“Rīgas satiksme” maina savu vizuālo identitāti; iedzīvotāji to vērtē skarbi
Atzīmējot savu 21. pastāvēšanas gadadienu “Rīgas satiksme” maina savu vizuālo identitāti – jaunais logo uz sabiedrisko transprtu būs manāms tuvāko divu gadu laikā.
“Pēdējos gados uzņēmums ir būtiski mainījies. Autobuss, trolejbuss un tramvajs pamazām kļūst par daudz ko vairāk kā tikai vienkāršu mobilitātes risinājumu. Esam cītīgi strādājuši, lai sabiedriskā transporta izmantošana kļūtu arvien pievilcīgāka un paredzamāka. Dinamika domāšanā, jauni risinājumi un nepieciešamība nepārtraukti attīstīties un mainīties ir ielikta arī “Rīgas satiksmes” jaunajā zīmolā, kas ir uzlādēts ar kustību, enerģiju un cilvēcību,” vēsta “Rīgas satiksmes” valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa.
Šodien atzīmējam savu 21. pastāvēšanas gadadienu, ko uzsākam ar jaunu vizuālo identitāti. Jaunais uzņēmuma logo tiks ieviests pakāpeniski, vairāku gadu laikā. pic.twitter.com/Y61dJSOmks
— Rīgas satiksme (@Rigassatiksme_) February 20, 2024
Viņa norāda, ka esošais “Rīgas satiksmes” logo tika izveidots 2003. gadā, tādejādi kopš logo ieviešanas ir pagājuši vairāk nekā 20 gadi un logo ir novecojis. Tāpat ikdienā izmantotā krāsu identitāte laika gaitā ir mainījusies un vairs nav vienota.
Tādēļ 20. februārī, “Rīgas satiksmes” 21. pastāvēšanas gadadienā uzņēmums paziņojis par vizuālās identitātes maiņu. Uzņēmums apgalvo, ka jaunā identitāte iemiesos gadu laikā piedzīvotās pārmaiņas:
“Pēdējo gadu laikā uzņēmums ir attīstījies, ieviešot gan jaunus tehnoloģiskos risinājumus, gan paplašinot videi draudzīgu transporta līdzekļu parku, mainījusies uzņēmuma pārvaldības kultūra un attīstības perspektīvas.”
Jaunā zīmola ieviešana notiks pakāpeniski, aptuveni 2 gadu laikā, netērējot papildu līdzekļus. Sākotnēji tas tiks iestrādāts elektroniskajos dokumentos, savukārt uz sabiedriskā transporta, kā arī citos drukātajos materiālos jaunais logo tiks nomainīts brīdī, kad iepriekšējais būs nolietojies.
Tiesa, sabiedrības reakcija par jauno zīmolu bijusi pretrunīga. Vairāki iedzīvotāji norāda, ka jaunais zīmols līdzinās kamolam.
Pirmais @Rigassatiksme_ logo simbolizēja gliemezi, kas atbilst realitātei. Bet ko simbolizē jaunais logo? Es ceru, ka kamolā tinējus un adītājas tramvajā. pic.twitter.com/DIE8LrzpB9
— lolita tomsone 💛💙 (@lolifish) February 20, 2024
Tāds vienkāršs tests. Ja jūsu logo grafiskā zīme labāk izsaka cita uzņēmuma ideju, tad priekš jums tā ir slikta izvēle. Ar sveicieniem @Rigassatiksme_ pic.twitter.com/HJVywTvLvO
— Krišjānis Papiņš (@Krishjan) February 20, 2024
Kāds cits norāda, ka tas atgādina kompānijas 2003. gadā iemiesoto vizuālo tēlu.
Es nodomāju, ka šis ir kāda atsauce uz 2003. gada logo, bet tad video beidzās. pic.twitter.com/0VbQyZIoLw
— vides nepieejamības departaments (@nibures) February 20, 2024
"Viss ir bezgala bēdīgi, pavirši, neprofesionāli – identitāte, fonti, zīmola esence (DNS), stāsts un arī kā viss pasniegts," kritisku piezīmi paudis dizaina un zīmolvedības aģentūras IGLOO līdzdibinātājs Zigurds Zaķis
Powered by: “Bēdīgu dziesmiņu dziedam mēs, kas gan mums palīdzēt spēēēs ... ” no bērnības Tonton-raidījuma. Ja tas ir taisnība (izskatās, ka ir, diemžēl), viss ir bezgala bēdīgi, pavirši, neprofesionāli – identitāte, fonti, zīmola esence (DNS), stāsts un arī kā viss pasniegts. https://t.co/gKcQXUZiYG
— Zigurds Zakis (@zz_zigurds) February 20, 2024