Modes nams "Burberry" atvainojas par "pašnāvnieku" džemperiem ar cilpu ap kaklu
foto: Pixelformula/SIPA
„Pašnāvība nav mode,” zīmola „Burberry” neapdomīgi izvēlēto džemperu dizainu ar cilpu kritizējusi modele Liza Kenedija.

Modes nams "Burberry" atvainojas par "pašnāvnieku" džemperiem ar cilpu ap kaklu

Jauns.lv

Apģērbu zīmols „Burberry” paudis publisku atvainošanos par neapdomīgi izvēlēto dizainu savas jaunākās kolekcijas džemperiem, ko nesen kā demonstrēja Londonas modes nedēļā. To kapuces apmalē ievērtā un sasietā aukla atgādina cilpu, kādā galvu liek nāvei nolemtie, pakaroties.

Prestižo britu apģērbu ražotāju šoreiz nokritizējusi pat viena no viņu pašu modelēm. Liza Kenedija savā „Instagram” blogā publiskojusi garu vēstījumu, kurā pateikusi arī tādus spēcīgus (un trāpīgus) vārdus, kā: „Pašnāvība nav mode.”

„Neaizmirsīsim arī par linčošanas šausminošo vēsturi,” piebildusi modele.

Zīmola „Burberry” šefs Marko Gobetti ņēmis vērā kritiskās piezīmes un publiski atvainojies, norādot, ka „ļoti atvainojas par sagādātajiem nepatīkamajiem mirkļiem”. „Tas bija neiejūtīgi un mēs pieļāvām kļūdu,” viņš piebildis.

Retas ir reizes, kad pasaulē atzītu zīmolu vadība ieklausās sabiedrības viedoklī un vēl retāk, kad publiski atvainojas un atzīstas tajā, ka pieļāvuši kļūdu.

View this post on Instagram

@burberry @riccardotisci17 Suicide is not fashion. It is not glamorous nor edgy and since this show is dedicated to the youth expressing their voice, here I go. Riccardo Tisci and everyone at Burberry it is beyond me how you could let a look resembling a noose hanging from a neck out on the runway. How could anyone overlook this and think it would be okay to do this especially in a line dedicated to young girls and youth. The impressionable youth. Not to mention the rising suicide rates world wide. Let’s not forget about the horrifying history of lynching either. There are hundreds of ways to tie a rope and they chose to tie it like a noose completely ignoring the fact that it was hanging around a neck. A massive brand like Burberry who is typically considered commercial and classy should not have overlooked such an obvious resemblance. I left my fitting extremely triggered after seeing this look (even though I did not wear it myself). Feeling as though I was right back where I was when I was going through an experience with suicide in my family. Also to add in they briefly hung one from the ceiling (trying to figure out the knot) and were laughing about it in the dressing room. I had asked to speak to someone about it but the only thing I was told to do was to write a letter. I had a brief conversation with someone but all that it entailed was “it’s fashion. Nobody cares about what’s going on in your personal life so just keep it to yourself” well I’m sorry but this is an issue bigger than myself. The issue is not about me being upset, there is a bigger picture here of what fashion turns a blind eye to or does to gain publicity. A look so ignorantly put together and a situation so poorly handled. I am ashamed to have been apart of the show. #burberry. I did not post this to disrespect the designer or the brand but to simply express an issue I feel very passionate about.

A post shared by 🦎 (@liz.kennedy_) on

Hūdiji ar savādo „pašnāvniecisko” cilpu ap kaklu bija iekļauti kolekcijā ar nosaukumu „Tempest” („Vētra”). Šo kolekciju Londonas modes nedēļā izrādīja aizvadītajā svētdienā.

Londonas modes nedēļa: "Burberry" skate rudens/ziema 2019/2020

„Burberry” džemperu kolekciju demonstrēja modeļi, kas simbolizēja „dumpiniecisko jaunatni”. Zīmola radošais direktors Rikardo Tiski to veltīja „mūsdienu jauniešiem”.

Modele Liza Kenedija bija viena no „Burberry” skates modelēm, taču viņai nebija jādemonstrē viens no džemperiem ar cilpu. Viņa norādījusi, ka šis dizains „nav ne glamūrīgs, ne stilīgs”.

„Kā iespējams pārraudzīt šo kolekciju un domāt, ka tā būs laba, it īpaši, ja līnija veltīta jaunām meitenēm un jaunatnei kā tādai?” – savu neizpratni paudusi modele.

„[Veltīt ko tādu jau tā] viegli ietekmējamajai jaunatnei. Nemaz jau neminot augošos pašnāvību gadījumus visā pasaulē.”

Liza jutusies ļoti nepatīkami saviļņota pēc tam, kad dzīvē skatījusi šos apģērba modeļus. To dizains uzjundījis sāpīgas atmiņas. „Tā it kā es atkal būtu atgriezusies, kur biju, kad bija jāsaskaras ar pašnāvības gadījumu manā ģimenē,” raksta modele.

Saviem „Instagram” bloga sekotājiem modele pastāstījusi, ka diskusiju aizsākusi jau ģērbtuvēs, taču viņai ieteikts tā vietā uzrakstīt vēstuli.

„Man bija īsa saruna ar kādu, taču vienīgais, ko saņēmu pretī, bija – ‘Tā ir mode. Nevienam nerūp, kas notiek tavā privātajā dzīvē, tāpēc labāk paturi to pie sevis.’”

„Es atvainojos, taču šis jautājums ir globālāks un nav tikai par mani. Problēma nav tajā, ka mani kaut kas apbēdinājis. Tā parāda uz ko modes industrija aizver acis, vai dara, lai gūtu publicitāti.”

foto: Pixelformula/SIPA
„Pašnāvība nav mode,” zīmola „Burberry” neapdomīgi izvēlēto džemperu dizainu ar cilpu kritizējusi modele Liza Kenedija.
„Pašnāvība nav mode,” zīmola „Burberry” neapdomīgi izvēlēto džemperu dizainu ar cilpu kritizējusi modele Liza Kenedija.

„Burberry” boss Marko Gobetti apsolījies „visu apdomāt, no tā mācīties un veikt visas nepieciešamās darbības, lai nekas tāds vairs neatkārtotos.”

Arī modes nama radošais direktors Rikardo Tiski publiski atvainojies. „Lai gan dizaina idejai iedvesmojāmies no kuģniecības un navigācijas, es tagad saprotu, ka tas bija nesmalkjūtīgi.”

Londonas modes nedēļa: "Vivienne Westwood" skate rudens/ziema 2019/2020

Londonas modes nedēļa: "Victoria Beckham" skate rudens/ziema 2019/2020