Auto un tehnoloģijas
2014. gada 18. jūnijs, 13:53

"YouTube" plāno atteikties no neatkarīgo ierakstu kompāniju mūzikas

Jauns.lv

Gatavojoties atklāt jaunu mūzikas straumēšanas servisu, vietne "YouTube" draud bloķēt mazo ierakstu kompāniju dziesmas, jo nespēj ar tām vienoties par noteikumiem.

Tehnoloģiju gigants "Google", kam pieder "YouTube", pirms straumēšanas pakalpojuma laišanas klajā pārslēdz līgumus ar mūzikas ierakstu kompānijām.

Neatkarīgo ierakstu kompāniju pārstāvis sacīja, ka "YouTube" esot pieņēmis "ļoti kļūdainu komerciālu lēmumu".

"YouTube" pārstāvis Roberts Kincls sacīja, ka pieeja daudzu mazo ierakstu kompāniju pārstāvētajām dziesmām varētu tikt bloķēta "tuvāko dienu laikā", ja tās nepiekritīs izmaiņām licencēšanas noteikumos.

"YouTube" ir panācis vienošanos ar ierakstu kompānijām "Sony", "Warner" un "Universal". Taču neatkarīgo ierakstu kompāniju apvienība "Worldwide Independent Network" (WIN) jaunajiem noteikumiem nepiekrīt. "YouTube" esot piedāvājuši neatkarīgajiem izpildītājiem "ļoti neizdevīgus" nosacījumus, norādīja WIN.

Mazās ierakstu kompānijas pārstāv vairākus slavenus mūziķus, tostarp britu dziedātāju Adeli, kā arī grupas "Arctic Monkeys" un "Radiohead".

"Radiohead" ģitārists Eds O'Brīens apsūdzējis "Google" mēģinājumā "piespiest" ierakstu kompānijas samierināties ar zemu atlīdzību.

"Mēs joprojām cenšamies likt "YouTube" saprast, cik svarīga ir neatkarīgā mūzika un ka to vajadzētu atbilstoši novērtēt," sacīja WIN direktore Elisone Venema. "Taču, neļaujot lietotājiem piekļūt neatkarīgajai mūzikai, "YouTube" nolemj sevi neveiksmei. Vairums neatkarīgo ierakstu kompāniju no visas pasaules ir vīlušās par "YouTube" parādīto cieņas un izpratnes trūkumu."

Mūzikas industrijā dzimst arvien jauni veidi, kā pelnīt ar internetā ievietoto saturu. "YouTube" jau ir pasaules lielākais mūzikas straumēšanas avots, taču kompānija plāno ieviest cita veida pakalpojumu, kas varētu sacensties ar Zviedrijā bāzēto "Spotify".

Saskaņā ar amerikāņu mediju ziņām "YouTube" jauno pakalpojumu sauks "MusicPass". Mēnesī tas izmaksās aptuveni piecus ASV dolārus (3,7 eiro), taču par abonementu bez reklāmām ik mēnesi būs jāšķiras no desmit dolāriem (7,4 eiro).

LETA