“Lidl” turpina maldināt pircējus cenu komunikācijā, tikmēr “Maxima” panāk griķu cenu samazinājumu

“Lidl” turpina maldināt pircējus cenu komunikācijā, tikmēr “Maxima” panāk griķu cenu samazinājumu

Reklāmas projekts

Jauns.lv

Mazumtirgotājs “Lidl” atkārtoti īsteno maldinošu salīdzinošo reklāmas kampaņu, sniedzot sabiedrībai nekorektu un tendenciozu informāciju par konkurentu cenām, liecina “Maxima Latvija” novērojumi. Līdzīga prakse jau iepriekš radījusi juridiskas sekas Lietuvā – uzņēmumam “UAB Lidl Lietuva” tika piemērots sods. Pateicoties “Maxima Latvija” prokatīvai rīcībai, griķu cena samazinājusies par 21%.

Mazumtirgotājs “Lidl” šīs nedēļas sākumā publicējis cenu komunikācijas kampaņu, radot maldinošu iespaidu, ka “Maxima” privātās preču zīmes griķi ir dārgāki nekā līdzīgs produkts “Lidl” sortimentā. Tomēr faktiskā situācija liecināja par pretējo – “Maxima” veikalos  bija pieejami privātās preču zīmes “Extra Line” griķi (800g) par būtiski zemāku cenu – tikai 1,38 EUR. Tikmēr “Lidl” reklāmā tika norādīta 1,75 EUR cena par 800 g, kamēr salīdzinājumam izmantoti citi “Maxima” privāto preču zīmola “Well Done” griķi, tādējādi radot maldinošu iespaidu par cenu atšķirībām. Tāpat cenu salīdzinājumā izmantoti citi produkti, kur “Lidl” lētākie produkti nekorekti salīdzināti ar citiem produktiem “Maxima” veikalos, būtiski maldinot Latvijas iedzīvotājus. Faktiski ar šādu cenu komunikāciju “Lidl” ne vien maldina Latvijas iedzīvotājus, bet arī piedāvā dārgākas cenas par līdzvērtīgiem produktiem.

“Šāda atkārtota un pircējus maldinoša pieeja raisa pamatotas aizdomas par apzināti tendenciozu produktu izvēli salīdzinājumam, nevis vēlmi sniegt patērētājiem objektīvu un pilnvērtīgu informāciju. Mēs apzināmies, ka katram tirgotājam ir tiesības izvēlēties savu komunikācijas stilu, tomēr pašreizējā ekonomiskajā situācijā, kad iedzīvotāji ir īpaši jūtīgi pret pārtikas cenām, šāda rīcība nav attaisnojama un var radīt tiešu negatīvu ietekmi uz iedzīvotāju rīcību. Tāpēc jau esam vērsušies “Patērētāju tiesību aizsardzības centrā” (PTAC), aicinot izvērtēt maldinošo komunikāciju,” saka “Maxima Latvija” korporatīvo attiecību departamenta direktors Jānis Beseris.

Diemžēl šī nav pirmā reize, kad minētais tirgotājs maldina sabiedrību. Lietuvā tam par salīdzinošo reklāmu pārkāpumu tika piemērots 100 000 eiro sods par maldinošu komercpraksi – to apstiprinājis arī tiesas spriedums. Tāpat arī PTAC iepriekš ir konstatējis nepilnības tā salīdzinošajā reklāmā.

Pateicoties “griķu kariem” un pārtikas cenu memorandam, to cena samazinājusies par 21%

Pēc 2. jūlijā īstenotās “Maxima” iniciatīvas vērst uzmanību uz mazumtirgotāja “Lidl” maldinošo cenu komunikāciju par griķiem, ir notikušas vairākas pozitīvas izmaiņas. Pirmkārt - “Lidl” ir izņēmis maldinošo cenu salīdzinājumu par šo produktu no atsevišķiem komunikācijas materiāliem. Otrkārt – šis tirgotājs ir sekojis “Maxima” zemo cenu piemēram un jau nākamajā dienā, 3. jūlijā, samazinājis arī savu iepriekš skaļi izziņoto griķu cenu līdz “Maxima” izdevīgajam privātās preču zīmes “Extra Line” cenu piedāvājumam – 1, 38 eiro par 800 gramu griķu paciņu.

Jānis Beseris norāda: “Mūsu darbības centrā vienmēr ir klients un viņa vajadzības – gan cenas, gan kvalitātes ziņā. “Maxima” zemo cenu līderību apliecina arī neatkarīgi novērtējumi – esam vairākkārt atzīti par mīlētāko un izdevīgāko mazumtirdzniecības zīmolu Baltijas zīmolu topā, kā arī jau trešo gadu pēc kārtas esam saņēmuši ICERTIAS starptautisko apbalvojumu “Kvalitāte par labāko cenu”. Līdztekus mēs turpināsim rūpīgi sekot līdzi tirgus situācijai, jo diemžēl redzam, ka konkrētais mazumtirgotājs maldina pircējus arī ar citiem produktiem par pārkāpumiem. Arī turpmāk informēsim gan PTAC, gan sabiedrību par līdzvērtīgiem gadījumiem. Vienlaikus turpināsim sniegt korektu un precīzu informāciju par izdevīgāko piedāvājumu un produktu cenām, lai ikviens pircējs varētu 172 “Maxima” veikalos visā Latvijā izdarīt labāko izvēli”.