Kā interneta veikalā samazināt klientu pamesto grozu skaitu?
Pircēji vēlas par pirkumiem internetā norēķināties ātrāk un ērtāk, tomēr vairāki pētījumi atklāj acīmredzamu tendenci - vairāk nekā puse vai pat divi no trīs pirkuma groziem tiek pamesti neapmaksāti. Universālā maksājumu pieņemšanas risinājuma Klix ekspertu komanda sagatavojusi apskatu par to, kā komersantiem iespējams palielināt pārdošanas apjomus interneta veikalos, panākot, ka lielāka daļa klientu pabeidz iesākto pirkumu.
Kāpēc pircēji nepabeidz pirkumus?
Viens no iemesliem, kāpēc pircējs izvēlas tomēr neiegādāties nolūkoto preci, ir prasība pirms pirkuma veikšanas reģistrēties tirgotāja mājaslapā. Tas var nebūt ērti, ja tur esošās preces nav jāiegādājas bieži. Kā arī klients var negribēt izpaust savus personas datus vai vienkārši nevēlas tam atvelēt savu laiku, kā arī saņemt e-pastus no šī uzņēmuma. Klix izpētīja, ka no visiem nepabeigtajiem maksājumiem ap 20 – 30 % gadījumos iemesls ir obligātā prasība reģistrēties.
Otrkārt, brīdī, kad klients ir gatavs samaksāt par pirkumu, interneta veikals nepiedāvā norēķināties ar klientam ērtāko maksājumu metodi. Piemēram, visbiežākā metode, ko piedāvā interneta veikali ir ievadīt maksājumu kartes numuru, vārdu, uzvārdu, derīguma termiņu un drošības kodu. Ja maksājumu karte tajā brīdī nav blakus, iepirkumu grozs paliek neizpirkts, un pircējs dodas pie cita tirgotāja, kur konkrētā prece ir pieejama, un ir iespējams norēķināties ērtākā veidā.
Treškārt, vēl viens būtisks iemesls nepabeigtam maksājumam – pirkuma gala cena ir pārāk augsta jeb par to jāmaksā vairāk, nekā plānots. Tas īpaši attiecas uz situācijām, kad ir vēlme iegādāties vairākas preces. Lielākoties pircēji nerēķina, cik viss kopā varētu izmaksāt. Taču, kad nonāk līdz pirkuma noformēšanai un maksājumam, ieraugot gala cenu, aizdomājas. Tajā brīdī pircēji sāk šaubīties, nereti nonākot pie lēmuma preci nopirkt kaut kad vēlāk vai arī neiegādāties to vispār.
Protams, ir vēl daudz citu iemeslu, kāpēc pircējs nepabeidz maksājumu un preci neiegādājas, taču šie trīs augstāk minētie dominē klientu aptaujās. Tieši tāpēc Citadele bankas paspārnē tika radīts unikālais maksājumu pieņemšanas risinājums Klix, kas palīdz tirgotājiem interneta vidē palielināt pārdošanas apjomus, kā arī klientiem mazināt pirkuma noformēšanas un iegādes šķēršļus. Klix risinājumu savos interneta veikalos ieviesuši jau vairāk nekā 500 tirgotāji visā Baltijā. Apmaksa ar Klix pieejama tādos uzņēmumoskā airBaltic, Pasažieru vilciens, RD Electronics, Mobilly, kā arī lielā daudzumā nišas veikalos, piemēram, Jahonts, Mēness aptieka un daudzos citos.
Četras Klix funkcijas, kas ļaus noformēt pirkumu dažu sekunžu laikā
Klix risina visus trīs iepriekš minētos izaicinājumus, kas attiecas uz maksājuma veikšanu, kā arī palīdz tirgotājam būtiski samazināt nepabeigto darījumu skaitu, piedāvājot četras funkcijas.
Klix Pay by card – karšu maksājumi (Visa, Mastercard) un pirkuma apstiprināšana, vienkārši ievadot telefona numuru, ja klients jau iepriekš veicis apmaksu ar Klix. Jauniem Klix lietotājiem vienreiz jāveic pirkums, reģistrējot Klix savus datus, un nākamreiz tajā pašā veikalā un visos citos, kur integrēts Klix, jau var norēķināties, ievadot tikai telefona numuru.
Multilink – risinājums, kas ļauj ar vienu integrāciju nodrošināt maksājumus ar visu lielāko Baltijas banku internetbankām. Tas ir viens no klientu pieprasītākajiem un iecienītākajiem apmaksas veidiem, jo nepieciešams tikai telefons, kurā apstiprināt pirkumu ar savas bankas verifikācijas rīku – MobileScan, Smart ID u.c.
Klix Pay Later – tiešsaistes aizdevuma noformēšanas rīks, kas ir preču un pakalpojumu iegāde pēc principa “pērc tagad, maksā vēlāk”. E-komercijas vietnēs, kur integrēts Klix Pay Later, pircēji var izvēlēties, kādā veidā apmaksāt savu pirkumu grozu – maksāt tūlīt vai sadalīt pirkuma summu, pilnu aizdevuma atmaksu veicot 36 mēnešu laikā, vai veikt pilnu atmaksu viena, trīs vai sešu mēnešu laikā bez pārmaksas. Tirgotājs vai pakalpojumu sniedzējs samaksu par pārdoto saņem uzreiz, jo mirklī, kad klients izvēlas maksāt, izmantojot aizdevumu, Klix Pay Later pāris desmitu sekunžu laikā pircējam piedāvā personalizētus vairākus aizdevumu piedāvājumus no dažādiem aizdevējiem (Citadele banka, Vizia, Lateko). Klientam atliek ievadīt pamatinformāciju par sevi un beigās izvēlēties sev tīkamāko apmaksas variantu .
Klix Quick Checkout – apmaksa, apstiprinot pirkumu Klix.app lietotnē, kurā klients jau ir pievienojis savu maksājumu karti. Klix Quick Checkout radīts ar mērķi atvieglot klientiem tieši to daļu, kas saistīta ar savas kontaktinformācijas, piegādes un maksāšanas veida norādīšanu. Klix lietotne pircējiem ir pieejama gan Android, gan iOS ierīcēm.
Klix ieviešana un izmantošana ir komersantiem draudzīga
Ja pircējam Klix uzstādīšanai un lietošanai nevajadzētu sagādāt nekādas problēmas, tad ar tirgotājiem ir līdzīgi - ieviešana ir salīdzinoši vienkārša un ātra. Ja tirgotājs lieto kādu no populārākajām e-komercijas platformām, piemēram, Shopify, Mozello, Woocommerce, Magento, OpenCart, PrestaShop, tad risinājuma ieviešana notiek pēc “plug & play” principa, kas nozīmē, ka Klix uzreiz var sākt lietot. Ja izmanto kādus savam e-komercijas biznesam pielāgotākus risinājumus, tad integrāciju palīdzēs veikt atsaucīgā Klix atbalsta komanda.
Klix mājaslapā ir pieejami dažādi ieteikumi, padomi un tehniskais atbalsts, kā šo procesu tirgotājam padarīt pēc iespējas ātrāku un vienkāršāku.
Uzzini vairāk par Klix https://klix.app/.
Reklāmas raksts tapis sadarbībā ar Klix