Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: ko spēj Porsche Taycan

Jauns.lv

Kopš pirmās iepazīšanās ar fantastisko elektromobili Porsche Taycan pagājuši gandrīz divi gadi. Īstais laiks noskaidrot, kā tad bezizmešu sporta mašīnai šajā laikā klājies?

“Pirmo reizi braucot ar Taycan bija mute vaļā par visu, ko un kā tas auto dara. Tagad esam apraduši ar tā eksistences faktu. Tomēr pastāvīgā jaudas sajūta ir šeit. Un ir vienalga, vai te 500 vai 600 ZS, te ir kādi 530, bet ir skaidrs, ka Taycan ir jaudīgs automobilis,” stāsta Normunds Avotiņš.

Izrādās, ka tas ir ne vien jaudīgs, bet arī apskaužami veiksmīgs. Tā kā pieprasījums pēc Taycan ik gadu divkāršojas, pērngad tas kļuvis par trešo pārdotāko Porsche aiz Macan un Cayenne. Tātad nosacīti Taycan ir visvairāk pirktais Porsche sporta modelis. 

Lai gan tam ir četras, nevis divas durvis, sporta šajā mašīnā netrūkst.

“Paātrinājums līdz 100 ir 4 sekundes. Bet pats labākais, ka tas auto šķiet normāli lietojams ikdienā, ja vien tādu var atļauties.”

Lūk, šeit ir vērts piebremzēt un ieklausīties. Pirmie Taycan tāpat kā šis 4S bija dārgāki par 100 000 eiro, un vēlāk iznākušais paaugstinātais Cross Turismo pacēla latiņu vēl augstāk. Taču salīdzinoši nesen Porsche sāka ražot Taycan base ar vienu elektromotoru un 71 kWh bateriju. Tāds elektromobilis maksā nepilnus 90 000 eiro jeb 618 eiro mēnesī.

“Ekskluzīvu auto gadījumā piegādes termiņš nav izšķirošais parametrs. Taču Taycan var dabūt salīdzinoši ātri. Akcijas modeļi ir uz vietas, daži jau brauc uz Rīgu, un par to pašu cenu var pasūtīt tādu, kā pašam gribas, tikai tad gan piegāde atliksies uz rudeni.”

Porsche akcijā iekļauts arī Taycan Cross Turismo. Tas gan nav sastopams citādi kā ar visu riteņu piedziņu un lielo bateriju, tāpēc arī Porsche līzinga mēneša maksājums ir lielāks.

“Te ir pietiekami daudz vietas, aizmugurē pašauri, bet dzīvot var. Taycan ir normāls bagāžnieks. Tas saprotami stūrējas. Ir citi elektromobiļi šajā cenu kategorijā, kur pirmā stunda iet kā pa jēlām olām. Šis ir tāds, ka iekāp un brauc!”

Kad pienāks laiks uzlādei, Taycan baterijas termālais menedžments sagatavos to maksimālas jaudas režīmam. Pēc tehniskajiem datiem dažu Taycan sniedzamība ir gandrīz 500 km, tomēr reālais skaitlis vairāk tuvojas četriem simtiem.

“Izskatās, ka rekuperācija nodrošina, ka kādus 350 km ar 4S nobraukt varam. Bāze varēs aizbraukt tālāk, jo tam ir viens motors un mazāka jauda. Kad uznāk attiecīgais noskaņojums, varam pagriezt šo ripuli uz stūres, ieslēgt sporta režīmu, un dabūt to, par ko esam samaksājuši.”

Lai kā arī būtu, lēnāks par piecarpus sekundēm Taycan nebūs nekad. Arī vizuāli Taycan Base nemaz nav tik trūcīgs. Tā, piemēram, akcijas modeļiem ir tieši tādi paši 20 collu diski kā šim Taycan 4S. 

Secinājumi

Divus gadus pēc iznākšanas Taycan joprojām ir vienreizējs Porsche. Pirmreizīguma moments pie stūres ir saglabājies. Tagad Taycan kļuvis mazliet lētāks. Ar nepacietību gaidām nākamos elektriskos Porsche. Nākamais rindā ir elektrisks Macan.