Nelāga jociņa dēļ slavenais seriāls "Hameleonu rotaļas" iekuļas ķezā
Itālijas cietā siera “Grana Padano” ražotājs pieprasa kompensāciju no ASV teleseriāla “Hameleonu rotaļas” (“The Bold and the Beautiful”) veidotājiem par joku, kas pērn šajā seriālā tika izteikts par minēto siera šķirni, vēsta ziņu portāls “The Local”.
Seriāla varonis Čārlijs Vebers attiecīgajā ainā gatavo ēdienu mājās, bet šī procesa laikā saprot, ka veikalā nopircis “Grana Padano”, nevis tā slavenāko līdzinieku “Parmigiano Reggiano” (Parmas sieru).
Vebers sev pārmet, ka atnesis no veikala nepareizo sieru, un tādēļ atsakās no iecerētā ēdiena gatavošanas, informēja Itālijas laikraksts “Corriere della Sera”.
Ņemot vērā šī gadu desmitiem demonstrētā seriāla popularitāti un milzīgo fanu loku, “Grana Padana” ražotājs ir neapmierināts ar šo joku un uzskata, ka tas kaitē zīmolam.
Pēc pārliecināšanās, ka Itālijas telekanāls “Mediaset” ir precīzi dublējis šo ainu, siernieku konsorcija “ Consorzio per la Tutela del Formaggio Grana Padano ” advokāti iesniedza kompensācijas prasību.
“Scenārijs pārkāpj ASV salīdzinošās reklāmas likumus nievājošā toņa un attieksmes dēļ, kuru aktieris izrāda pret mūsu produktu,” laikrakstam paziņoja konsorcija direktors Stefano Berni.
Vēl nav zināms, cik liela kompensācija tiek prasīta.
Telekanāla CBS producētā ziepju opera “Hameleonu rotaļas”, kas seko kāda Losandželosas modes nama likteņiem, tiek demonstrēta kopš 1987.gada. To katru dienu skatās 300 līdz 500 miljoni cilvēku vairāk nekā 100 valstīs.
“Problēma ir tā, ka ”Grana Padano” tāpat kā ”Hameleonu rotaļas” ir globāls produkts, un negatīvais vēstījums var būt sasniedzis simtiem miljonu cilvēku,” piebilda Berni.
ASV pašlaik ir otrais lielākais ārzemju tirgus sieram “Grana Padano” pēc Vācijas, kur arī tas tiek demonstrēts televīzijā.
Itālija katru gadu eksportē šo sieru vairāk nekā 750 miljonu eiro vērtībā.