22 gadus vecā modes blogere Beata Jonite: "Tu neesi tavas kļūdas, bet no tām gūtās mācības"
“Videogrāfe, modes blogere, mārketinga speciāliste, zīmolu vēstniece, e-komercijas portāla menedžere, kafijasmīle un vienkārši svaiga gaisa ieelpa” – tā sevi definē 22 gadus vecā Beata Jonite.
“Cits teiktu – Z paaudzes vēja galva, bet es to drīzāk nodēvētu par vienas sievietes šovu. Nekad neesmu sevi iztēlojusies sēžam ofisā no deviņiem līdz pieciem, mērķtiecīgi esmu strādājusi pretējā virzienā, tādēļ tagad baudu dzīvi ar elastīgu grafiku un neparastu pamatprofesiju.”
Pirms pieciem gadiem, mācoties starptautiskā bakalaurāta klasē Rīgas Valsts 1. ģimnāzijā, viņa sāka veidot YouTube kanālu ar nosaukumu Bea Jonite (youtube.com/beajonite). Tas, kas sākās ar monologu kamerā uz grāmatu kaudzes guļamistabā, tagad ir pārtapis par polilogu ar vairāk nekā 185 000 sekotāju no visas pasaules un pāri 10 miljoniem kopējo video skatījumu (pat no Ziemeļkorejas – “manuprāt, mulsinošs fakts”).
Beatas intereses mainās bieži, bet YouTube ir bijis līdzās, gan absolvējot skolu, gan iegūstot bakalaura grādu ekonomikā un politikā Dāremas Universitātē Lielbritānijā.
Beatas kanāla saturs esot tikpat vētrains un dinamisks, cik viņas personība. “Tā ir mana vizuālā dienasgrāmata un radošās enerģijas izlādes veids. Lai kāda arī būtu tēma – mode, ceļojumi, politika vai veselīgs uzturs –, katru video producēju kā mākslas darbu, tādēļ priekšroku dodu terminam videogrāfe, nevis stereotipiskajam un ierobežojošajam blogere.”
Nodarbes patīkamākā daļa esot attiecības ar sekotājiem. “Izrādot atklātību, brūk virtuālās sienas starp cilvēkiem – tu vairs neesi tikai elks vai padomdevēja, bet kļūsti par draugu skatītājam, kas izjūt līdzīgus pārdzīvojumus. Lai kur es būtu, nekad īsti neesmu vienatnē. Esmu apskatījusi muzejus ar sekotāju no Jaunzēlandes, palikusi pa nakti pie citas Austrālijā, ēdusi saldējumu ar vēl kādu Honkongā. Internets paver neaptveramas globalizācijas iespējas.”
Bieži gan esot grūti novilkt robežu starp privāto un publisko dzīvi. Bet Beata nenožēlo ko pašas publicētu, kaut esot dalījusies arī pieredzēs, ko citi noteikti neafišētu. “Arī visdziļākajos dubļos ir izrokamas atziņu pērles, un, manuprāt, liels sekotāju skaits rada pienākumu šajās pērlēs un mācībās dalīties ar citiem.”
Video montāža Beatai esot kā skābeklis, un kaisli pret to viņa pamazām sāk izmantot ne tikai savā personīgajā platformā. Top sadarbība ar reklāmas aģentūrām, kā arī vairāku zīmolu video projekti, ieskaitot pašmāju zīmolu NóLó, kam viņa pašlaik veido un menedžē jaunu internetveikalu. “Nezinu, ko darīšu nākamnedēļ, pēc gada vai pieciem, taču katru dienu izbaudu ar bērnišķīga pārsteiguma sajūtu sirdī.”
Beatas Jonites 5 zelta likumi
1. Intelekts ir labākais aksesuārs – nekad nedrīkst pārtraukt sevi izglītot! Nekas nav balts vai melns – izvēle veidot profesionālo dzīvi radošajā un modes nozarē nebūt nenozīmē, ka manas akadēmiskās gaitas ir beigušās. Zinātkāre un daudzšķautņainība ir panākumu atslēgas.
2. Tu neesi tavas kļūdas, tu esi no tām gūtās mācības! Darīju, daru un turpināšu darīt muļķības. Tās piešķir dzīvei garšu, un nekas nenorūda vairāk kā no tām iegūtā pieredze. Bonuss ir piesātināta stāstu krātuve gan pirmajiem randiņiem, gan nākotnē mazbērniem.
3. Mēs esam magnētiski. Produktivitāte pievelk darbu, ambīcijas pievelk veiksmi, dzīvesprieks pievelk draudzību, mīlestība pret sevi pievelk mīlestību no apkārtējiem. Panākumi jebkurā dzīves nozarē ir kā sniega bumba, to tikai jāuzdrīkstas sākt velt.
4. Par sevi jāprot pasmieties. Mums visiem šķiet, ka esam tik svarīgi un nopietni, lai gan realitātē esam putekļi visumā. Tad kāpēc gan nerotaļāties ar savu ikdienu, lai kur arī tā tiktu pavadīta? Pa šo pasauli iesim tikai vienreiz, un jautrāks šis gājiens būs ar pašironijas devu un smaidu sejā.
5. Vārds “Jā” ir visvienkāršākā un visefektīvākā mantra. Jau kādu laiku esmu apņēmusies piekrist gandrīz visiem projektiem, ko dzīve pamet, un nekad nebeidzu sevi izaicināt. Tiesa, plānotājā nav baltas spraugas, taču gandarījuma sajūtu par sava slinkuma pārvarēšanu nožēlot nav gadījies.
Beata stāsta par rudens/ziemas modes tendencēm: