Novecot lēnāk un dabīgāk. Galvenās tendences skaistuma industrijā
"Pastaiga" pētī, kas jauns skaistuma industrijā.
Kosmētika. Tīri un saprotami
Mūs vienmēr sajūsmina kas jauns un inovatīvs, un pērn par svaigām idejām parūpējās Korejas kosmētikas ražotāji. Pasaule tika pārpludināta ar maskām, krēmiem un dekoratīvās kosmētikas produktiem, kas satur dažādas eksotiskas un inovatīvas sastāvdaļas. Atšķirīgas tekstūras, atturīgs dizains, augsta efektivitāte Korejas zīmolus padarīja par skaistuma industrijas must have, un šis trends pat ieguva savu apzīmējumu K-beauty.
Taču nekas nestāv uz vietas. Tiek prognozēts, ka šogad tirgū sāks dominēt Japānas kosmētika. Mūsdienu stresa un patērēšanas vājprāta pārņemtajā laikā sabiedrība sāk tiekties pēc vienkāršības, skaidrības, miera un tīrības, kas ir Japānas filozofijas pamatā. Tas attiecas kā uz iekšējām sajūtām, tā skaistuma produktiem, kas japāņu izpildījumā ir ārēji vienkārši, ar skaidri saprotamām, dabiskām sastāvdaļām.
Šādā veidā sabiedrība izvēlas par labu dabiskai kosmētikai, un šī izvēle izdara spiedienu uz skaistuma industriju kopumā. Pat masu zīmoli laiž klajā dabiskās kosmētikas līnijas un atsakās no parabēnu, silikona, minerāleļļu, sulfātu (jo īpaši SLS) u. tml. lietošanas. Mums vairs nav vienalga, ko klājam uz savas ādas, tāpēc produkti kļūst vieglāk saprotami.
Sejas eļļas, eliksīri, esences, koncentrāti ar skaidru sastāvu kļūst arvien pieprasītāki, tāpēc pieaug to piedāvājums. ESPA dibinātāja Sūzana Hārmsvērta uzskata, ka šīs tendences ir saistītas ar to, ka sabiedrība kļūst izglītotāka. “Tikai tagad mēs tā pa īstam sākam apzināties, ka ķīmijai ir daudz blakusefektu. Turklāt inovācijas strauji ienāk arī dabiskās kosmētikas nozarē, piemēram, paplašinās augu cilmes šūnu pielietojums. Tādējādi dabiskas sastāvdaļas spēj dot tādu pašu rezultātu kā ķīmiska produkcija.”
Interesantākā un inovatīvākā jaunā kosmētika Latvijā
Dior Hydra Life
Gada sākumā par pārsteigumu parūpējās zīmols Dior, kurš pieņēma lēmumu pievērsties dabiskās kosmētikas segmentam. Klajā tika laisti deviņi jauni līnijas Hydra Life produkti, kas atbalsta ādas dabīgās atjaunošanās un aizsardzības spējas. Zīmols paziņojis, ka priekšplānā izvirza tādas ādas vajadzības, kura elpo un ir dzīvības pilna. € 35,49 – € 64,99.
Lancôme Visionnaire Crescendo
2017. gadā pieauga tā dēvēto divfāžu produktu popularitāte: vienā tūbiņā tagad tiek apvienoti vairāki līdzekļi. Lancôme inovācijā – nakts pīlingā apvienotas atšķirīgas skābju un aktīvo vielu kombinācijas, un tas lietojams divos posmos, risinot visas aktuālākās ar ādas novecošanu saistītās problēmas. € 79.
Guerlain Orchidée Impériale
Pēc 15 gadu ilgiem pētījumiem Guerlain zinātnieki pērn atklāja metodi, kas palīdz šūnām aktīvāk saņemt skābekli. Pateicoties orhideju ekstraktam un īpašai tehnoloģijai, krēms Orchidée Impériale piegādā šūnām enerģiju un stimulē to atjaunošanos. € 419.
Skaistuma eļļas
Viena no pērnā gada populārākajām kosmētikas tendencēm bija skaistuma eļļas, no kurām vēlamies izcelt Elemis eļļu Pro-Definition un ESPA nakts serumu. Elemis produkts var lepoties ar aveņu augu cilmes šūnu tehnoloģiju, kas baro ādu un izlīdzina sejas krāsu, bet ESPA serums ar Tri-Active™ tehnoloģiju pastiprina ādas šūnu atjaunošanās procesus nakts laikā un uzlabo ādas aizsargfunkcijas. € 65 (Elemis), € 62 (ESPA).
