Eksperts: "Rīgas satiksmes" jaunais logo piemērots adīšanas uzņēmumam
foto: LETA
20. februārī “Rīgas satiksme” paziņoja par vizuālās identitātes maiņu, atspoguļojot gadu laikā piedzīvotās pārmaiņas - jaunus tehnoloģiskos risinājumus, videi draudzīga transporta līdzekļu parka paplašināšanu, kā arī pārvaldības kultūras un attīstības perspektīvas maiņu.
Auto un tehnoloģijas

Eksperts: "Rīgas satiksmes" jaunais logo piemērots adīšanas uzņēmumam

Jauns.lv

Uzņēmums "Rīgas satiksme" paziņojis par jaunas vizuālās identitātes - logo - izveidi. Jauns.lv sazinājās ar mārketinga stratēģijas un brendinga speciālistu Krišjāni Papiņu, lai noskaidrotu viņa viedokli par jaunizveidoto "Rīgas satiksmes" logo. Viņaprāt, šāds logo vairāk būtu piemērots citā sfērā strādājošam uzņēmumam.

“Saprotu, ka centušies vizualizēt satiksmes plūsmas, taču paskatoties asociējas vairāk ar dzijas pīni,” spriež eksperts. Papiņš piebilst, ka šāds logo vairāk būtu piemērots kādam uzņēmumam, kurš nodarbojas ar adīšanu.

"Rīgas satiksmes" jaunais zīmols.
"Rīgas satiksmes" jaunais zīmols.

Tāpat Papiņš informē, ka to, cik ļoti logo raksturo uzņēmumu un kāds vēstījums tiek nodots, ļauj noteikt ātrie logo testi.

Pēc Papiņa domām, uzņēmuma logo ir aisberga redzamā daļa. Tāpēc ir jābūt skaidrai idejai, ko vēlas attēlot un kā norit komunikācija. Logo parāda ļoti daudz ko, - ne tikai darbinieku identitāti, bet arī, kas mēs esam un ko mēs darām.

“Izskatās, ka nav izpildīts mājas darbs - definēt, ko ar šo logo vēlas pavēstīt,” secina eksperts.

Lai vai kā, Papiņš piekrīt, ka jauna logo izveide nozīmē uzņēmuma attīstību. 

Papiņš atzīst, ka neatkarīgi no diskusijām sabiedrībā "Rīgas satiksmes" gadījumā logo var likt ko grib, jo sabiedriskais transports tāpat turpinās kursēt un vizuālā identitāte neko daudz neietekmē. “Mums, nozaru pārstāvjiem, gan gribas, lai logo ir kvalitatīvs un atspoguļo uzņēmuma tēlu,” piebilst eksperts.

Papiņš uzskata - konkursos, kuros tiek atlasīti mākslinieki, logo radīšanai nepiedalās “nopietni” kandidāti. Viņš iesaka sakārtot šo sistēmu un izveidot dizaineru reģistru, kurā visi dizaineri un viņu reitingi ir atklāti, kas palīdzētu saprast, kuram var uzticēt svarīgu uzņēmumu logo izveidi.

Sabiedrības reakcija par jauno zīmolu bijusi pretrunīga - daļa jauno uzņēmuma zīmolu salīdzina ar kamolu.

Tāpat vēstīts, ka 20. februārī “Rīgas satiksme” paziņojusi par vizuālās identitātes maiņu, atspoguļojot gadu laikā piedzīvotās pārmaiņas - jaunus tehnoloģiskos risinājumus, videi draudzīga transporta līdzekļu parka paplašināšanu, kā arī pārvaldības kultūras un attīstības perspektīvas maiņu.

Jaunā zīmola ieviešana notiks pakāpeniski, aptuveni divu gadu laikā, netērējot papildu līdzekļus. Sākotnēji to plānots iestrādāt elektroniskajos dokumentos, savukārt uz sabiedriskā transporta, kā arī citos drukātajos materiālos jauno logo nomainīs brīdī, kad iepriekšējais būs nolietojies.