Labākais padoms, kā novērst elektroierīču bojājumu un zibens spērienu sekas
foto: Shutterstock
Noderīgi ikdienā

Labākais padoms, kā novērst elektroierīču bojājumu un zibens spērienu sekas

Jauns.lv

Neliels bojājums mājas vai dzīvokļa iekšējā elektroinstalācijā, negaidīts zibens spēriens vai elektroierīču bojājumi – tie ir 3 ārkārtas gadījumi, kas var piemeklēt jebkuru. Kā šādos gadījumos ātri un viegli novērst sekas?

Apskatīsim, kādi ir 3 biežākie negadījumi, kas var piemeklēt arī jūsu mājokli.

1)    Elektroinstalācijas bojājumi

Dzirksteļojošas rozetes vai gaismas slēdži var izraisīt bīstamas elektrotraumas un pat ugunsgrēkus – prakse liecina, ka šādi negadījumi notiek regulāri un tos ir nepieciešams novērst pēc iespējas ātrāk.  Ja bojāta iekšējā elektroinstalācija, visbiežāk ir sakarsis elektriskais kabelis, tiek izsisti drošinātāji, neizprotamu iemeslu dēļ pēkšņi pazūd elektrība kādā no telpām, mirguļo apgaismojums utt.

Taču ko darīt, ja mājokļa iekšējā instalācija sākusi dzirksteļot brīvdienās? Izsaukt dienestu vai speciālistu, kas bīstamo bojājumu varētu profesionāli novērst maksimāli īsā laikā, darba dienas beigās vai brīvdienās ir sarežģīti – lai neteiktu, ka neiespējami!

2)    Zibens spēriens

Vai zinājāt? Lai sabojātu elektrotehniku, ir nepieciešamas vien 0,2 sekundes – tieši tik ilgi notiek zibens izlāde. Latvijas klimatiskajos apstākļos pērkona negaiss parasti novērojams no maija līdz augusta beigām, vidēji 17 reižu gadā.

Pēc izlādes pārsprieguma dēļ elektrotehnika parasti tiek sabojāta aptuveni kilometra rādiusā no vietas, kur iespēris zibens, un neatgriezeniski tiek sabojāta ikviena iekārta, kas tobrīd nav atvienota no tīkla. Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra statistika liecina, ka visbiežāk tiek sabojāti datori un televizori, tāpat signalizācijas un apsardzes videokameras, arī veļasmašīnas.

3)    Bojātas, pat sadegušas elektroierīces

Sadzīvē mēdz būt nepatīkamas situācijas, kad, piemēram, ziemā elektroapgādes traucējumu gadījumā sabojājas privātmājas apkures sistēma vai  elektroiekārtas. Arī šādam riskam visvairāk pakļauts ir televizors vai, piemēram, ledusskapis un citas mūsu ikdienas dzīvē nepieciešamās lietas. Ja elektroierīcei ir beidzies garantijas laiks, tās vietā bieži atliek iegādāties jaunu.

Ir risinājums!

Ja esi Elektrum klients, šādām situācijām ir risinājums. Izvēloties pakalpojumu Elektrum Apdrošināts, visā Latvijas teritorijā visu diennakti bez brīvdienām būs pieejama gan apdrošināšana, gan arī palīdzība elektroapgādes traucējumu radītu elektroierīču bojājumu novēršanai. Profesionāla elektrospeciālista palīdzība ir papildu pakalpojums, kas pieejams ikvienam, kurš izvēlējies Elektrum Apdrošināts.

Tas nozīmē, ka atbilstošas kvalifikācijas speciālists operatīvi ieradīsies jūsu dzīvesvietā neatkarīgi no nedēļas dienas vai pulksteņa laika. Meistars pārbaudīs bojātās ierīces un nepieciešamības gadījumā nodrošinās to transportu uz servisa centru un atpakaļ. Ja ierīci saremontēt nebūs iespējams, turpat jūsu dzīvesvietā palīdzēs aizpildīt dokumentus atlīdzības saņemšanai, lai galva par dokumentu kārtošanu jums vairs nav jālauza! Visbeidzot nodrošinās arī seku likvidēšanu, piemēram, sadegušu elektroierīču vai kondicioniera noplūdes gadījumā.