Shiseido WASO
Iedvesmojoties no Japānas uztura tradīcijām, Shiseido radījis ādas kopšanas līniju jaunai ādai, kuras līdzekļu sastāvā ir vairākas ēdamas sastāvdaļas – burkāns, Japānas plūme, medus, tofu un sniega sēne. Līnija palīdz balansēt mitruma līmeni ādā, novērš tās taukošanos, sašaurina poras. € 36 – 48.
Filorga NCTF Reverse
Franču kosmētikas zīmols Filorga izstrādājis tehnoloģiju, kas ar īpašu nesējvielu-vadītājvielu palīdzību ļauj mezoterapijas kokteiļu sastāvdaļas ievadīt ādā bez injekciju palīdzības. Līnijas NCTF Reverse produktos iekļautas aptuveni 50 sastāvdaļas, kas izlīdzina krunciņas, stiprina ādu un atjauno mitruma līmeni. € 49 – 88.
Collistar transdermālais plāksteris
Collistar inovācija – transdermālais plāksteris problēmzonām iedarbojas pakāpeniski. Astoņu stundu ilgumā no tā izdalās aktīvās sastāvdaļas, kuras stimulē šūnu mikrocirkulāciju, veic drenēšanas funkcijas, palīdz samazināt apkārtmērus un tonizē ādu. Plāksteris ir ļoti plāns, tāpēc izmantojams arī zem apģērba dienas laikā. Ieteicams lietot divas reizes nedēļā vienu mēnesi. € 45 (8 plāksteri).
Skaistuma gadžeti – pašai savs skaistumkopšanas salons
No masāžas birstītēm līdz LED gaismām un lāzeriem lietošanai mājās – tehnoloģiju progress šajā nozarē nav apstādināms. Saprotams, ka šīs ierīces ir saudzīgākas nekā salonos pieejamās un, lai gūtu vērā ņemamu efektu, būs jālieto ilgstošāk. Tomēr tās ļauj ietaupīt laiku un arī līdzekļus. Pagaidām industrijas attieksme pret šiem gadžetiem ir samērā skeptiska, tomēr to piedāvājums un popularitāte aug. No plašā gadžetu klāsta kā iegādāšanās vērtas noteikti ir izceļamas ierīces, kuras uzlabo kosmētikas aktīvo vielu uzsūkšanās spējas. Jo nereti mēs iegādājamies dārgu krēmu ar izcilām sastāvdaļām, kuras, nespējot pārvarēt ādas aizsargbarjeru, savu uzdevumu tā arī nepilda, un nauda faktiski tiek izmesta vējā.
Populārākās skaistuma ierīces pasaulē
Tria SmoothBeauty™ lāzers
Darbojas pēc tiem pašiem principiem kā profesionāli lāzeri. Mikroskopiskiem lāzera stariem iekļūstot dziļākos ādas slāņos, tiek stimulēta kolagēna un elastīna sintēze un paātrināti ādas atjaunošanās procesi. Rezultātu sola pēc 12 nedēļu lietošanas. Pieejams arī atsevišķs lāzers acu zonai. Cenas no € 200 (acu zonai) un no € 400 (sejai). www.triabeauty.com
Michael Todd Beauty Sonic Eraser Pro
Jaunās paaudzes ierīce, kas palīdz kosmētikas produktiem pārvarēt ādas aizsargbarjeru un nokļūt dziļākos ādas slāņos. Tās princips balstās uz vibrāciju, negatīvi lādētas jonu plūsmas radīšanu un termālo infūziju, kas atver ādas poras un ļauj labāk uzsūkties kosmētikai. Cenas no € 100. www.michaeltoddint.com.
