Digitālā mārketinga stratēģija 2022.gadā - kam pievērst uzmanību?
foto: Unsplash.com/ Jason Goodman
Bizness un ekonomika

Digitālā mārketinga stratēģija 2022.gadā - kam pievērst uzmanību?

Reklāmas projekts

Jauns.lv

Digitālais mārketings šodien ir svarīgāks kā jebkad iepriekš. Neatkarīgi no tā, vai esat uzņēmējdarbības vidē gadu desmitiem vai tikai dienu, viena no grūtāk prognozējamām lietām ir visefektīvākā mērķauditorijas sasniegšana un iesaistīšana. Pat vislabākajiem produktiem vai pakalpojumiem un ļoti efektīvai loģistikas ķēdei nebūs nozīmes, ja nevarēsiet īstajā laikā nodot savu vēstījumu īstajiem cilvēkiem. Kur atrodami potenciālie klienti? Lielu daļu no tiem var sasniegt digitālajā vidē!

Vai digitālais mārketings ir nepieciešams visiem uzņēmumiem?

Mūsdienās vairs nevaram paļauties tikai uz tradicionālo reklāmu avīzēs, žurnālos, televīzijā vai radio. Lai popularizētu sava uzņēmuma piedāvājumu un piesaistītu pareizo mērķauditoriju, nepieciešams izmantot arī digitālo mārketingu, kurš ir visur - sākot ar Youtube un TikTok video platformām un beidzot ar Google Ads un pašu mājaslapu. Nav pārsteigums, ka arvien vairāk zīmolu un uzņēmumu pārslēdzas no tradicionālā mārketinga uz digitālo, zinot, cik ilgu laiku cilvēki pavada internetā.

Neskatoties uz to, ka digitālais mārketings ik gadu kļūst aktuālāks, uzņēmumi joprojām ir atbildes meklējumos uz dažādiem jautājumiem. Pirmkārt, nepieciešams izlemt, kāda būs efektīva digitālā mārketinga stratēģija tieši jūsu uzņēmumam. Otrkārt, darīt pašiem vai arī izmantot  digitālā mārketinga aģentūras pakalpojumus?

Digitālais mārketings ir plašs mārketinga atzars, kas ietver, piemēram, meklētājprogrammu optimizāciju jeb SEO optimizāciju, sociālo tīklu mārketingu, satura mārketingu, digitālā mārketinga stratēģijas izveidi, reklāmas digitālajā vidē, analītiku u.c. Turpinājumā uzziniet, kam pievērst uzmanību 2022.gadā!

Mājaslapas SEO optimizācija

Kvalitatīva mājaslapas SEO optimizācija ir būtiska digitālā mārketinga sastāvdaļa, jo kurš gan nav izmantojis Google, lai atrastu kādu informāciju vai pakalpojumu? Taču, neskatoties uz pozitīvo ietekmi uz uzņēmuma klātbūtni digitālajā vidē, SEO var būt grūti pārvaldāms, it īpaši, ja jums trūkst darbaspēka, zināšanas un pieredze, kas nepieciešama, lai gūtu panākumus. Ja tas tiek darīts pareizi, mājaslapas optimizēšana sniegs ilgtermiņa ieguvumus, tostarp mājaslapas uzticamību un organiskā apmeklējuma palielināšanos. Vienīgā SEO problēma ir tā, ka tam nepieciešama pastāvīga uzmanība un zināšanas, jo ir regulāri jāpārbauda mājaslapa un jāpievērš uzmanība meklētājprogrammu algoritmu izmaiņām.

