foto: Publicitātes foto
Taupi laiku iepērkoties – moderni knifiņi, kas ikdienas iepirkšanos padarīs ātrāku un patīkamāku
Viedierīcēs iepirkšanās notiek, izmantojot "Rimi" e-lietotni. Kopumā mūsdienu lielveikali piedāvā virkni alternatīvu, digitālu risinājumu, kas palīdz ietaupīt gan naudu, gan laiku.
Bizness un ekonomika
2023. gada 8. decembris, 12:22

Taupi laiku iepērkoties – moderni knifiņi, kas ikdienas iepirkšanos padarīs ātrāku un patīkamāku

Jauns.lv

Iepirkšanās var būt lēns, laiku, spēku un nervus patērējošs process, kura pamatā ir stāvēšana rindās un akciju piedāvājumu meklēšana vai arī tā var būt ērta, patīkama un gandarījumu sniedzoša nodarbe, kura neizsit no ritma un nezog ikdienas dzīvesprieku. Šī krasā atšķirība ir atkarīga no tā, cik labi pircēji pārzina modernās tehnoloģijas. Skaidrs gan ir viens – mūsdienīgs lielveikals piedāvā lērumu plaši pieejamu rīku, kas ļauj ietaupīt gan laiku, gan naudu.

Pulkstenis rāda 18:37, jūs esat padsmitais cilvēks lielveikala rindā, kura kā siena nocietināta ar pārpildītiem pārtikas groziem un ratiem, paskatoties pa labi un pa kreisi, jūs saprotat, ka ātrāku variantu, kā vienkārši izstāvēt rindu – nav.

Mājās ieradīsieties pēc grūtas, iespējams, ieilgušas darbadienas, kuras noslēgumā brīvo laiku vēl vairāk saīsinās ikdienišķi, neatliekami mājsaimniecības darbi.

Domājams, šādā vai krietni līdzīgā situācijā ir pabijis vairums no mums, negribīgi samierinoties ar to kā normālu, nekoriģējamu ikdienas plūsmu.

Taču ir savādi apzināties, ka laikmetā, kad koncepts – iepirkšanās internetā jau sen nav nekāds jaunums, sagādājot pārtiku, mēs turpinām piekopt tos pašus ikdienas iepirkšanās paradumus, kādus cilvēki piekopa laikā, kad digitālie risinājumi vēl nebija pie horizonta.

Jā – alternatīvi, ērti un ekonomiski risinājumi pārtikas sagādāšanai mūsdienīgos lielveikalos jau sen ir pieejami, un ikvienam, kurš novērtē savu laiku, būtu noderīgi par tiem uzzināt vairāk.

Iespēju ērti iepirkties ir vairāk nekā jebkad

Lielveikalu tīkls “Rimi” ir ieviesis ļoti plašu alternatīvu rīku klāstu, kuru sniegtās priekšrocības var kardināli izmainīt iepirkšanās pieredzi.

Vispamanītākā un plašāk lietotā no alternatīvām, domājams, būs pašapkalpošanās kases. Kā pirmie tās apguva jaunāka gadagājuma pircēji, taču nu jau pie kasēm-robotiem ikdienā ir manāmi visdažādākie cilvēki.

Šo kasu darbības princips arī ir itin vienkāršs – pircējs atnāk ar grozu un, izmantojot virsmā iestrādāto skeneri, skenē pirkšanai izvēlēto produktu svītru kodus.

foto: Publicitātes foto
Pašapkalpošanās kases ir populārākais no alternatīviem iepirkšanās procesa risinājumiem.

Ja nepieciešams – sveramu produktu, augļu, dārzeņu, konditorejas u.c. preču ievadīšanai var izmantot plašo skārienjutīgo ekrānu.

Pirmajās reizēs process var šķist grūtāks, taču pēc zināma laika jūsu prasmes ātri un efektīvi noskenēt preces novērtēs arī pieredzes bagātākie pārdevēji!

Kāds no viņiem arī vienmēr būs tuvumā, lai palīdzētu grūtākā brīdī, kad kāda prece negrib padoties skenēšanai vai aparātā parādās paziņojums, ka nepieciešams sagaidīt konsultantu.

Pats būtiskākais – šīs kases veikalos ietaupa vietu un – to skaita dēļ – arī laiku. Domājams, ikviens būs ievērojis, ka rinda uz pašapkalpošanās kasu zonu plūst raitāk nekā rinda pie parastās kases.

Mazāk pamanāma un izmantota lieta – tā saucamie pašapkalpošanās skeneri. Galvenais ieguvums –  pilnībā autonoms iepirkšanās process un īsāks laiks pie pašapkalpošanās kases, jo produktus tie ļauj ērti saskenēt jau brīdī, kad tos pievieno grozam.

Turklāt ir iespēja piedzīvot arī ko patiesi neierastu veikala apstākļos! Proti – preces noskenēt un uzreiz likt savā iepirkumu somā, bez vajadzības pie kases to visu vēlreiz pārcilāt. Tas ir ērti arī pie apjomīgiem pirkumiem – nav vajadzības kraut ārā visus iepirkumu ratus.

foto: Publicitātes foto
Pašapkalpošanās skeneri ir atrodami veikalos, netālu no kasu zonas.

