"Microsoft" pārņem "Activision Blizzard"
foto: ZUMAPRESS.com
"Activision Blizzard" un "Microsoft" logotipi
Auto un tehnoloģijas

"Microsoft" pārņem "Activision Blizzard"

Jauns.lv/LETA

Datorprogrammatūru kompānija "Microsoft" piektdien pabeidza videospēļu izstrādātāja "Activision Blizzard" iegādes darījumu, kura summa ir 69 miljardi ASV dolāru (65 miljardi eiro), paziņoja "Microsoft". Tas notika dažas stundas pēc tam, kad "Microsoft" saņēma Lielbritānijas konkurences regulatora atļauju īstenot darījumu.

Lielbritānijas Konkurences un tirgu pārvalde (CMA) atļāva "Microsoft" iegādāties spēļu "Call of Duty" un "Candy Crush" izstrādātāju, tomēr izvirzīja nosacījumus.

Tie paredz, ka  "Microsoft" neiegādājas mākoņdatošanas tiesības esošajām "Activision" datorspēlēm un konsoļu spēlēm vai arī jaunām spēlēm, kuras "Activision" izdos nākamajos 15 gados, taču tas neattiecas uz Eiropas Ekonomikas zonu. Konkurences uzraugs secināja, ka tas ļaus "saglabāt konkurētspējīgas cenas un labākus pakalpojumus".

Šīs tiesības uz 15 gadiem tiks nodotas Francijas videospēļu izstrādātājam "Ubisoft Entertainment", pirms "Microsoft" iegādāsies "Activision".

Pērn janvārī "Microsoft" paziņoja, ka par 69 miljardiem dolāru iegādāsies pēc ieņēmumiem pasaulē trešo lielāko videospēļu kompāniju "Activision Blizzard". Tomēr darījumu kavēja dažādu regulatoru iebildumi, arī no ASV atbildīgajām iestādēm.

Eiropas Savienība "Microsoft" un "Activision" darījumu apstiprināja maijā, bet ASV konkurences uzraugs nesen atteicās no mēģinājuma to bloķēt pēc tam, kad šajā jautājumā zaudēja tiesā.

Nozarē darījums raisīja bažas par iespējamu "Activision" spēļu pieejamību tikai "Xbox" ierīcēs. Tādu bažu dēļ pret darījumu iebilda kompānija "Sony", kas jūlijā vienojās ar "Microsoft", ka arī turpmāk "Call of Duty" būs pieejams tās ierīcēs "PlayStation".

"Microsoft", paziņojot par darījumu, norādīja, ka tas paātrinās uzņēmuma videospēļu biznesa izaugsmi dažādās platformās.

"Activision Blizzard" radītā kara spēļu "Call of Duty" sērija ir viena no pasaulē pieprasītākajām konsoļu spēlēm. Kompānija piedāvā arī, piemēram, "Candy Crush", "Overwatch" un "World of Warcraft".

Tikmēr "Microsoft" portfelī ir tādas iecienītas spēles kā "Minecraft", "Elder Scrolls" un "Fallout". "Microsoft" spēļu pakalpojumam "Game Pass" ir 25 miljoni abonentu.