Latvijas degvīna tirgū kritums par 4,4%
Pagājušajā gadā degvīna tirgus Latvijā samazinājies par 4,4%, vienlaikus turpinoties tendencei pieaugt premiālā jeb augstākās cenu kategorijas degvīna patēriņam, informēja dzērienu izplatītājas SIA "SPI Distribution (Latvia)" pārstāve un degvīna zīmola "Stolichnaya" vadītāja Karīna Pētersone.
Viņa norādīja, ka pērn salīdzinājumā ar 2013.gadu degvīna kategorija vietējā tirgū samazinājusies par 4,4%. Vienlaikus, lai gan degvīna tirgus Latvijā, līdzīgi kā lielā daļā Eiropas, jau vairākus gadus uzrāda krituma tendenci, gan Latvijā, gan pasaulē pieaugot pieprasījums pēc premiālā segmenta degvīna.
"Pārdošanas dati liecina, ka pieprasījums pēc augstākās kvalitātes degvīniem dažādos tirgos gadā vidēji palielinās līdz pat 8%. Patlaban degvīns ir visvairāk pārdotais alkoholiskais dzēriens pasaulē, savukārt Latvijā tas veido 21% no kopējā legālā alkohola tirgus, izņemot alu," norādīja Pētersone.
Viņa arī informēja, ka AS "Latvijas balzams" pērn saražojusi vairāk nekā 3,3 miljonus dekalitru degvīna, no kā visvairāk pārdotā premiālā degvīna - "Stolichnaya" - īpatsvars ir 2,7 miljoni dekalitru jeb 82% no kopējā apjoma. Kopumā "Latvijas balzams" ražo vairāk nekā 50 dažādu garšu un zīmolu degvīnu.
Degvīns "Stolichnaya", kas tiek ražots un pildīts kopš 1948.gada, patlaban tiek eksportēts uz 180 pasaules tirgiem un ir viena no populārākajām Latvijas eksporta precēm. Ik gadu pasaulē tiek pārdoti vairāk nekā 35 miljoni degvīna "Stolichnaya" pudeļu, un tā lielākie tirgi ir ASV, Kanāda, Čīle, Austrija, Grieķija, Izraēla, Libāna. "Stolichnaya" ražošanā tiek izmantota klasiskā krievu degvīna ražošanas tehnoloģija, kas balstās uz ūdens spirta šķīduma filtrāciju caur kvarca smiltīm un aktīvās ogles kolonnām.
Tāpat Pētersone informēja, ka šodiena, 31.janvāris, tiek neoficiāli dēvēta par degvīna dzimšanas dienu, jo šajā datumā 1865.gadā zinātnieks Dmitrijs Mendeļejevs aizstāvēja doktora disertāciju "Par spirta un ūdens savienošanu", nosakot ideālo ūdens un spirta proporciju, tādējādi liekot pamatu degvīna izveidei.
Kā ziņots, "SPI Distribution Latvia" peļņa 2013.gadā bija 2,23 miljoni eiro salīdzinājumā ar 995 139 eiro iepriekšējā gadā. Uzņēmuma apgrozījums bija 89,96 miljoni eiro, kas ir par 8% vairāk nekā 2012.gadā.
Pagājušā gada finanšu datus uzņēmums vēl nav publiskojis.
"SPI Distribution Latvia" pilnībā pieder Nīderlandē reģistrētajai kompānijai "S.P.I. Regional Business Unit B.V." un iekļauta šīs kompānijas holdingā "Amber Beverage Group". Holdings tika izveidots 2014.gada 17.oktobrī, apvienojot Baltijas uzņēmumus AS "Latvijas balzams", "SPI Distribution Latvia", "SPI Distribution Estonia" un "Bennet Distributors" Lietuvā, specializēto dzērienu veikalu ķēdi "Latvijas balzams veikali" Latvijā un "Darija" Lietuvā.
LETA/Foto: Evija Trifanova?LETA