foto: Publicitātes foto
Lietuvā sākas Baltijā garākā dzelzceļa tilta būvniecība
Ar svinīgu ceremoniju Neres upes krastā, Jonavas rajonā, tika uzsākta Baltijā garākā "Rail Baltica" tilta būvniecība.
Tūrisms
2022. gada 21. jūlijs, 13:40

Lietuvā sākas Baltijā garākā dzelzceļa tilta būvniecība

Jauns.lv

2022. gada 21. jūlijā ar svinīgu ceremoniju Neres upes krastā, Jonavas rajonā, tika uzsākta Baltijā garākā "Rail Baltica" tilta būvniecība.

Simboliskajā celtniecības atklāšanas pasākumā, kas notika netālu no Jonavas, piedalījās augsta līmeņa amatpersonas, tostarp Lietuvas premjerministre Ingrīda Šimonīte, Eiropas Komisijas pārstāvniecības Lietuvā vadītājs Mariuss Vaščega, transporta un sakaru ministrs Mariuss Skuodis, LTG Infra izpilddirektors Karolis Sankovskis, RB Rail AS izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs Agnis Driksna, Jonavas rajona pašvaldības mērs Mindaugs Sinkēvišs, kā arī tilta būvniecības uzņēmuma “Rizzani de Eccher” pārstāvji.

foto: Publicitātes foto
Ar svinīgu ceremoniju Neres upes krastā, Jonavas rajonā, tika uzsākta Baltijā garākā "Rail Baltica" tilta būvniecība.

“Šodien mēs paziņojām par unikāla infrastruktūras objekta celtniecības uzsākšanu "Rail Baltica" ātrgaitas dzelzceļa posmā no Kauņas līdz Latvijas robežai. Mūsu primārais uzdevums savlaicīgi izbūvēt Rail Baltica pamattrasi posmā Kauņa - Rīga drīz pāries aktīvas būvniecības fāzē. Ātrgaitas dzelzceļa savienojums ar Rīgu ir svarīgs ne tikai tūrismam, bet arī abu valstu un visa Baltijas reģiona uzņēmējiem. Tāpat arī būvniecības paātrināšana nozīmē arī mūsu reģiona drošības stiprināšanu, un šobrīd tas attiecas ne tikai uz Baltijas valstīm. Ne velti Eiropas Komisija uzskata "Rail Baltica" par stratēģiski prioritāru projektu,” sacīja Lietuvas satiksmes un sakaru ministrs Mariuss Skuodis.

"Rail Baltica" nacionālā projekta ieviesēja “LTG Infra” izpilddirektors Karolis Sankovskis atzīmēja, ka dzelzceļa tilts pār Neres upi pie Jonavas ir viens no Rail Baltica projekta lielākajiem tehniskajiem un inženiertehniskajiem izaicinājumiem. Tilta garums būs līdz 1,51 km, savukārt augstums – aptuveni 40 metri virs Neres upes un tās ielejas.

Kā šobrīd izskatās "Rail Baltica" būvlaukumā?

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ...

gallery icon

Pār tiltu, kas būs aptuveni 14 metrus plats, tiks izbūvēta Eiropas standarta platuma divsliežu ātrgaitas dzelzceļa līnija. Ņemot vērā tilta atrašanos pilsētas tuvumā, tiks uzstādītas trokšņu barjeras, kā arī izmantoti citi troksni mazinoši risinājumi.

Itālijas uzņēmums “Rizzani de Eccher”, ar kuru publiskā iepirkuma konkursa rezultātā tika noslēgts līgums par tilta būvniecību, būs atbildīgs arī par tilta infrastruktūras, kā arī blakus esošās infrastruktūras izbūvi, tai skaitā meliorācijas sistēmas, elektrības, telekomunikāciju un ūdensvada tīklu izbūvi, tuvējā rajona ceļa remontu, izbūvējot krustojuma posmu.

Līguma vērtība ir aptuveni 64 miljoni eiro (bez PVN).

"Rail Baltica" vajadzībām nojauc Rīgas autoostas peronus

"Rail Baltica" vajadzībām nojauc Rīgas autoostas peronus.

gallery icon

Tiltu pār Neres upi pie Jonavas ir plānots uzbūvēt divarpus gadu laikā. 

Galvenie fakti:

  • Tilta projektu Rail Baltica pamattrases projektēšanas darbu līguma ietvaros izstrādāja uzņēmums “IDOM Consulting, Engineering, Architecture, S.A.U.”
  • Tilts atrodas aptuveni 3,7 kilometrus upes plūsmas virzienā no Jonavas un 31 kilometru no Kauņas.
  • Tas būs garākais tilts ne tikai Lietuvā, bet arī Baltijas valstīs. Neres upes tilta kopējais garums būs 1,51 m, platums 13,9 m, un tas tiks izbūvēts aptuveni 40 m augstumā virs upes un tās ielejas.
  • Ūdenī nebūs neviena tilta balsta. Lielākais attālums starp jaunā tilta balstiem vietā, kur tas šķērsos upi, sasniegs 150 metrus.
  • Celtniecībā būs nepieciešams izmantot nestandarta inženiertehniskos risinājumus, ko ietekmē gan tilta garums, gan augstums, kādā būs jāveic celtniecības darbi. Līdz ar to jau tagad ir skaidrs, ka būs nepieciešams izmantot torņa celtņus un citu speciālo tehniku.
  • Celtniecības darbiem būs nepieciešams 74 000 kubikmetru betona un 11 500 kubikmetru armatūras.
  • Itālijas uzņēmums “Rizzani de Eccher”, kas būvēs dzelzceļa tiltu pār Neres upi, iepriekš ir īstenojis kompleksus infrastruktūras projektus ASV, Kanādā, Lielbritānijā, Turcijā un vairākās Centrālamerikas, Āzijas un Āfrikas valstīs.

"Rail Baltica" ir lielākais dzelzceļa infrastruktūras projekts Baltijas valstu vēsturē, un tā īstenošanas rezultātā tiks izbūvēta elektrificēta Eiropas sliežu platuma dzelzceļa līnija visā "Rail Baltica" trasē, kas savienos Varšavu, Kauņu, Rīgu un Tallinu.

"Rail Baltica" kopējais garums Baltijas valstīs būs 870 km, no tiem 392 km būs Lietuvā, 265 km Latvijā un 213 km Igaunijā.

Nojauc bijušo tirdzniecības centru "Titāniks"

Turpinoties dzelzceļa projekta "Rail Baltica" būvniecības darbiem, pilnsabiedrība "BeReRix" sākusi bijušā tirdzniecības un autostāvvietu kompleksa "Titāniks" nojaukšanu Prāgas ielā 2,informē ...

gallery icon

Svinīgi atklāj "Rail Baltica" dzelzceļa pārvada būvniecību Lāčplēša ielā

Ceturtdien, 2. septembrī tika atklāta "Rail Baltica" dzelzceļa pārvada būvniecība Lāčplēša ielā, Rīgā.

gallery icon