foto: no izdevniecības Rīgas Viļņi arhīva
Māris Gailis atkal izlemj šķirties no mīļotās Ingrīdas
Māris Gailis.
Slavenības
2023. gada 28. marts, 06:39

Māris Gailis atkal izlemj šķirties no mīļotās Ingrīdas

Žurnāls "Kas Jauns"

Ar viņu uzņēmējs un kādreizējais premjers kopā ir jau vairāk nekā 20 gadu. Bet nu gatavs no viņas šķirties... Runa ir par koka motorjahtu "Ingrida", ko Māris Gailis tagad izlicis pārdošanā.

foto: LETA
Uzņēmējs Māris Gailis piedalās Latvijas koka flotes parādē Rīgas kanālā pie Latvijas Nacionālās operas.

Kā raksta žurnāls "Kas Jauns", eleganto, 1935. gadā tapušo peldlīdzekli Gailis atrada pie antīku braucamrīku kolekcionāra Norvēģijā un to iegādājās, lai varētu atvest viesus no Rīgas centra uz "Ģipša fabrikas restorānu" un lai dotos ekskursijā pa Rīgas kanālu. Motorjahtu no Hondurasas sarkankoka būvējis slavenais zviedru laivu meistars Gideons Forslunds, bet Māris Gailis pa šiem 20 gadiem laivu pamatīgi restaurējis un tajā ieguldījis daudzus tūkstošus.

Kāpēc tad viņš nolēmis no savas mīļās "Ingridas" šķirties? “Tāpat kā neapdzīvota māja ar laiku iet bojā, arī ar kuģiem ir regulāri jākuģo. "Ingrida" beidzamajos gados tika salīdzinoši maz izmantota. Trīs gadus laivu vadīja mazdēls, bet tagad to vairs negrib. Uzturēt šādu laivu un to neizmantot – tie ir lieki izdevumi. Katru gadu iecelt un izcelt no ūdens, pārlakot korpusu... Labāk, lai ar laivu brauc kāds, kam tas tiešām patīk!” skaidro Māris Gailis.

foto: no izdevniecības Rīgas Viļņi arhīva
Māra Gaiļa "Ingrida" bija pirmā tāda koka laiva Latvijā. Īsta vecmāmiņa! "Ingridai" ir jau 88 gadi. Tā ir deviņvietīga motorjahta, paredzēta iekšējiem ūdeņiem.

Interesanti, ka "Ingridu" Māris gribēja pārdot jau pirms 15 gadiem. Toreiz viņa plānos bija kāds interesants projekts, tāpēc ar smagu sirdi nolēma šķirties no savas unikālās laivas, lai iegūtos līdzekļus izmantotu citur. Uzņēmējs "Ingridas" vietā bija iecerējis iegādāties senu metāla tvaikoni, ko novietot Ķīpsalā pie "Ģipša fabrikas restorāna", taču šī iecere neīstenojās. “Biju jau tādu tvaikoni atradis Stokholmā, taču tad uznāca 2008. gada krīze, visi darbi pie "Ģipša fabrikas" otrās kārtas attīstības apstājās, tāpēc plāni mainījās un "Ingridu" tā arī nepārdevu,” žurnālam "Kas Jauns" teic Māris Gailis.

Toreiz viņš savu koka motorjahtu tirgoja par 50 000 eiro, bet tagad uzņēmējs to izlicis pārdošanā, prasot vien nieka 12 tūkstošus. Kāpēc tāda starpība? “"Ingrida" ir brīnišķīga laiva, izcilā lietošanas kārtībā, un, atklāti sakot, es to atdodu par cenu, kas ir ceturtā daļa no patiesās vērtības. Vienkārši gribu, lai laiva nonāk pie cilvēka, kuram patiešām patīk šī lieta, un "Ingrida" atkal regulāri priecēs pasažierus,” atbild Gailis.

„Mildas” pasaules apceļojuma desmitgades svinības

gallery icon

Vai tas nozīmē, ka, palicis bez savas Ingrīdas, pieredzējušais burātājs un pasaules apceļotājs tagad kļūs par sauszemes žurku? “Nē, nē! Bez ūdens nepalikšu,” smejas rūdītais jūras vilks un piebilst: “Krastā nesēdēšu. Jau tagad maijā paredzēts brauciens uz Vidusjūru, kur paburāšu. Un, ja "Ingridu" pārdošu, skatīšos, ko tālāk. Varbūt vietā atkal kaut kas būs ar burām saistīts.”

Māra Gaiļa 70. dzimšanas dienas svinību viesi

Ekspremjera un uzņēmēja Māra Gaiļa 70. dzimšanas dienas svinību viesi.

gallery icon

Citas interesantākās ziņas un notikumus lūkojiet žurnāla "Kas Jauns" šīs nedēļas numurā!