Vēl viena SEO daļa ir  mājaslapas iekšējā satura veidošana, un atkarībā no uzņēmuma mērķiem, tā izveide var aizņemt ilgu laiku. Ir vērts apsvērt iespēju izmantot digitālā mārketinga pakalpojumus, ja redzat, ka paši ar to galā netiksiet. Tas atvieglos gan uzņēmuma ikdienu, gan būsiet pārliecināti, ka mājaslapa ir optimizēta un spēs ieņemt labākās pozīcijas Google meklētājā.

foto: Pexels.com/ Caio

Izmantojiet digitālā mārketinga rīkus

Ir šķietami bezgalīgs SEO un SEM (meklētājprogrammu mārketings, izmantojot maksas metodes) rīku klāsts, kas atvieglotu uzņēmuma ikdienas darbu digitālajā vidē un digitālā mārketinga stratēģijas izveidē. Populāri ir tādi rīki kā Semrush, Ahrefs, Accuranker un Screaming Frog, un lai gan lielākā daļa no tiem ir pieejami iesācējiem, var būt grūti saprast un efektīvi izmantot šos rīkus. Turklāt, bezmaksas versijā nav tik advancētas iespējas kā maksas versijā. Lai nenāktos pavadīt stundas vai dienas, iepazīstoties ar katru rīku un atvēlēt noteiktu ikmēneša budžetu to izmantošanai, iesakām atrast uzticamu digitālā mārketinga aģentūru, kur šādi rīki tiek lietoti ikdienā.

Sasniedziet auditoriju izmantojot sociālo tīklu mārketingu

Sociālo tīklu mārketings un komunikācija var šķist vienkāršs veids, kā piesaistīt potenciālos klientus. Patiesībā tas var aizņemt ilgu laiku, jo nepieciešams aktīvi publicēt kvalitatīvu un auditorijai saistošu saturu. Uzņēmumam jāizvēlas pareizie sociālie tīkli atkarībā no, piemēram, mērķauditorijas vecuma, dzīvesvietas, interesēm u.tml. Uzņēmums nevar darboties sociālajos tīklos bez pārdomātiem gājieniem, kas nav balstīti uz izpēti un stratēģijas izveidi.

Ja vēlaties 2022.gadā sasniegt jaunas virsotnes izmantojot digitālo mārketingu uzņēmumā, apvienojiet savas aktivitātes digitālajā vidē zem viena lietussarga apvienojot, piemēram, sociālo tīklu mārketingu ar digitālo reklāmu, lai tie būtu vienu otru papildinoši.

Visi iepriekš minētie ieteikumi būs efektīvi tādā gadījumā, ja vispirms pievērsīsieties “big picture” darbam jeb stratēģijas izveidei. Jā, digitālā mārketinga stratēģijas izveide ir vairāku stundu, pat dienu process, tomēr tas palīdzēs noteikt, kas padara jūsu uzņēmumu unikālu un kā ar dažādu digitālo kanālu palīdzību nodot savu vēstījumu auditorijai. Padziļināta un detalizēta pieeja šajā jautājumā atklās jaunas iespējas un palīdzēs sasniegt nospraustos mērķus. 

foto: Unsplash.com / Georgia De Lotz

Vai izvēlēties digitālā mārketinga aģentūras pakalpojumus?

Svarīgi ir atcerēties to, ka digitālais mārketings strauji attīstās un mainās. Parādās jaunas tendences, algoritmi un rīki, kas atvieglo darbu digitālajā mārketingā. Izsekot šim lielajam informācijas un aktualitāšu daudzumam var tikai speciālisti, kuri strādā un apgūst šīs lietas ikdienā. Bieži vien pašu uzņēmumu darbinieku resursi ir ierobežoti un nav iespējas sakārtot sava uzņēmuma klātbūtni digitālajā vidē, tāpēc digitālā mārketinga pakalpojumu izmantošana būs īstais risinājums.

Pievērsiet uzmanību savas mājaslapas kvalitātei un noteikti izmantojiet digitālo mārketingu savā labā. Lai to darītu iespējami efektīvi, uzticiet stratēģijas izveidi, kā arī ikdienas darbu ar uzņēmuma kanāliem digitālā mārketinga aģentūrai Infinitum Agency. Piesakieties konsultācijai un uzziniet, kā padarīt Jūsu uzņēmumu pamanāmu digitālajā vidē!