"Latvijas Gada auto 2024" apbalvošanas ceremonija
Konkursā "Gada auto", kas šogad atzīmē 25. gadadienu, pārliecinoši uzvarējis "Nissan X-Trail", otrajā un trešajā vietā atstājot "Renault Austral" un ...
"Gada auto" titulu izcīna "Nissan X-Trail"
Konkursā "Gada auto", kas šogad atzīmē 25. gadadienu, pārliecinoši uzvarējis "Nissan X-Trail", otrajā un trešajā vietā atstājot "Renault Austral" un "Hyundai Ioniq 6".
Ja iepriekšējos gados bija gadījumi, kad uzvarētājam bija vien minimāls punktu pārsvars vai pat diviem pretendentiem pilnīgi vienāds, tad šogad viss ir skaidri un nepārprotami - "Nissan X-Trail" žūrijas 14 locekļu acīs bijis neapstrīdams favorīts un uzvarējis ar lielu atrāvienu.
Uzvaras recepte
Ar ko tad jaunais "Nissan X-Trail" ir tik īpašs, ka ieguva gan galveno balvu, gan Inovācijas balvu? Laikam jau ar to, ka spējis sevī apvienot jaunākās tehnoloģijas, vienlaikus nezaudējot ierasto praktiskumu. Iekāpjot šajā auto, pirmajā mirklī liekas, ka tas nu gan laikam domāts tikai šosejai - pārāk jau komfortabls, plašs un "limuzīnīgs". Turklāt vēl hibrīds, pie tam diezgan īpatnējs: ja parasti hibrīdos elektromotors tikai piepalīdz galvenās lomas izpildītājam iekšdedzes dzinējam, tad te viss ir otrādi - iekšdedzes dzinēja uzdevums ir apgādāt ar enerģiju elektromotoru, kas dzen uz priekšu automobili. Iznākumā mašīnas gaita ir kā elektromobilim ar tam raksturīgo dinamiku un stabilitāti. Varētu domāt, ka šādam auto varētu rasties problēmas, bezceļu apstākļos, taču tā tas nav - ar smilšainiem pakalniem tas tiek galā negaidīti labi un šajā ziņā nav zaudējis itin neko no mums jau zināmajām "X-Trail" īpašībām. Vārdu sakot, teju vai ideāls auto Latvijas apstākļiem.
Ja nu tomēr vajag piesaukt arī kādus trūkumus, tad var pieminēt cenu, jo puslīdz labā komplektācijā zem 40 000 eiro robežas palīst neizdosies, bet pilnpiedziņas versijā "X-Trail" maksā no 42 000 eiro uz augšu. Tīri subjektīvi mazliet neveikls likās interjera dizains ar viduskonsolē uzkabināto displeju, taču pieļauju, ka šāds iespaids man radās tādēļ, ka testa auto bija dzeltena salona apdare, bet tumšā salonā melnā "tāfele" tik ļoti nedurtos acīs.
“Latvijas Gada auto 2024” nominētie auto
7. decembrī, apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto iegūs titulu “Latvijas Gada auto 2024”. Šogad tiks piešķirtas 10 balvas papildus ...
Pārsteigumi un ne pārāk
Par to, ka otrajā vietā palika "Renault Austral", brīnīties nevajadzētu - ļoti simpātisks un praktisks krosovers par saprātīgu cenu, kas tam noteikti ļaus atrast ne vienu vien pircēju arī Latvijā. Toties pārsteigums varētu būt "Hyundai Ioniq 6" trešā vieta (plus vēl arī uzvara uzvara elektroauto nominācijā), jo šis nu reiz ir auto, par kuru domas radikāli atšķiras. Vieniem tā dizains riebjas, bet citiem patīk, taču te jāpatur prātā, ka auto zemei pieplacinātais siluets un tā īpatnējā forma spēlē ļoti lielu lomu enerģijas ekonomijā un ar vienu uzlādi nobraucamās distances palielināšanā. Un šī distance "Ioniq 6" ir diezgan iespaidīga - teorijā pat līdz 600 kilometriem, kas reālajā dzīvē nozīmē diezgan drošus 400 kilometrus "ar astīti". Plus vēl auto ir ļoti komfortabls un sportisks. Pie mīnusiem var pieskaitīt to, ka auto ir zems, kas Latvijas apstākļos, it īpaši ziemā, nav diez ko labi, arī cena ir paaugsta - pat ar valsts subsīdīju neko lētāk par 53 000 eiro nebūs.
Pārsteigums noteikti nav modernizāciju piedzīvojušā "Porsche Cayenne" uzvara nominācijās "Sportiskākais auto" un "Premium auto" - te pat īsti nav ko piebilst, jo šis auto komentārus neprasa. Tāpat izbrīnu neizraisa tas, ka cīņā par dizaina balvu dominēja franču autobūvētāji un beigās uzvaras lauri tika "Peugeot 508", kas aiz sevis atstāja "Peugeot 408" un jau pieminēto 'Hyundai Ioniq 6".
Toties zināms pārsteigums bija prestižāks "Tautas simpātijas" balvas ieguvējs: ja līdz šim parasti tā tika kādam no "premium" klases automobiļiem, kas zināmā mērā iemiesoja tādu kā sapņu auto, pie kura lemts tikt vien retajiem, tad šoreiz notika lokāla mēroga brīnums un tautas balsojumā vinnēja "Dacia Duster Extreme". Tātad sapņi zaudēja vienkāršībai un praktiskumam. Var pat teikt, ka uzvarēja īsts tautas auto, jo "Duster" latvieši pērk ļoti labprāt, turklāt pēc modernizācijas un logotipa nomaiņas šis auto patiešām ir kļuvis ievērojami izskatīgāks. Bet to, ka tas nav dārgs un ir Latvijas ceļiem piemērots, mēs jau zinājām iepriekš. "Dacia", starp citu, tika vēl viena balva, jo septiņvietīgo "Jogger Extreme" žūrija atzina par gada ģimenes auto.