Dž. Dž. Džilindžers savā pirmizrādē nosēž aiz durvīm
“Kamēr jūs visi skatījāties pirmizrādi, mēs ar Džili sēdējām un čilojām ārpusē, uz terases,” šomēnes, kad "Willa teātrī" norisinājās Dž. Dž. Džilindžera jauniestudējuma "Petuški" pirmizrāde, pavēstīja mūziķis Horens Stalbe.
Atklājās, ka Džilindžers šādu paradumu – neskatīties klātienē savu jauniestudējumu pirmizrādes – piekopj jau sen. Citu režisoru pirmizrādes Džilindžers labprāt apmeklē, taču paša – neparko! Pēc izrādes par aktieru spēli viņš mēdz rūpīgi ieklausīties citu sacītajā, viedokli par savu veikumu uzzina arī no pašiem skatuves māksliniekiem – tāda esot režisora maniere. Arī "Willa teātrī", kamēr sieva Inga Grencberga izrādi noskatījās, sēžot pie galdiņa pirmajā rindā, Džilindžers uzturējās āra kafejnīcā un zālē ienāca vien tad, kad radošajam kolektīvam bija laiks paklanīties.
Skatītāji dodas uz Dž.Dž.Džilindžera jaunāko iestudējumu "Petuški"
Rīgā, K.K. fon Stricka villā pirmdien "Willa teātrī" pirmizrādi piedzīvoja režisora Dž.Dž.Džilindžera iestudējums "Petuški", kura pamatā ir krievu dramaturga Igora ...
Pēc izrādes "Petuški" Džilindžers banketā apgāja apli ap projektā iesaistītajiem un pirmizrādes viesiem, uzklausīdams patiesu jūsmu un komplimentus par veiksmīgi iestudēto darbu, taču ar to acīmredzot nebija gana objektīva snieguma izvērtēšanai. Tāpēc režisors piegāja pie galdiņa, kur aktrises Leldes Dreimanes kompānijā sēdēja viņa asistente Linda Kalniņa, un, ar plaukstām aizspiezdams Leldei ausis, noprasīja savai palīdzei: “Nu, kā nospēlēja Lelde, kā Mārtiņš, kā Varis?! Vai viss bija kārtībā?” Saņēmis apstiprinošu un izsmeļošu atbildi, Džilis noņēma plaukstas no Leldes Dreimanes ausīm, daiļajai aktrisei pateikdamies par nospēlēto pirmizrādi. “Brīnos, kā viņš tā prot?! Tik perfekti aizsegt ausis, ka nedzird pilnīgi nekā!” smēja Lelde.
Kā zināms, aizvadītā gada rudenī, kad Dž. Dž. Džilindžeram Dailes teātra aktieru kolektīvs izteica neuzticību, viņš amatu Dailes teātrī atstāja un jūtu iespaidā pat paziņoja, ka pārrauj saites ar teātra mākslu un izrādes vairs neiestudēs vispār. Taču, kad rūgtums bija mitējies, Džilindžers tomēr atgriezās režijā. Šī bija māksliniekam pirmā pirmizrāde kopš vairākus mēnešus ilgās radošās un Covid-19 pagarinātās pauzes.