Latvijas uzņēmumiem dažādības un iekļaušanas jomā zemākie rādītāji Baltijā
foto: Shutterstock
Ilustratīvs foto.
Bizness un ekonomika

Latvijas uzņēmumiem dažādības un iekļaušanas jomā zemākie rādītāji Baltijā

Biznesa nodaļa

Jauns.lv

Lai gan mūsdienās arvien biežāk tiek uzsvērts, cik nozīmīgi ir dažādības, vienlīdzības un iekļaušanas (DEI) principi, tikai 48% Latvijas organizāciju šos principus integrē savu uzņēmumu stratēģijās. Salīdzinājumā ar kaimiņvalstīm, DEI principus stratēģijās integrē 59% Lietuvas uzņēmumu, bet Igaunijā – 72%.

Komunikācijas aģentūras “Olsen+Partners” pasūtījuma aptaujas dati, kurā piedalījās 1535 Baltijas valstu uzņēmēji, atklāj, ka Latvija, salīdzinot ar citām Baltijas valstīm, vēl ir ceļā uz plašāku dažādības, vienlīdzības un iekļaušanas vērtību ieviešanu uzņēmējdarbības praksē. Tas var būtiski ietekmēt gan uzņēmumu konkurētspēju, gan spēju piesaistīt un noturēt talantus darba tirgū, kurā arvien vairāk cilvēku pievērš uzmanību darba devēju iekļaujošai politikai.

Lai nodrošinātu DEI principu veiksmīgu ieviešanu, ir svarīgi, lai visi organizācijas līmeņi aktīvi strādātu pie šo vērtību integrēšanas uzņēmuma kultūrā. Tomēr realitātē dažādu profesiju uzņēmumu pārstāvjiem viedoklis ir atšķirīgs. 

Piemēram, 71% mārketinga, sabiedrisko attiecību un korporatīvās komunikācijas vadītāju norāda, ka organizācijas stratēģijā ir iekļauti daudzveidības, vienlīdzības un iekļaušanas jēdzieni. Skeptiskāki ir cilvēkresursu vadītāji, starp kuriem tikai 39% uzskata, ka daudzveidība ir atspoguļota organizācijas stratēģijā. Tas norāda uz iespējamo plaisu starp uzņēmuma vērtību definēšanu un to reālo īstenošanu praksē. 

Aizvien vairāk cilvēku atzīst darba devējus par vienu no uzticamākajiem informācijas avotiem, taču ar to vien nepietiek – sabiedrība no uzņēmumiem sagaida arī aktīvu iesaisti sociālo jautājumu risināšanā.

Analizējot, kuri dažādības, vienlīdzības un iekļaušanas kritēriji tiek uzskatīti par nozīmīgākajiem katrā Baltijas valstī, Latvijas uzņēmēji par svarīgāko uzskata fiziskās un garīgās spējas, invaliditāti (21%), sociālekonomisko statusu (13%), pasaules uzskatus un politisko viedokli (13%), kā arī vecumu un paaudzi (13%).  

“Uzticības veidošana un nostiprināšana ir viens no būtiskākajiem uzņēmuma komunikācijas stratēģijas elementiem mūsdienās. Tas ir būtisks faktors ilgtermiņa panākumiem, un organizācijas nevar veicināt uzticību bez patiesas apņemšanās radīt iekļaujošu darba vidi,” norāda komunikācijas aģentūras “Olsen+Partners” valdes locekle Olga Kazaka.

Uzņēmumiem, kas vēlas izcelties konkurences apstākļos un sekmēt ilgtspējīgu attīstību, ir nepieciešams ne tikai definēt dažādības, vienlīdzības un iekļaušanas principus, bet arī nodrošināt minēto vērtību ieviešanu. Tas ietver visu uzņēmuma līmeņu iesaisti un efektīvas komunikācijas stratēģijas izstrādi.