Latvijā pārdoto jauno vieglo automašīnu skaits pērn pieaudzis par 7,9%
foto: Evija Trifanova/LETA
Auto un tehnoloģijas

Latvijā pārdoto jauno vieglo automašīnu skaits pērn pieaudzis par 7,9%

Jauns.lv / LETA

Latvijā pagājušajā gadā pārdotas 16 873 jaunas vieglās automašīnas, kas ir par 7,9% vairāk nekā 2020. gadā, liecina Auto asociācijas apkopotā informācija.

Tostarp jaunu vieglo pasažieru automobiļu pārdošanā bija pieaugums par 6,1% - līdz 14 343 pārdotām automašīnām, bet jauna vieglā komerctransporta pārdošanā fiksēts kāpums par 19,3% līdz 2530 spēkratiem.

Pērn decembrī, salīdzinot ar attiecīgo mēnesi gadu iepriekš, pārdoto jaunu vieglo automašīnu skaits Latvijā pieauga par 2,7%% - līdz 1141 mēnesī pārdotam spēkratam. Tostarp jaunu vieglo pasažieru automašīnu pārdošanas apmēri pieauga par 2,9% līdz 1001 spēkratam, bet pārdoto jauno vieglo komercauto skaits decembrī sasniedzis 140, kas ir par 2,2% vairāk nekā 2020.gada decembrī.

Populārākās pērn bija "Toyota" markas vieglās automašīnas - pārdoti 2804 spēkrati, kas ir 16,6% no visām pārdotajām jaunajām vieglajām automašīnām, un par 17,8% vairāk nekā gadu iepriekš.

Seko "Volkswagen" ar tirgus daļu 11,3% - pārdoti 1908 spēkrati, kas ir par 10,6% mazāk nekā attiecīgajā periodā gadu iepriekš. "Škoda" automašīnu tirgus daļa veidoja 11,2% - pārdotas 1882 jaunas automašīnas, kas ir par 2,3% mazāk.

Ceturtajā vietā ierindojas "Peugeot" automašīnas, kuru tirgus daļa ar 1137 pārdotiem spēkratiem veidoja 6,7%. "Peugeot" pārdošanas apjomi gan sarukuši par 22,4%. Populārāko automašīnu marku piecinieku noslēdz "Renault" automašīnas, kuru tirgus daļa ar pārdotiem 939 spēkratiem veidoja 5,6%, un tas ir par 19,9% vairāk nekā attiecīgajā periodā gadu iepriekš.

Auto asociācijas apkopotie dati arī liecina, ka pērn populārākās bija "Toyota Corolla" automašīnas - pārdota 771 šī modeļa automašīna. Seko "Toyota Rav4" (676), "Škoda Octavia" (613), "Volkswagen Tiguan" (408) un "Škoda Kodiaq" (366).

Auto asociācijas vadītājs Andris Kulbergs norāda, ka 2021.gads bijis izaicinājumiem pilns gan ražotājiem, gan tirgotājiem, gan pircējiem. "Visiem nācās pielāgoties "jaunajam normālajam" gan tajā kas saistās ar auto piegādēm, gan klimata izaicinājumiem un domāju, ka tas izdevās salīdzinoši veiksmīgi," pauž Kulbergs.

Viņš norāda, ka 2020.gads solās būt elektroauto izrāviena gads, kas daudziem ražotājiem piedāvā arī "restarta" iespējas. Kā uzsver Kulbergs, jau šobrīd var novērot, ka šajā segmentā būtisku izrāvienu demonstrē atsevišķi ražotāji, kuri nebūt nebija pēdējo gadu favorīti iekšdedzes laikmetā. Tas tikai palielinās konkurenci un padarīs jaunās tehnoloģijas pieejamākas lielākai sabiedrības daļai. 

"Tāpat, ir būtiski turpināt un paplašināt Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) uzsākto zaļo auto atbalsta programmu, kas ne vienmēr nozīmē naudas došanu. Ir pietiekami daudz instrumentu, kuri var veicināt mūsu autoparka zaļināšanu, kā piemēram nodokļu regulējums kas Eiropā sevi ir pierādījis, kā viens no efektīvākajiem instrumentiem klimata mērķu sasniegšanā," pauž Kulbergs.

Auto asociācija ir auto nozares profesionālā organizācija Latvijā, kas apvieno mehānisko transportlīdzekļu ražotājus, mehānisko transportlīdzekļu komponenšu un rezerves daļu ražotājus, importētājus, pilnvarotos auto tirgotājus, autorizētos mehānisko transportlīdzekļu remonta un tehniskās apkopes pakalpojuma sniedzējus.