foto: ddp/abaca press/ Vida Press
Šarmantā detektīvleitnante ar koķeto smaidu - kāda ir seriāla "Policijas iecirknis 31" zvaigzne Magalija Lepina-Blondo
Magalija Lepina-Blondo patlaban ir viena no spožākajām Kanādas TV un kino zvaigznēm.
TV
2023. gada 2. decembris, 08:33

Šarmantā detektīvleitnante ar koķeto smaidu - kāda ir seriāla "Policijas iecirknis 31" zvaigzne Magalija Lepina-Blondo

Linda Pūce

Žurnāls "Rīgas Viļņi"

Noslēpumaina, asprātīga, drosmīga detektīvleitnante ar siltu acu skatienu un koķetu smaidu - tādu savos ekrānos kanādiešu aktrisi Magaliju Lepinu-Blondo ir iepazinuši un iemīļojuši skatītāji visā pasaulē.

Un Latvija nav izņēmums – no septembra vidus kanālā LTV7 skatāma kulta statusu iekarojušā seriāla «Policijas iecirknis 31» otrā sezona (jāpiebilst, ka pavisam seriālam ir sešas sezonas, sešu gadu laikā kopumā uzņemtas 720 sērijas), kas Magalijas atveidotajai Nadīnai Legrānai būs liktenīga.

Magalija Lepina-Blondo patlaban ir viena no spožākajām Kanādas TV un kino zvaigznēm, un tā vien šķiet, ka aktrises profesija ir iekodēta viņas DNS. Kopš Kanādas Nacionālās teātra skolas beigšanas ir spēlējusi lomas teātrī, filmējusies televīzijas seriālos un kino, kā arī iemēģinājusi roku TV un radio raidījumu vadīšanā. Aktrise vienlīdz labi pārvalda franču un angļu valodu un ir dublējusi vairāk nekā 100 filmu un seriālu varoņu.

Līdz šim karjeras laikā Magalija ieguvusi divas «Gemini», kas ir Kanādas Kino un Televīzijas akadēmijas piešķirtās balvas (pielīdzināmas «Emmy» balvai ASV), kā arī divas «Artis» balvas, kuru saņēmēji tiek noskaidroti skatītāju balsojumā un kas tiek pasniegtas par sasniegumiem Kanādas televīzijā.

Par pēdējo spilgto sasniegumu aktrises kontā uzskatāma titulloma kanādiešu režisores Monijas Šukri filmā «Mīlestības daba», ko šopavasar maijā ar ovācijām septiņu minūšu garumā uzņēma parasti atturīgā Kannu kinofestivāla publika.

Kultūras uzsūkšana kopš bērnības

Kanādiešu aktrise Magalija Lepina-Blondo ir dzimusi Kvebekā 1982. gada 18. augustā. Ģimenē valdošā radošā vide ietekmēja mazās Magalijas pasaules uztveri un vēlākos gados arī tālākās profesionālās gaitas. Viņas māte Manona Lepina strādāja Kanādas Radio par raidījumu vadītāju, savukārt tēvs Marks Blondo ir bijis žurnālists, vēlāk izpilddirektors «Place des Arts» – lielākajam kultūras un mākslas kompleksam Kanādā.

Kādā intervijā jautāta, vai kino vienmēr ir bijis aktrises dzīves sastāvdaļa, Magalija vaļsirdīgi atbild: «Noteikti – jā. Bērnībā skatījos daudz filmu kopā ar vecākiem, kas man ļoti agri atklāja franču kino. Kad biju vēl pirmstīņu vecumā, mana mīļākā filma bija «Sirano de Beržeraks», vēlāk, būdama pusaudze, devos uz videonomu pēc kino klasikas, lai pilnveidotu savu kinematogrāfa izglītību.» Vēlme kādudien pašai kļūt par aktrisi Magaliju urdīja kopš bērnības; sapņi gan lielākoties bijuši par teātri un spēlēšanu uz lielās skatuves, nevis filmēšanos seriālos vai gozēšanos kinoekrānos. Runājot par profesijas izvēli, Magalija dalās bērnības atmiņās: «Desmit gadu vecumā biju Parīzē kopā ar mammu, un viņa teica: «Tu vēlies spēlēt teātri, bet neesi nekad tādu redzējusi…» Viņa mani aizveda uz Parīzes Nacionālo Šaijo teātri, kur noskatījāmies Pjēra Marivo izrādi ar aktrisi Natāliju Beju.»

To, ka, augot šajā ģimenē, kultūras uzsūkšana kopš bērnības bija pašsaprotama, apliecina arī slavenās aktrises jaunākā māsa Eiženija Lepina-Blondo, kas strādā Kanādas radio par kultūras žurnālisti. Abas māsas kopā radio vadījušas sarunu raidījumu ciklu.

