Latvijas komanda ar elektromašīnu triumfē leģendārajās Paikspīkas ātruma sacīkstēs
Latvijas komandas "Drive eO" radītais viena megavata elektriskais automobilis ar jaunzēlandiešu pilotu Rīsu Millenu svētdien triumfēja leģendārajās Paikspīkas izturības sacīkstēs.
"Drive eO" automašīna finišēja pēc deviņām minūtēm un 7,222 sekundēm, kļūstot par pirmo elektromobīli vēsturē, kas uzvarējis sacensībās. Tāpat par sekundi tika pārspēts līdzšinējais elektrisko mašīnu rekords.
Zīmīgi, ka pēc tehniskas kļūmes lielāko daļu trases pilnpiedziņas mašīnai nācās veikt ar vienīgi ar priekšējo riteņu piedziņu.
Arī otro vietu sacensībās izcīnīja elektromašīna - japānis Nobuhiro Tadžima ar Horvātijā ražotu mašīnu atpalika par 25 sekundēm. Tadžima savas karjeras laikā Paikspīkas sacensībās uzvarējis deviņas reizes.
Latvijas mašīnai gan neizdevās sasniegt sacensību rekordu, jo 2013.gadā leģendārais franču rallija braucējs Sebastjans Lēbs finišēja pēc astoņām minūtēm un 13 sekundēm. Tāpat arī pērn uzvarētājs Romēns Dimā no Francijas bija pusotru sekundi ātrāks nekā šoreiz Millens.
Šajās sacensībās tiek veikta 20 kilometrus gara distance ar 156 līkumiem.
Iepriekšējos divos gados Latvijas komandas automašīnu pilotēja Jānis Horeliks, kurš 2013.gadā piedzīvoja smagu avāriju, bet pērn ieņēma 96.pozīciju 114 finišējušo ekipāžu konkurencē.
1020 kilovatu (1368 zirgspēku) jaudīgais Latvijā projektētais un uzbūvētais auto ir aprīkots ar 50 kilovatstundu (kWh) litija jonu akumulatoru paku, kas darbina sešus "YASA-400" elektriskos motorus ar "eO" izstrādātajiem kontrolieriem. Šis aprīkojums nodrošina 1020 kilovatu jaudu, maksimālais griezes moments ir 2160 ņūtonmetru (Nm), auto var attīstīt ātrumu līdz 260 kilometriem stundā. Spēkrata svars ir tikai 1150 kilogrami, bet 200 kilometrus stundā tas spēj sasniegt zem sešām sekundēm.
Zīmīgi, ka Rīsa Millena tēvs Rods deviņdesmitajos gados piecas reizes triumfēja Paikspīkas absolūtajā ieskaitē.
Paikspīkas izturības sacīkstes šogad notika jau 93.reizi.
LETA / Publicitātes foto