Papildus praktiskie bonusi: iepirkšanās laikā skenerī vari redzēt aktuālo pirkumu groza summu.

“Pie skeneru kasēm parasti ir mazāk pircēju un arī ja esi atnācis līdz kasu zonai ar “klasisko” iepirkšanās metodi, tad pie pašām kasēm vari paņemt skeneri un ātri saskenēt visas savas preces, lai negaidītu rindā uz citām kasēm,” iesaka “Rimi” pārstāve Inga Bite.

E-veikals – taupi laiku un iepērcies attālināti

Tiem, kuri dod priekšroku maksimāli attālinātai un automatizētai pieejai noderēs “Rimi” e-veikals. Ideja šeit gaužām vienkārša, taču noderīga un pievilcīga jebkuram, kurš novērtē savu laiku un enerģiju – preces vienkārši var pasūtīt, sagaidot piegādi uz mājām, vai arī patstāvīgi saņemt speciāli jums atlasītu pirkumu grozu “Rimi” veikalā.

Arī e-veikala izmantošanai ir augšupejoša tendence. “Tas ko redzam, ka dažādās dienās ir dažāda lietošanas vajadzības. Nedēļas nogalēs biežāk izmanto “Rimi Drive” preču saņemšanas iespēju; darbadienās – e-veikala piegādes uz mājām. Mums ir dažādas iniciatīvas šiem saņemšanas veidiem – ir kodi, speciālās atlaides un īpašie piedāvājumi, ko lietotāji arī novērtē un izmanto,” skaidro Inga Bite.

E-veikala apmeklētāja profils – 25-45 gadi, tie, kas seko līdzi akcijām, labākajiem piedāvājumiem, pārsvarā sievietes. Kopš pavasara Rimi e-veikala apmeklētāju skaits ir audzis par 30%.

foto: Publicitātes foto
Viedierīcēs iepirkšanās notiek, izmantojot "Rimi" e-lietotni. Kopumā mūsdienu lielveikali piedāvā virkni alternatīvu, digitālu risinājumu, kas palīdz ietaupīt gan naudu, gan laiku.

Viss izdarāms arī Rimi lietotnē

Ir arī padomāts par tiem, kuri negrib veikalā meklēt šos pašapkalpošanās skenerus un dod priekšroku darbam ar viedtālruni.

Izrādās, mūsdienās tas ir pietiekami vieds, lai komunicētu un saprastos arī ar tikpat viedu lielveikalu.

Skenēšana ar telefonu faktiski identisks risinājums pašapkalpošanās skeneriem, tikai preču skenēšanai attiecīgi tiek izmantots viedtālrunis, kurā ir instalēta “Rimi” lietotne.

foto: Publicitātes foto
Izmantojot "Rimi" e-lietotni, iespējams ar viedtālruni skenēt pirkšanai izvēlētos produktus.

Papildu ērtība – skenējot ar telefonu, ir iespēja vienlaikus izmantot “Rimi” lietotnē pieejamo Digitālo iepirkumu sarakstu. Turklāt lietotnē ir pieejama informācija par visiem aktuālajiem akciju piedāvājumiem un tā darbojas arī kā elektroniskā Mans Rimi karte.

Preču skenēšana ar viedtālruņiem vēl ir samērā maz izmantota metode. To galvenokārt izmanto gados jaunāki pircēji, liecina “Rimi” novērojumi.

Interesanti, ka igauņi ir aktīvākie “Skenē ar telefonu” funkcijas lietotāji. Latvija ir otrajā vietā un Lietuvas “Rimi” klienti ieņem trešo vietu.

Kopumā “Rimi” novēro, ka pašapkalpošanās īpatsvars ar katru gadu pieaug.

Aktuālākie dati liecina, ka “Rimi” veikalos Latvijā 40% gadījumu pircēji izmanto kādu no pašapkalpošanās iespējām, turklāt pēdējo mēnešu laikā īpaši pieaug “Skenē ar telefonu” lietotāju skaits.

Taču joprojām ir daļa pircēju, kas labprāt izvēlas tiešo komunikāciju ar kasieri un apkalpošanu tradicionālajā kasē.

Salīdzinājumam, piemēram, Igaunijā Skenē ar telefonu, un veikalā pieejamos skenerus izmanto 15% pircēju, 30% izmanto pašapkalpošanās kases, savukārt regulārajās kasēs iepērkas 55% klientu, kamēr Latvijā regulārajās kasēs iepērkas apmēram 60% klientu.

Pieaugot klientu interesei par dažādiem pašapkalpošanās risinājumiem, šī gada septembrī “Rimi” noslēdza nozīmīgu posmu veikalu attīstībā – visos vairāk nekā 130 “Rimi” veikalos Latvijā ir pieejamas pašapkalpošanās kases. Tāpat tiek paplašināts arī to veikalu klāsts, kuros pieejama funkcija “Skenē ar telefonu” un šobrīd tā pieejama jau 44 veikalos.