JeNu Ultrasonic Infuser
Arī šīs ierīces mērķis ir labāka kosmētisko līdzekļu uzsūkšanās, ko nodrošina ultraskaņas enerģija. Produkta apraksts sola līdz pat sešām reizēm efektīvākas absorbēšanās spējas, kas ļauj kosmētikas sastāvā esošajām aktīvajām vielām nonākt tur, kur nepieciešams. Tiesa, produkts lietojams kopā ar vadītājgēlu, kas jāiegādājas atsevišķi. Cenas no € 85 (ierīce), no € 25 (gēls). www.jenu.com
Beauty Bar 24K Golden Pulse Massage
Šī no Japānas nākusī masāžas ierīce ir viens no trendīgākajiem gadžetiem. Tā ir vienkārša, ar zelta pārklājumu un pavisam elementāru darbības principu – stimulē asinsriti un sejas muskuļus ar vibrāciju (6000 reizes minūtē) palīdzību. Jauks nieciņš, ar kuru īsināt laiku pie TV un, iespējams, iegūt arī rezultātu, kuram vajadzētu izpausties kā sejas liftingam. Cenas no € 60. (Uzmanieties no lētākiem pakaļdarinājumiem!) amazon.com
DRx SpectraLite Eye Care Pro
Gaismas terapija ir ilgi pētīta skaistuma industrijā, un to izmanto arī profesionālās iekārtās. Ņujorkas dermatologs dr. Deniss Gross ir izveidojis ierīci – brilles lietošanai mājās, kas balstās uz 72 zilo un sarkano LED gaismas staru iedarbību. Tā sola stimulēt kolagēna sintēzi un mazināt krunciņas acu zonā. Ierīce jālieto trīs minūtes dienā, un rezultātu sola pēc aptuveni divu mēnešu lietošanas. € 130. drdennisgross.com
ZIIP Beauty
Pirmā ādas kopšanas ierīce, kura vadāma caur viedtālruņa aplikāciju. Tā piedāvā sešas programmas jeb elektriskos kokteiļus, ar ko risināt dažādas ādas problēmas, ieskaitot akni, jutīgu ādu un krunciņas. Pati tehnoloģija it kā nav sarežģīta. Tā balstās uz enerģijas vibrācijām caur pozitīvi un negatīvi lādētiem diskiem. Noteikti patiks visiem, kurus aizrauj jaunās tehnoloģijas, mums tas tomēr šķiet pārāk sarežģīti un dārgi. Vismaz pagaidām. € 550 (ierīce un vadītājgēls). net-a-porte.com
Katram savs anti-age ārsts
No pārspīlēta mākslīgā skaistuma kulta mēs atvadījāmies jau pirms kāda laika, un dabīguma tendence arī šajā sfērā tikai pieņemsies spēkā. Šobrīd kā tehnoloģiju, tā preparātu galvenais mērķis ir iedarboties uz ādas pašatjaunošanās procesiem, lai attālinātu plastiskās ķirurģijas nepieciešamību. Samazinās dažādu pildvielu, piemēram, filleru popularitāte, to vietā nāk multifunkcionāli produkti.
“Galvenais ir ādas kvalitāte. Tāpēc pieejai jābūt kompleksai. Nepietiek, ka piepildi krunku, ir jāuzlabo ādas stāvoklis kopumā. Un tas ir daudz grūtāk paveicams, jo šādi mēs savā ziņā cenšamies pretoties novecošanas procesiem,” uzsver dermatoloģe Džuljeta Ulmane.
Loģiski, ka preparātu un tehnoloģiju ražotāji seko šīm tendencēm. Pērn par sava veida revolūciju kļuva Juvederm Volite filleri, kas konceptuāli mainīja izpratni par šo pildvielu, jo vienlaikus stimulē ādas pašatjaunošanās procesus, un, domājams, sekotāju tiem netrūks. Šo inovatīvo produktu galvenā sastāvdaļa ir mums labi zināmā hialuronskābe, taču atšķirīgs ir tās iedarbības princips, kas saistās ar vielas koncentrāciju, molekulmasas lielumu, blīvumu un noārdīšanās ātrumu.
Arvien lielāku popularitāti iekaro plazmoliftings, kas ādas atjaunošanās procesus iekustina ar pacienta paša asinīm, no kurām tiek atdalīta tā asins plazmas daļa, kura satur cilmes šūnu faktoru. Vienlaikus paplašinās botulīna toksīna injekciju pielietojums, un to biežāk izmanto arī ārstnieciskos nolūkos, piemēram, lai atslābinātu saspringumu sprandas un plecu zonā.
Arī aparāttehnoloģiju sfērā ražotāji attālinās no agresīvām metodēm, piedāvājot saudzīgākus, bet efektīvus risinājumus. Ārkārtīgi straujš progress notiek gēnu inženierijas sfērā, kas ar ģenētisko analīžu palīdzību ļauj koriģēt un palēnināt novecošanās procesus.
Skaistumkopšanas terminoloģijā tagad ir jauns apzīmējums – anti-age jeb pretnovecošanas ārsts. Tas ir speciālists, kurš ne tikai iesaka atbilstošas procedūras, bet arī nozīmē attiecīgus izmeklējumus, lai sniegtu uztura rekomendācijas, parakstītu vitamīnu un minerālvielu kursu, veiktu korekcijas dienas režīmā. Kopumā šo tendenci apzīmē ar vārdiem slow age jeb lēnāka novecošana, un priekšplānā tiek izvirzīta preventīvā medicīna, kas novērš cēloņus, nevis cīnās ar sekām.