Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: kāpēc jaunais BMW X3 vēl vairāk līdzinās lielajam X5?

Auto ziņas

Jauns.lv

Šodien mūsu ēdienkartē vidējā premium SUV klasika - BMW X3. Jaunākajā versijā un M pakotnē. Te gan ir kas vairāk, un par to turpmāk sīkāk.

BMW X3 modernizācija notika 2021. gada beigās, un, tā kā jaunas iezīmes tika piešķirtas arī tik tikko iznākušajam elektriskajam iX3, to var dēvēt par plānveida operāciju. Vajag - un viss!

“Apspriežot automašīnu ar citiem bieži pamanu, ka runājam par diviem dažādiem BMW modeļiem. Daudziem šķiet, ka tas tak ir X5, tik liels izaudzis X3. Droši vien, ka tas jau ir kompliments,” saka Normunds Avotiņš.

Lielāks gan X3 nav kļuvis, taču lepnāks gan. Daudzviet tas pieejams tikai ar M pakotni standartā, savukārt daļa salona, ieskaitot viduskonsoli aizgūta no jaunākā izlaiduma 3. un 4. sērijas BMW. Pamanāmākā atšķirība ir īsāka pārnesumkārbas svira.

“Jāņem vērā, ka šis ir M pakotnē. Galvenās lietas raksturīgas it visiem. Jaunais virtuālais panelis, lielāks ekrāns ar žestu vadību un ērtāki sēdekļi un vairāk vietas. Pārējā vadība jau pazīstama, un X3 ir ļoti tuvu lielajiem BMW. X1 un X2 tomēr redz, ka tās  mašīnas ir no zemāka plauktiņa, bet te viss ir līmenī.”

Inchcape Motors demoautomašīnai pievienotas arī komforta un inovāciju pakotnes, un pēdējā ietilpst BMW lāzera gaismas. Bez tam X3 tagad pieejami BMW jaunākie vadītāja asistenti, no kuriem daudzi ir bāzes aprīkojums.


“Tad. kad iznāca šī X3 paaudze, uzsvars bija uz vairāk vietas aizmugurē. Traki ērti te nav joprojām, bet vietas ir vairāk. Feisliftā gan mainījušies tikai sīkumi, un mums it atsevišķs klimats.”

Arī trīszonu klimata iekārta standartā ir jaunums, kas X3 ieradies reizē ar "feisliftu".

“Turpinot domu par X3 lielā X5 vietā jāatzīst, ka X3 tomēr ir mazāks un dzinēji arī mazāki. X5 vairāk 6 cilindri, te biežāk 4. Var dabūt arī X3 ar sešiem, bet tad izaug cena. Ir atšķirības arī temperamentā, jo X5 ar vai bez M tomēr ir vairāk sātana, šis ir vairāk ģimenes auto. Komforta režīms ir noklusējumā, un Sport ieslēdz tikai dažreiz.”

Lai gan BMW X3 aprīkots ar pazīstamo un pārbaudītu astoņpakāpju "automātu", var just, ka modernizācijas gaitā notikusi pārprogrammēšana par labu zemākiem izmešiem un par sliktu dinamikai. Ja sagaidāt no X3 BMW cienīgu degsmi, nekas cits neatliek, kā atkal pārslēgties sporta režīmā.

“Jāņem vērā, ka pašlaik pieejamās automašīnās pārsvarā ir benzīna modeļi. 2 l, 4 cilindri turbo, 184 ZS. Mēs esam pieraduši domāt x3 = dīzelis, taču laiki mainās. Skaidrs, ka benzīns tam garšo. Ārpus pilsētas nobraucām ar 9 - 10 l, pilsētā vairāk.”

Taupīt degvielu palīdz gan mierīgāks braukšanas stils, gan nu jau obligātā vieglā hibrīda iekārta un tai pieskaņotais Eco režīms, kurā jaunais BMW X3 ļoti glīti ripo pa šoseju.

“Kur X3 ir tiešām spēcīgs, tas ir komforts. Mums ir 20 collu rati, bet nekāda kratīšanās nav manāma. Auto labi klausa stūrei. Tomēr man ir ieteikums. Ja šajā formātā gribat dzīvīgāku auto, ņemiet X4.”

Lai gan šie X modeļi tēsti no viena koka, atšķiras ne tikai virsbūves un raksturi, bet pat sēdpozīcijas.

“Kas jāņem vērā, īpatnēja sēdpzocīja. Varbūt pārsteigs klasiskās ģeometrijas piekritējus, bet jaunais X3 taisīts kā pirmais X dzīvē.”

X3 sēdēšana ar nodomu iekārtota it kā augstāk, no sērijas "augstāk sēžu - tālāk redzu".

“Jaunajam X3 pārsegā ir divas kantes, un viena tieši acu priekšā kā tādam veco laiku itāļu sporta auto.”

Secinājumi

Tāds nu ir tas visjaunākais BMW X3. Uz ielas to var atpazīt pēc zīmīgas formas pakaļējiem lukturiem. Citiem BMW tādu nav. Automašīna ir labā izmērā, pieņemamā cenā, un ir uz vietas. Vēl labi, ka nav no jauna jāmācās lietot automašīnu. Salonā un pie stūres viss kā parasti BMW.