Klientu pieredze

Daudzus cilvēkus ir piemeklējušas līdzīgas nelaimes kā Andri, Inesi un Kalniņu ģimeni, un risinājums visos šajos gadījumos ir bijis viens. Lūk, viņu pieredzes stāsti.

1. Zibens spēriens
Šī gada aprīlī Andrim negaiss sev līdzi nesa ne mazums pārdzīvojumu. Zibens spēriens izraisīja elektrības pārspriegumu, un tāpēc tika pilnībā sabojātas vairākas elektroierīces – televizors, printeris, veļas mazgājamā mašīna un arī mikroviļņu krāsns. Andris, izmantojot Elektrum Apdrošināts iespēju, izsauca elektrospeciālistu, kas elektroierīces nogādāja servisā, tomēr atklājās – iekārtas ir iznīcinātas pilnībā un saremontēt tās nav iespējams.
Tā kā Andris pagājušajā rudenī bija izvēlējies Elektrum produktu ar apdrošināšanu, elektrospeciālists palīdzēja sagatavot dokumentus atlīdzības saņemšanai  un Andris noteiktā limita apmēros saņēma kompensāciju par zaudējumiem.

2. Īssavienojums
Inesei piektdienas pēcpusdienā dzīvoklī pazuda elektrība un izplatījās spēcīga deguma smaka. Tā kā janvārī viņa bija izlēmusi mainīt elektroenerģijas produktu uz tādu, kas ietver arī Elektrum Apdrošināts, jau pusstundas laikā pie viņas ieradās elektrospeciālists. Apskatot dzīvokli, viņš konstatēja – vienā no elektrības rozetēm ir pārdedzis vads – un ķērās pie rozetes maiņas, kā arī elektropievades atjaunošanas.

Līdz vakaram dzīvoklī bojājums tika novērsts, turklāt viņai par lielu prieku izrādījās, ka ar ikmēneša maksājumu 1 EUR apmērā viņa par elektrospeciālista darbu jau ir norēķinājusies – konsultācija un rozetes maiņa ietilpst Elektrum Apdrošināts līguma nosacījumos, tādēļ papildus Inese neiztērēja ne centa.

3. Elektroapgādes traucējumi
Līdzko Kalniņu ģimene bija sākusi pusdienot, mājā vairākkārt uz īsu brīdi pazuda elektrība. Tēvs Juris konstatēja, ka elektroapgādes traucējumu dēļ vairs nestrādā televizors, un izsauca Elektrum Apdrošināts elektrospeciālistu. Viņš televizoru nogādāja uz tuvumā esošo servisa centru, kur tika konstatēts – ierīce nav remontējama, un televizors aizvests uz utilizācijas vietu.

Tā kā elektrospeciālists palīdzēja Jurim sagatavot arī atlīdzības dokumentus, jau pavisam drīz Kalniņu ģimene varēja doties jauna televizora iegādē, jo bija saņēmusi pilnu atlīdzību paredzētā limita ietvaros.

Pret elektroierīču bojājumiem pasargāts nav neviens, bet jums ir iespēja izvēlēties produktu ar Elektrum Apdrošināts, kas palīdz novērst bojājumu radītās sekas. Kā? Samainiet pašreizējo Elektrum produktu pret tādu pašu ar Elektrum Apdrošināts.

Kā pieteikties?
Savu esošo elektrības produktu pret tādu pašu produktu ar Elektrum Apdrošināts var mainīt bez produktu maiņas maksas uz vienu vai  diviem gadiem sadaļā Produkti vai sazinoties ar Latvenergo klientu apkalpošanas servisu Elektrum.

Vairāk informācijas par Elektrum Apdrošināts aicinām lasīt šeit!