Talants un snobiskums

Aktrises fani sociālajos tīklos (@magalielb kontam "Instagram' ir 175 000 sekotāju) savu elku lutina ar komplimentiem, kamēr aktrise pati nenoliedz, ka tas viņai glaimo, bet akla sekošana skaistuma standartiem nav viņas prioritāte. «Es neiebilstu, ja mani sauc par skaistu, bet zinu, ka tas ir bezdibenis, biļete uz nelaimi. Man sevī ir jāizkopj kas cits... Manī ir kas skaistāks par sejas pantiem,» ir pārliecināta aktrise.

Daudz vairāk Magaliju interesē profesionālā pilnveide. Aktrises sens draugs un ģeniāls teātra režisors Seržs Denonkūrs ir izteicies: «Viņai piemīt visas izcilās klasiskās aktrises īpašības ar modernas, jaunas sievietes garu.» Denonkūra virsvadībā aktrise piedalījusies daudzu teātra izrāžu iestudējumos. Par abu radošo sinerģiju ir priecīga arī aktrise: «Starp mums ir dabiska saikne, es viņam uzticos.» Pēdējais abu kopdarbs ir izrāde «Jūlijas jaunkundze», kas pirmizrādi piedzīvoja pagājušajā gadā.

Prasīga pret sevi – šādi aktrisi raksturo seriāla «Policijas iecirknis 31» komanda. «Magalija darbojas kā skudra; vienmēr pedantiska un fokusēta uz uzdevumu.» Kanādas prese aktrisi nereti atspoguļo kā snobisku, viņa atsakās piedalīties TV spēļu un citos izklaides šovos, kuros bieži redzami citi Kvebekas šovbiznesa mākslinieki. Aktrise to komentē šādi: «Pēc dabas esmu kautrīga, turklāt man ir svarīga mana privātuma aizsargāšana. Es labprāt koncentrējos uz darbu, nevis uz sevi, nevēlos likt uz skatuves pati sevi, dodu priekšroku runāšanai caur saviem atveidotajiem varoņiem.»

Apkārt pasaulei ar fotokameru rokās

Papildus tam, ka viņu aizrauj darbs, Magaliju sajūsmina jaunu apvāršņu atklāšana. 14 gadu vecumā viņa pirmo reizi devās ceļojumā viena pati, toreiz uz Karakasu Venecuēlā. «Es apmaldījos Maiami lidostā. Pilnīgi satriekta, zvanīju savai mātei,» viņa atceras. Kopš tā laika vēlme izzināt pasauli ir tikai pieaugusi, īpaši viņu fascinē ceļošana vienatnē. «Ceļojot bez kompanjoniem, mēs mācāmies kļūt paši sev par labākajiem sabiedrotajiem grūtību gadījumā un pārvarēt bailes. Kad es vienatnē ceļoju uz nepazīstamām vietām, piemēram, apmeklēju attālu Kambodžas nostūri, man ir pienākums aizsargāt sevi. Vienmēr cenšos uzzināt pēc iespējas vairāk par vietām, uz kurām dodos, un izdarīt gudras izvēles, lieki nepakļaujot sevi briesmām,» atklāj aktrise. Lai paspilgtinātu pieredzi, viņa dažreiz ceļojumiem pievieno izaicinājumu, piemēram, Honkongā iztikt ar ļoti mazu budžetu. 

Aktrises ceļojumiem fani var sekot līdzi viņas «Instagram» kontā, kur atrodamas liecības par viņas šīgada iespaidīgākajiem ceļojumiem: janvārī Magalija apceļoja Meksiku, savukārt jūlijā bija devusies uz Jordāniju, kur apmeklēja vienu no septiņiem pasaules brīnumiem – klintī kalto pilsētu Petru.

Ceļošana un ceļojumu iespaidu iemūžināšana fotogrāfijās Magaliju aizvedusi pie vēl kāda interesanta notikuma viņas dzīvē. Viņa uzņēmusies 16. pasaules preses fotokonkursa, kas ir prestižākais fotožurnālistikas konkurss pasaulē un tiek salīdzināts ar fotogrāfijas «Oskaru», pārstāves lomu. Šī pasākuma ietvaros viņas ceļojumu fotogrāfiju sērija, kas uzņemta 15 dažādās valstīs piecos kontinentos, šoruden ir izstādīta līdzās starptautiskā konkursā uzvarējušajām fotogrāfijām un līdz pat 15. oktobrim būs apskatāma vēsturiskajā Bonsekūra tirgus ēkā Monreālā. 

