Modes nams "Burberry" atvainojas par "pašnāvnieku" džemperiem ar cilpu ap kaklu
Apģērbu zīmols „Burberry” paudis publisku atvainošanos par neapdomīgi izvēlēto dizainu savas jaunākās kolekcijas džemperiem, ko nesen kā demonstrēja Londonas modes nedēļā. To kapuces apmalē ievērtā un sasietā aukla atgādina cilpu, kādā galvu liek nāvei nolemtie, pakaroties.
Prestižo britu apģērbu ražotāju šoreiz nokritizējusi pat viena no viņu pašu modelēm. Liza Kenedija savā „Instagram” blogā publiskojusi garu vēstījumu, kurā pateikusi arī tādus spēcīgus (un trāpīgus) vārdus, kā: „Pašnāvība nav mode.”
„Neaizmirsīsim arī par linčošanas šausminošo vēsturi,” piebildusi modele.
Zīmola „Burberry” šefs Marko Gobetti ņēmis vērā kritiskās piezīmes un publiski atvainojies, norādot, ka „ļoti atvainojas par sagādātajiem nepatīkamajiem mirkļiem”. „Tas bija neiejūtīgi un mēs pieļāvām kļūdu,” viņš piebildis.
Retas ir reizes, kad pasaulē atzītu zīmolu vadība ieklausās sabiedrības viedoklī un vēl retāk, kad publiski atvainojas un atzīstas tajā, ka pieļāvuši kļūdu.
Hūdiji ar savādo „pašnāvniecisko” cilpu ap kaklu bija iekļauti kolekcijā ar nosaukumu „Tempest” („Vētra”). Šo kolekciju Londonas modes nedēļā izrādīja aizvadītajā svētdienā.
Londonas modes nedēļa: "Burberry" skate rudens/ziema 2019/2020
„Burberry” džemperu kolekciju demonstrēja modeļi, kas simbolizēja „dumpiniecisko jaunatni”. Zīmola radošais direktors Rikardo Tiski to veltīja „mūsdienu jauniešiem”.
Modele Liza Kenedija bija viena no „Burberry” skates modelēm, taču viņai nebija jādemonstrē viens no džemperiem ar cilpu. Viņa norādījusi, ka šis dizains „nav ne glamūrīgs, ne stilīgs”.
„Kā iespējams pārraudzīt šo kolekciju un domāt, ka tā būs laba, it īpaši, ja līnija veltīta jaunām meitenēm un jaunatnei kā tādai?” – savu neizpratni paudusi modele.
„[Veltīt ko tādu jau tā] viegli ietekmējamajai jaunatnei. Nemaz jau neminot augošos pašnāvību gadījumus visā pasaulē.”
Liza jutusies ļoti nepatīkami saviļņota pēc tam, kad dzīvē skatījusi šos apģērba modeļus. To dizains uzjundījis sāpīgas atmiņas. „Tā it kā es atkal būtu atgriezusies, kur biju, kad bija jāsaskaras ar pašnāvības gadījumu manā ģimenē,” raksta modele.
Saviem „Instagram” bloga sekotājiem modele pastāstījusi, ka diskusiju aizsākusi jau ģērbtuvēs, taču viņai ieteikts tā vietā uzrakstīt vēstuli.
„Man bija īsa saruna ar kādu, taču vienīgais, ko saņēmu pretī, bija – ‘Tā ir mode. Nevienam nerūp, kas notiek tavā privātajā dzīvē, tāpēc labāk paturi to pie sevis.’”
„Es atvainojos, taču šis jautājums ir globālāks un nav tikai par mani. Problēma nav tajā, ka mani kaut kas apbēdinājis. Tā parāda uz ko modes industrija aizver acis, vai dara, lai gūtu publicitāti.”
„Burberry” boss Marko Gobetti apsolījies „visu apdomāt, no tā mācīties un veikt visas nepieciešamās darbības, lai nekas tāds vairs neatkārtotos.”
Arī modes nama radošais direktors Rikardo Tiski publiski atvainojies. „Lai gan dizaina idejai iedvesmojāmies no kuģniecības un navigācijas, es tagad saprotu, ka tas bija nesmalkjūtīgi.”