleznotāju Martu Veinbergu, kas veidoja kolekcijas grafisko materiālu. Šis konkurss ir līdz šim visiespaidīgākais piedzīvojums manā profesionālajā pieredzē un fināls vēl pat nav bijis!

recent icon

Jaunākās

popular icon

Populārākās

Kā Latvijas Mākslas akadēmijas Modes apakšnozares bakalaura un maģistra programmu absolvente un profesionālās doktorantūras studente, esi guvusi lielu pieredzi studiju procesā, kā arī sava zīmola izveidē un dalībā vairākos konkursos. Kāds būtu Tavs padoms esošiem LMA modes apakšnozares studentiem?

foto: Kristīne Madjare
Laima Jurča.

Esiet autentiski, godīgi pret sevi, uzticīgi savām idejām un redzējumam. Izmantojiet studiju laiku pilnvērtīgi, ļaujoties eksperimentiem, un noteikti neturiet savas kolekcijas skapī - sniedziet savam darbam iespēju iegūt plašāku auditoriju - veidojiet pieteikumus konkursiem, modes skatēm un izstādēm!

Jau ziņots, šogad LMA  modes skates kolekcijas ir iemūžinātas modes filmā “Digitalizācija”. Filmas pirmizrāde notiks 29. jūnijā Rīgas kino studijā,  vēlāk filmu varēs noskatīties LMA modes katedras mājaslapā: www.aal-fashion.lv/.