"LTG Link": vilciens no Viļņas uz Rīgu varētu sākt kursēt šī gada beigās
foto: Sintija Zandersone/LETA
Tūrisms

"LTG Link": vilciens no Viļņas uz Rīgu varētu sākt kursēt šī gada beigās

Jauns.lv/LETA

Lietuvas valsts pasažieru vilcienu operators "LTG Link" šī gada ziemā plāno pasažieriem piedāvāt jaunu starptautisku dzelzceļa savienojumu ar Latviju, pirmais vilciens no Viļņas uz Rīgu varētu sākt kursēt šī gada 27.decembrī, pavēstīja Lietuvas valsts dzelzceļa grupas "Lietuvos geležinkeliai" pārstāvji.

Dzelzceļa pārstāvji norāda, ka vilcieni, kas nodrošinās starptautisko savienojumu, kursēs pa tiešo maršrutu Viļņa-Kaišadore-Šauļi-Jonišķi-Jelgava-Rīga.

Tāpat dzelzceļa pārstāvji atzīmē, ka brauciens uz Rīgu caur Šauļiem un Jelgavu būs ātrāks nekā citas alternatīvas, un tādējādi šī maršruta vilcieni būs ērti pieejami gan abu galvaspilsētu iedzīvotājiem, gan pasažieriem, kas dodas uz vai no citām Lietuvas un Latvijas pilsētām.

"LTG Link" vadītāja pienākumu izpildītājs Ģedimins Šečkus piebilst, ka "LTG Link" piedāvā savienojumu arī starp Viļņu un Varšavu, tādēļ pasažieri no Rīgas ar vilcienu varēs aizbraukt arī uz citām Eiropas galvaspilsētām.

Savukārt Lietuvas satiksmes un komunikāciju ministra vietniece Loreta Maskaļoviene skaidro, ka pasažieru vilciens, kas savienos Lietuvas un Latvijas galvaspilsētas, ir Baltijas valstu transporta ministru un premjerministru šogad panāktās vienošanās rezultāts.

"Mēs ceram, ka nākotnē to papildinās savienojums ar Tallinu, un pēc "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas izbūves mēs varēsim ceļot pie kaimiņiem vēl ātrāk un ērtāk," papildina Maskaļoviene.

"LTG Link" patlaban veic sagatavošanās darbus jaunā maršruta izveidei un ir parakstījis līgumu ar VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu. Tāpat "LTG Link" ir vērsies atbildīgajās Latvijas un Eiropas institūcijās, lai saņemtu nepieciešamās atļaujas starptautisko maršrutu apkalpošanai Latvijas teritorijā, kā arī tiek risināti atlikušie jaunā maršruta organizēšanas jautājumi, kas saistīti ar atbilstību Latvijas dzelzceļu piemērotajām prasībām un pakalpojumu paketes izstrādi klientiem.

LETA jau rakstīja, ka šogad trīs Baltijas valstu ministru līmenī noslēgta vienošanās par pasažieru vilcienu satiksmi starp Viļņu, Rīgu un Tallinu, līdz tiek pabeigta Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līnija "Rail Baltica".

Sarunas par visu trīs Baltijas valstu galvaspilsētu savienošanu ar pasažieru vilcienu maršrutiem aktualizējās jau 2021.gada septembrī, kad, atzīmējot Eiropas dzelzceļa gadu, no Tallinas caur Rīgu uz Viļņu devās Baltijas valstu ekspresis. Tajā satikās tā laika ministri, Baltijas valstu dzelzceļa nozares un Eiropas Komisijas pārstāvji, kā arī "Rail Baltica" ieviesēji.

Jau ziņots, ka Lietuvas valsts dzelzceļa grupas "Lietuvos geležinkeliai" peļņa pērn sarukusi līdz 1,2 miljoniem eiro salīdzinājumā ar 23,5 miljonu eiro peļņu 2021.gadā. Savukārt "Lietuvos geležinkeliai" ieņēmumi pērn bija 434,1 miljons eiro, kas ir par 6,7% mazāk nekā 2021.gadā.

"Lietuvos geležinkeliai" grupā ietilpst uzņēmums "LTG Infra", kas pārvalda dzelzceļu tīklu, pasažieru pārvadājumu uzņēmums "LTG Link", kravu pārvadājumu kompānija "LTG Cargo" un citi uzņēmumi.