Biļešu Serviss mātes uzņēmums Piletilevi PLG iegādājas Čehijas un Slovākijas tirgus līderi Ticketportal
foto: Publicitātes foto
Attēlā no kreisās puses: Lukáš Jandač, PLG Czech Republic direktors; Sven Nuutmann, Piletilevi PLG valdes priekšsēdētājs; Michal Hanák, MAFRA direktors; Dominik Janíček, Finanšu direktors Ticketportal; Radek Horčička, Finanšu direktors MAFRA.

Biļešu Serviss mātes uzņēmums Piletilevi PLG iegādājas Čehijas un Slovākijas tirgus līderi Ticketportal

Reklāmas projekts

Biļešu Servisa īpašnieks AS Piletilevi PLG ir spēris nozīmīgu un vēsturisku soli, iegādājoties vadošo biļešu tirdzniecības platformu Čehijas Republikā un Slovākijā - Ticketportal. Darījuma rezultātā Piletilevi PLG kopējais biļešu pārdošanas apjoms dubultosies, sasniedzot gandrīz 600 miljonus eiro gadā. Darījums tika noslēgts 12. jūnijā Prāgā.

Šī apvienošanās iezīmē stratēģisku paplašināšanos, kas stiprina PLG pozīcijas starptautiskajā tirgū un liek stabilu pamatu turpmākām investīcijām. Uzņēmums tagad darbojas septiņās Eiropas valstīs, apvienojot reģionālos tirgus līderus vienā, spēcīgā grupā.

“Šis darījums ir dabisks turpinājums mūsu ilgtermiņa stratēģijai kļūt par vadošo biļešu tirdzniecības uzņēmumu visos tirgos, kur darbojamies, nodrošinot visefektīvāko pārdošanas kanālu pasākumu organizatoriem,” komentēja Svens Nūtmans, Piletilevi PLG valdes priekšsēdētājs. “Ticketportal ir spēcīgs un uzticams zīmols — varētu pat teikt, ka tas ir dārgakmens Čehijas un Slovākijas tirgos. Ticketportal zīmola un komandas apvienošana mūsu grupā paver jaunas iespējas abām pusēm. Mēs ar nepacietību gaidām izaicinājumus un veiksmes stāstus, ko veidosim kopā,” piebilda Nūtmans.

PLG ienāca Čehijas un Slovākijas tirgos 2023. gadā, iegādājoties kontrolpaketi uzņēmumā GoOut.net. Kopā ar PLG uzņēmums turpināja darboties izpilddirektora un mazākuma akcionāra Lukaša Jandača vadībā, ar kuru viņi īsā laika posmā ir sasnieguši ievērojamus rezultātus. Šis kopīgais ceļojums tagad ir sasniedzis jaunu pagrieziena punktu, iegādājoties bijušo tirgus līderi abās valstīs.

“Apvienojot GoOut, Ticketstream un tagad arī Ticketportal zem viena jumta, mēs veidojam kaut ko patiesi nepieredzētu reģionā,” sacīja Lukašs Jandačs, “PLG Czech Republic” izpilddirektors. “Mūsu kopējais mērķis ir aptvert pēc iespējas lielāku tirgus daļu. Mēs vēlamies piedāvāt visaptverošākos risinājumus visu veidu pasākumiem Čehijā un Slovākijā — neatkarīgi no to lieluma, žanra vai atrašanās vietas.” Pēc darījuma pabeigšanas Lucija Bočānkova turpinās pildīt pārdošanas direktores pienākumus, savukārt Lukašs Jandačs oficiāli pārņems Ticketportal izpilddirektora amatu, un Svens Nūtmans būs Uzraudzības padomes priekšsēdētājs.

Nūtmans piebilda, ka PLG turpinās ieguldīt tehnoloģijās un jaunas grupas mēroga biļešu tirdzniecības platformas izstrādē, kuras mērķis ir piedāvāt klientiem vislabākās iespējamās funkcijas. “Mēs stingri ticam, ka tehnoloģijas vien nepārdod biļetes — to dara mūsu lietotāju bāzes spēks un stabilitāte. Tehnoloģijas vienkārši atvieglo darījumu veikšanu ar efektivitāti un vienkāršību. Vienota platforma, kas aptver visu grupu un ko atbalsta Centrāleiropas lielākā auditorija, nodrošina pasākumu organizatoriem unikālu un ātrāko pārdošanas kanālu. Tā arī paver durvis biļešu pārdošanai visos PLG tirgos. Migrācija uz jauno platformu jau ir sākusies un tiks pabeigta Baltijā un Centrāleiropā līdz 2026. gada beigām.”

Darījumu finansē PLG sadarbībā ar SEB Banku. Finanšu konsultācijas sniedza WOOD & Company, savukārt juridiskos padomus — PRK Partners s.r.o.

Kā norāda SEB bankas valdes loceklis Pīps Jalakass, darījums nepārprotami parāda PLG spēju augt starptautiskajos tirgos:

“Mēs atbalstām ambiciozus uzņēmumus ar ilgtermiņa vīziju, kuru mērķis ir paplašināties ārpus saviem vietējiem tirgiem. Piletilevi PLG ir lielisks piemērs tam. SEB nav tikai finansētājs — mēs esam apņēmušies augt kopā ar saviem klientiem un piedāvāt aktīvu konsultāciju atbalstu. Kā starptautiska banka, mēs ar prieku atbalstām PLG turpmāko izaugsmi Centrāleiropā un Austrumeiropā, tostarp finansējot lielāko darījumu uzņēmuma vēsturē. Šādi soļi apstiprina, ka Igaunijas uzņēmumiem ir potenciāls spēlēt nozīmīgu lomu Eiropas kultūras un izklaides industrijā,” komentēja Jalakass.

PLG, kas tagad darbojas Igaunijā, Latvijā, Lietuvā, Čehijā, Slovākijā, Polijā un Rumānijā, ir lielākais biļešu tirdzniecības operators Centrāleiropā ar pastāvīgām ambīcijām paplašināties. PLG sadarbībā ar Enskilda un Superia atrodas jaunā finansējuma kārtas noslēguma posmā, kuras mērķis ir piesaistīt jaunu kapitālu no obligāciju tirgiem. Apvienojumā ar SEB bankas atbalstu tas nodrošinās ilgtspējīgu izaugsmi.

PLG pieder uzņēmēja Svena Nūtmana investīciju uzņēmumam Angel Rose Capital, Baltijā lielākajam privātā kapitāla uzņēmumam BaltCap un uz Igaunijas kapitāla bāzētajam investīciju uzņēmumam Tristafan. Darbojoties septiņās valstīs ar kopējo iedzīvotāju skaitu aptuveni 80 miljoni, PLG 2025. gada pavasarī svinēja savu 28. gadadienu. Grupas ikgadējais biļešu apjoms ir pieaudzis līdz vairāk nekā 21 miljonam biļešu 600 miljonu eiro vērtībā, un tās tīmekļa vietnes piesaista vairāk nekā 160 miljonus apmeklējumu gadā. PLG lielākais spēks ir tās profesionālā 350 cilvēku komanda, kas katru dienu strādā, lai nodrošinātu visaugstāko klientu apmierinātības līmeni.