
Tukšs veikals un nav rindu? Atklājam labākos iepirkšanās laikus

Nereti, ieejot veikalā, nākas pavadīt vairākas minūtes, gaidot rindā pie kases, īpaši aizņemtos brīžos, kad cilvēki veic ikdienas vai nedēļas pirkumus. Tas var būt ne tikai neērti, bet arī laikietilpīgi. Taču, kā izrādās, ir iespējams izvairīties no šīm garajām rindām un plānot iepirkšanos daudz ērtāk. Jauns.lv sazinājās ar lielākajiem Latvijas veikalu tīkliem – "Lidl", "Maxima" un "Rimi", lai noskaidrotu, kādi ir vislabākie iepirkšanās laiki un kā optimizēt pirkumu procesu, lai izvairītos no gaidīšanas.
Veikalu pārstāvji norāda, ka pircēju plūsmu lielā mērā ietekmē dažādi faktori, tostarp īpašo atlaižu un piedāvājumu apjoms, svētku vai brīvdienu tuvošanās, kā arī algas dienas. Pēc darba laika beigām darbadienās un nedēļas nogalēs ir vērojams lielāks apmeklētāju pieplūdums, īpaši piektdienās, sestdienās un svētdienās, kad cilvēki veic lielākus pirkumus nedēļas nogalei. Savukārt mazāk cilvēku veikalos parasti ir rīta stundās līdz plkst. 12.00 un vēlās vakara stundās pēc plkst. 20.00. Tomēr šie laiki var mainīties atkarībā no sezonas un konkrētā veikala atrašanās vietas.
Jaunās akcijas un īpašie piedāvājumi būtiski ietekmē apmeklētāju skaitu veikalos. "Lidl" izceļ, ka īpaši liela pircēju aktivitāte ir vērojama pirmdienās un ceturtdienās, kad tiek piedāvātas jaunas akcijas, kā arī uz izdevīgiem piedāvājumiem sadzīves tehnikai un bērnu mēbelēm. Arī "Maxima" norāda, ka apmeklējumu pieaugums novērojams īpašo kampaņu dienās, piemēram, “Viena izdevīga diena”, kad piedāvājumi ir par īpaši zemām cenām. "Rimi" uzsver, ka svētku laikā un īpašo atlaižu dienās apmeklētāju skaits pieaug, salīdzinot ar ikdienu.
Atrašanās vietai ir nozīmīga loma pircēju plūsmas veidošanā. Piemēram, "Rimi" veikalā tirdzniecības centrā "Origo" apmeklētāju plūsma ir izteiktāka, jo tas atrodas tuvu nozīmīgam sabiedriskā transporta mezglam. Tajā pašā laikā mazāka izmēra veikalos pircēju plūsma mēdz būtiski atšķirties.
Lai nodrošinātu ātrāku un ērtāku iepirkšanās pieredzi, "Lidl", "Maxima" un "Rimi" piedāvā pašapkalpošanās kases, kas ļauj klientiem ātrāk apmaksāt pirkumus un samazināt rindas pie tradicionālajām kasēm. "Rimi" aktīvi paplašina iespējas norēķināties arī ar skaidru naudu pašapkalpošanās kasēs. Šobrīd šādas kases ir pieejamas 29 "Rimi" veikalos visā Latvijā, un plānots tās ieviest teju visos veikalos. "Maxima" un "Lidl" arī aicina klientus izmantot pašapkalpošanās kases, lai samazinātu gaidīšanas laiku.
Veikali iesaka izvēlēties iepirkšanās laiku no rīta vai vēlu vakarā, kad cilvēku plūsma ir mazāka. Tāpat tiek ieteikts plānot pirkumus iepriekš un sekot līdzi īpašajiem piedāvājumiem un akcijām, izmantojot veikalu mobilās lietotnes un mājaslapas. Lai izvairītos no cilvēku pūļiem, pircēji tiek aicināti apmeklēt veikalus rīta stundās un pielāgot savu veikala apmeklējumu konkrētām akcijām un aktivitātēm.