Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: 400 zirgspēku plus quattro. Jaudas piedzīvojums ar jauno Audi RS3

Auto ziņas

Jauns.lv

Kā zināms , ir trīs veidu Audi - katrai dienai, katrai sportiskai dienai un Audi ļoti sportiskai ikdienai. Tie ir Audi RS. Tās ir retas, ekskluzīvas, ātras un ļoti baudāmas automašīnas. Šoreiz TV Autoziņas viesojas Biķernieku trasē, lai iepazīties ar dažiem RS tuvāk, tostarp arī jauno Audi RS3.

Mežonīgākais no visiem Audi A3 tagad kļuvis pavisam mežonīgs - 400 zirgspēku, 3,8 sekundes līdz "simtam" un īpašs RS Torque režīms, kas ļauj novadīt visu dzinēja griezi uz pakaļējiem riteņiem un... driftēt! [te ir rupnīcas video]

Līdz īstam driftam Biķerniekos gan netikām, taču Autojuta braukšanas akadēmijas vadībā Audi RS3 iespējas izgaismojās gluži labi.

“Leģendārais 2,5 litru dzinējs rāda visas savas iespējas. Transmisija ir fantastiska. Šie faktori padara šo modeli ārkārtīgi pievilcīgu jaunākai auditorijai,” stāsta Vitauts Šveds, Audi driving academy by Autojuta vadītājs.

Ne velti Audi speci no Kauņas izvēlējušies spilgtākās Audi RS3 krāsas. Tas ir automobilis braucējiem, kas tiešām vēlas tikt pamanīti. 

“Audi RS3 ir atradums tiiem, kam patīk jaudīgas, ātras, bet kompaktas automašīnas. Tiem, kam liela jauda nenāk komplektā ar milzu izmēriem. RS3 ir viena vai divu cilvēku auto. Aizmugurē vieta, protams, ir tomēr tā ir mašīna vienam. Ikdienā mums jārēķinās ar citu vajadzībām, bet iekāpjot Audi RS3 tu esi uzkāpis uz superbaika, jo paliec tikai tu un Mašīna,” piebilst Normunds Avotiņš.

“Viņš ir viegls, ātrs, saprotami gabarīti. Plašs pircēju loks un pievilcīga cena,” apgalvo Ilgvars Ļubka, Audi zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā.

RS3 ir ūberjaudīgo Audi sākuma modelis, kas maksā pusi no lielo RS cenas, sākot ar kādiem 60 000 eiro. Un kā ar ikvienu RS, ar to var droši braukt katru dienu.

“Parasti tie ir visaizraujošākie, visinteresantākie un pārsteidzošākie auto katrai dienai.”

“Audi pazinējus nepiemuļķosiet, bet cilvēks parastais paskatījies uz abām mašīnām, brīnīsies vai tas maz atšķiras, un kāpēc viens ir 3, bet otrs 4? Te nu jautājums, vai RS3 sedans nav iekāpis kādreizējā RS4 sedana teritorijā?”

“Audi RS3 sedans noteikti ir solis RS4 virzienā.”

“Mēs esam sedanu tirgus. Forma mūsu cilvēkiem patīk. Tas veicina pārdošanu, un to redz no parastā A3 pārdošanas.”

“Vecajos laikos, kad Audi RS4 bija 8 cilindri, nebūtu jautājumu, kurš te ir galvenais. Bet tagad cilindri skaits atšķiras tikai par vienu, jauda ir pietiekama, auto ir audzis visos izmēros, un tam ir ekstras, kas to padara līdzvērtīgu lielajiem RS. Jaunais RS3 iegājis jaunā līmenī, un mums tas patīk.”

Un izrādās, ka mēs neesam vienīgie. 

“Klientiem patīk, mums ir daudz pasūtījumu kā pre sales.”

Jaunajam Audi RS3 ir tikai par 50 zirgspēkiem mazāk kā RS4, turklāt to ražo tikai kā Avant jeb universāli. Ja ar 400 zirgiem šķiet par maz, laipni lūdzam Renn Sport augstākajā līgā. Superavantam Audi RS6 ir 8 cilindri, 2 turbokompresori un 600 zirgspēki!

Gandrīz tikpat ir Porsche Taycan radiniekam, elektriskajam Audi e tron GT. Nez, kurš ir ātrāks?

RS6 launch - control jeb palaišanas sistēmas starta brīdī burtiski tin asfaltu uz riteņiem, un "izpogā" bateriju nesēju.

“Nevar noliegt, ka iekšdedzes motoriem ir savs šarms, ne par velti ir t.s. benzīngalvas.”

Bet vēl pēc pāris startiem paātrinājums izlīdzinās. Droši vien uzsilusi e tron baterija, kas tagad dod elektromotoriem pilnu jaudu. Kas reiz pamēģinājis, no elektrības vaļā netiek.

“Tie cilvēki, kas braukuši ar elektromobili divas nedēļas, ar grūtībām pārsēžas atpakaļ uz iekšdedzes auto.”

Lai cik suģestējoši ir V8 jaudas izvirdumi, arī Audi Sport un RS nākotne pamazām sāk izskatīties elektriska.

“Domāju, ka akceptēsim, sapratīsim labāk, tehnoloģijas ļaus mums izbaudīt jaunas lietas. Būs jaunas pieredzes blakus skaņai nāks jaunas sajūtas.”

Bet pagaidām Audi Sport ielas modeļu elitē valda benzīna spēks. Bez jaunā RS5 tur pieejami vēl septiņi īpašie modeļi, ieskaitot krosoveru RS Q8. Ja tādi aparāti ir pa spēkam, ir no kā izvēlēties!