“Rīgas satiksme” maina savu vizuālo identitāti; iedzīvotāji to vērtē skarbi
foto: Ekrānšāviņš
Atzīmējot savu 21. jubileju, "Rīgas satiksme" paziņojusi par zīmola maiņu.
Bizness un ekonomika

“Rīgas satiksme” maina savu vizuālo identitāti; iedzīvotāji to vērtē skarbi

Jauns.lv

Atzīmējot savu 21. pastāvēšanas gadadienu “Rīgas satiksme” maina savu vizuālo identitāti – jaunais logo uz sabiedrisko transprtu būs manāms tuvāko divu gadu laikā.

“Pēdējos gados uzņēmums ir būtiski mainījies. Autobuss, trolejbuss un tramvajs pamazām kļūst par daudz ko vairāk kā tikai vienkāršu mobilitātes risinājumu. Esam cītīgi strādājuši, lai sabiedriskā transporta izmantošana kļūtu  arvien pievilcīgāka un paredzamāka. Dinamika domāšanā, jauni risinājumi un nepieciešamība nepārtraukti attīstīties un mainīties  ir ielikta arī “Rīgas satiksmes” jaunajā zīmolā, kas ir uzlādēts ar kustību, enerģiju un cilvēcību,” vēsta “Rīgas satiksmes” valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa.

Viņa norāda, ka esošais “Rīgas satiksmes” logo tika izveidots 2003. gadā, tādejādi kopš logo ieviešanas ir pagājuši vairāk nekā 20 gadi un logo ir novecojis. Tāpat ikdienā izmantotā krāsu identitāte laika gaitā ir mainījusies un vairs nav vienota. 

Tādēļ 20. februārī, “Rīgas satiksmes” 21. pastāvēšanas gadadienā uzņēmums paziņojis par vizuālās identitātes maiņu. Uzņēmums apgalvo, ka jaunā identitāte iemiesos gadu laikā piedzīvotās pārmaiņas:

foto: Rīgas satiksme
"Rīgas satiksmes" jaunais zīmols.
"Rīgas satiksmes" jaunais zīmols.

“Pēdējo gadu laikā  uzņēmums ir attīstījies, ieviešot gan jaunus tehnoloģiskos risinājumus, gan paplašinot videi draudzīgu transporta līdzekļu parku, mainījusies uzņēmuma pārvaldības kultūra un attīstības perspektīvas.”

Jaunā zīmola ieviešana notiks pakāpeniski, aptuveni 2 gadu laikā, netērējot papildu līdzekļus. Sākotnēji tas tiks iestrādāts elektroniskajos dokumentos, savukārt uz sabiedriskā transporta, kā arī citos drukātajos materiālos jaunais logo tiks nomainīts  brīdī, kad iepriekšējais būs nolietojies. 

Tiesa, sabiedrības reakcija par jauno zīmolu bijusi pretrunīga. Vairāki iedzīvotāji norāda, ka jaunais zīmols līdzinās kamolam.

Kāds cits norāda, ka tas atgādina kompānijas 2003. gadā iemiesoto vizuālo tēlu.

"Viss ir bezgala bēdīgi, pavirši, neprofesionāli – identitāte, fonti, zīmola esence (DNS), stāsts un arī kā viss pasniegts," kritisku piezīmi paudis dizaina un zīmolvedības aģentūras IGLOO līdzdibinātājs Zigurds Zaķis