Jūlijs Krūmiņš pārsēžas 100 000 eiro vērtā elektromobilī
Miljonārs Jūlijs Krūmiņš smej, ka pirmoreiz mūžā jūtas kā princis baltā zirgā. Kā raksta žurnāls "Kas Jauns", uzņēmējs iegādājies baltu "Audi" markas elektroauto un rēķina, ka, pārejot no degvielas uz elektrību, katru dienu nopelna 38 eiro.
Jūlijs Krūmiņš jau vairākus gadus dzīvo Siguldas novadā, un uz viņa lauku rančo ved līkumots zemes ceļš. Lai apciemotu tuviniekus Baltezerā, Rīgā un Jūrmalā, kā arī apraudzītu paša attīstītos nekustamo īpašumu projektus "Turaidas kvartāls" un "Villa Alvīne", kuros saimnieko meita Maija Krieviņa, Jūlijs teju katru dienu sēžas pie stūres un nobraukā vismaz pārsimt kilometru. Līdz šim Krūmiņa autoparkā bijuši dažnedažādi braucamie, tostarp "Mercedes-Benz" un "Porsche", taču nu viņš pirmoreiz mūžā brauc ar "Audi", turklāt baltu, kāda viņam iepriekš nav bijis. “Nu beidzot esmu kā princis baltā zirgā!” smej miljonārs, omulīgi aizkūpinādams cigāru.
Krūmiņš atklāj – domājot par jauna auto iegādi un izlemjot, ka laiks kļūt dabai draudzīgākam un pāriet uz elektroauto, sākumā prātojis, ka pirks "Teslu". Taču pirms iegādes palūdzis kādam draugam aizlienēt viņa "Teslu" un testējot secinājis, ka šīs markas auto nav gluži atbilstošs komforta prasībām. “Pa asfaltētu, gludu ceļu "Tesla" brauca ļoti labi un smuki, bet, kolīdz iegriezu savā meža ceļā, tā sāka rībēt, drebēt un kratīties, un es sapratu – katru dienu tādus braucienus neizturēšu. Nosliecos par labu "Audi" elektroauto un ar izvēli esmu simtprocentīgi apmierināts. Ļoti ērts, komfortabls braucamais,” gandarījumu pauž uzņēmējs. Precīzas izmaksas viņš atklāt nevēlas, taču neslēpj, ka mašīnā salicis iekšā visas iespējamās ekstras, līdz ar to iegādes cena pārsniegusi 100 tūkstošus eiro.
“Ja sarēķina, ka gandrīz katru dienu, kad braucu no Siguldas uz Rīgu un Jūrmalu, ar iepriekšējo mašīnu man degvielā sanāca tēriņi ap 40 eiro, tad tagad, kad elektromašīnas akumulatora uzlādēšanai iziet pusotrs līdz divi eiro, sanāk, ka katru dienu nopelnu 38 eiro!” priecīgi saka Jūlijs Krūmiņš.
Viņš atklāj, ka aizvien mulsinoši ir tas, ka elektromobilis pārvietojas tik klusu, praktiski bez skaņas. “Un tad gadās tā, ka Jūrmalā, kur ir daudz kājāmgājēju, viņi nedzird, ka ir pietuvojusies mana mašīna. Signalizēt, lai dod ceļu, negribu – kāds vēl sabīsies un aizies ar sirdi! Funktierēju, ka būs jānoskrūvē kādam velosipēdam zvaniņš, un tad ar to varētu tā mierīgāk paziņot, lai palaiž garām,” joko miljonārs.