Sirdslietas ekrānā un reālajā dzīvē

Runājot par mīlas dzīvi, aktrise ir sasniegusi teju neiespējamo – tīmeklī nav nevienas fotogrāfijas ar Magaliju un viņas agrāko draugu, kanādiešu aktieri Luisu Hosē Hudu. Abi bija kopā četrus gadus, līdz 2019. gadā pāris paziņoja par šķiršanos. Iespējams, tieši fakts, ka Magalija intervijās izvairījusies runāt par attiecību tēmu, noveda pie tā, ka 2020. gadā tenku vietnēs sacēlās īsts baumu vilnis, vēstot, ka Magaliju saista romantiskas attiecības ar Kanādas premjerministru Džastinu Trudo. Šīs baumas neguva apstiprinājumu, un pati aktrise tās komentēja kā absurdas.

Vai aktrises sirds patlaban ir brīva? Nebūt ne. Vasaras izskaņā savā «Instagram» kontā aktrise publiski apliecināja, ka ir laimīga attiecībās ar kanādiešu žurnālistu Žasminu Lavuā, kuru prese jau bija pamanījusi kā viņas pavadoni šogad maijā aizvadītajā Kannu kinofestivālā.

Komentējot fanu ieteikumus, ka arī reālajā dzīvē viņa ar savu partneri no seriāla «Policijas iecirknis 31» Vincentu-Gijomu Otisu būtu ideāls pāris, aktrise smaidot vien noteic: «Uzņemšanas laukumā sastrādājāmies lieliski, bet mums abiem ir citi partneri.» Aktieris Vincents-Gijoms Otiss ir precējies ar kanādiešu aktrisi Evelīnu Želinā, kas epizodiski ir filmējusies seriālā «Policijas iecirknis 31».

«Policijas iecirkņa 31» fenomens

Žurnālists Rišārs Terjēns savulaik uzsvēris, ka «Policijas iecirknis 31» ir vairāk nekā seriāls, nodēvējot to par sociālu parādību un vēršot uzmanību, ka nav daudz pārraižu, kas raisījušas tik lielu skatītāju interesi, Kanādā ik vakaru pie ekrāniem pulcējot no 1,5 līdz 1,8 miljoniem cilvēku. Seriāla veiksmes atslēga rodama ne vien lielisku aktieru plejādē, bet arī seriāla scenārija autora Lika Diona veikumā. Dialogi ir ļoti reālistiski, un skatītājam ir viegli sevi asociēt ar seriāla varoņiem.

Par spīti seriāla milzu popularitātei, aktrise Magalija Lepina-Blondo izlēma no tā aiziet otrās sezonas sākumā. Viņas atveidotā varone Nadīna Legrāna traģiski iet bojā motocikla avārijā, līdz sirds dziļumiem šokējot skatītājus pie TV ekrāniem kā toreiz Kanādā, tā tagad Latvijā.

Aktrise atzīst Nadīnas Legrānas lomas nozīmīgumu savā karjerā un priecājas par doto iespēju atveidot šo spēcīgo sievieti, kura kļūst par policijas leitnanti un nebaidās iestāties pret savu bijušo priekšnieku. «Es vienmēr esmu apbrīnojusi Fabjēnu Larušu [seriāla producente un scenāriju redaktore], kas visu savu stāstu un seriālu centrā izvirzījusi sievieti,» cieņu apliecina Magalija.

Savs minējums par to, kas pamudinājis aktrisi pieņemt lēmumu pārtraukt filmēšanos, ir viņas partnerim seriālā Vincentam-Gijomam Otisam: «Filmēšana šāda veida seriālā ir ļoti intensīva. Tā ir kā došanās klosterī. Katras sezonas filmēšanas periods ilgst astoņus mēnešus, tu dodies tajā iekšā, un, kad iznāc ārā, ir jau pavasaris. Ne visi aktieri var pierast, un ne visiem der šāds dzīves un darba ritms.»

Vērtīga atziņa!

Reiz, atrodoties žurnālistu, kuri vēlējās noskaidrot, pēc kādiem kritērijiem slavenā kanādiešu aktrise izvēlas, kuram scenārijam un lomas piedāvājumam teikt jā, ielenkumā, Magalija bez šaubīšanās atbildēja: «Pirmajā mūsu mācību dienā Nacionālajā teātra skolā Marsels Saborēns [aktieris, režisors, pasniedzējs un nozīmīga personība Kvebekas kino un televīzijas nozarē] mums teica, ka lēmumam ir jābūt balstītam uz vismaz diviem no šiem trim kritērijiem: ekonomiskā aspekta – projektam ir jābūt ienesīgam; cilvēciskā aspekta (tam jānoved pie brīnišķīgām satikšanās reizēm) un mākslinieciskā aspekta – tam jāļauj mums augt profesionālā līmenī. Šī atlases metode, viņaprāt, attiecināma uz visām profesijām. Un patiesi, ievērojot šo principu, nekad nenožēlosim iemeslus, kāpēc esam pieņēmuši vienu vai otru piedāvājumu.»